رواية جريمة عشق الجزء الرابع الحلقة الثانية والعشرون 22 | روايات مريم نصار

   نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الرابع ميراث العشق الحلقة 22 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق 4 ( ميراث العشق ) الحلقة 22 | روايات مريم نصار



رواية ميراث العشق مريم نصار الفصل الثاني والعشرين


الحلقه ٢١.

رواية جريمة عشق ٤
(ميراث العشق)

•.
↲❁‏اسألوا.الله.العفو.والعافية. ،
هذا أعظم سؤال تسألون ربڪم،
لا يعادل العفو والعافية شيء،
ڪنوز الدنيا، القناطير المقنطرة،
البنوك، الأرصدة، لا تشتري لك العافية،
فعليك أن تحمد ربك أن عافاك وشافاك،

🌷له الحمد حتى يرضـى،
🌷وله الحمد إذا رضـي،
🌷وله الحمد بعد الرضـا.
➰═══ °❖◎✍◎❖°════➰
______________________________________

بسم الله نبدأ .

تيم : ف العربيه . وراجع ع البيت . وفونه رن . وكانت نور . ورد . الو.

نور : الو . تيم يحبيبى انت فين كدا ؟ .

تيم : أنا ف الطريق جاى ع البيت ياماما .

نور : بحيره . طيب انت عندك حاجه مهمه يعنى ؟

تيم : لأ مانتى عارفه ان معنديش محاضرات انهردا . والچيم بليل . خير ياحبيبتى انتى محتاجه حاجه؟

نور : ايوه انا عايزه منك تعمل مشوار ضروري .

تيم : كشر عينيه بعدم فهم . خير مشوار ايه؟

نور : عمك أشرف الدكتور كتبله علاج مهم ونسى الروشته مع باباك . وانت عارف إن محمد ف المستشفى من الصبح بدرى .
ومريم عزيز هترجع من الصيدليه متأخر . ومصطفى ف الجامعه .وكر..

تيم : قاطعها . بس بس ياماما ايه كل ده؟ انا عارف كل ده . وكمان عرفت انتى عايزه ايه خلاص . قوليلى اسم العلاج ايه. وانا هجيبه وا . اوصله لعمى .

نور : بسعاده . تسلملي ياروح قلبي . اسمع بقى هما 3 انواع . (.......) تمام كدا ؟

تيم : تمام ياحبيبتى . هعدي عليه العلاج . واطمن عليه وهرجعلك ع البيت .

نور : توصل بالسلامه ياقلب ماما . مع السلامه.

تيم : مع السلامه ياحبيبتي . وقفل . وماشي ف الطريق . وركن العربيه . ونزل دخل الصيدليه . واشتري العلاج . وركب وغير مساره لفيلا عزيز .

------------------بقلمي مريم نصار.

ف الجامعه ..

مصطفى : خارج من المحاضره. ورايح ع الكافتيريا . وبيدور ع چود . وقال البت دى راحت فين؟ انا يدوبك خرجت وراها من المدرج.

سعيد : بينادي عليه . مصطفى..مصططططفىىى. يادرش .

مصطفى : لف . ايه ياعم بتنادي ع بتاع فول. ادينى فرصه ارد سامعك انا.

سعيد : اعلش بقى . ماشوفتش سامح؟

مصطفى : بغيظ .لا ماشوفتش سيادته.

سعيد : اله. انا مش عارف مالك مش طايقه ليه ؟ دي ماكنتش ست ناديه دي عشان تكره صاحبك بسببها .

مصطفى : وقف بغيظ .بقولك ايه اولا كدا اسمها كوثر مش ناديه . تانى حاجه . هو اصلا عمرو ما كان صاحبى. هو بس لازق لينا وهو عارف أنه مش مرغوب فيه . وبعدين كوثر دي تخصنى انا مش هو انت فاهم ؟

سعيد : طيب بس بس اهدا ياعم صاصا مش كدا . ويسيدي كوثر هانم . اهو مبسوط كدا؟

مصطفى : بيدور ع چود . وقال عادي ..

سعيد : طيب ايه رايك بعد المحاضره التانيه. نخرج مع الشباب شويه .

مصطفى : اممم مش عارف . هشوف لو معندناش اي مشوار . هروح معاك . واطلع اشوف كوثر بالمره .

سعيد : هرش ف قفاه وقال. احم ع فكره انا. عرفت من سهام أن كوثر . امبارح كانت عايزه ترسم . ولما سهام رفضتت .. بقت زي المجنونه. وكسرت قلام كتير . وقطعت كتب وكانت متعصبه جدا .

مصطفى : بدهشه طيب ومتصلتش عليا ليه يبنى ادم انت وكنت روحتلها. وتكسر قلام ليه وكمان ترسم؟ ليه هي لسه صغيره؟ اوووف. كوثر دي مجننانى اوي .

سعيد : بصراحه هي مجننه الكل . وكمل بغمزه. اه ومبتحنش غير ليك انت وبس. يابختك ياعم . نفسي ترضى عليا انا كمان .

مصطفى : ولا فكك مني ومنها. انت عارف ظروفها. وإن ابوها وامها اترحلو بره مصر. ومش زنبها كل الل حصل معاها ده. وبقولك ايه. انا رايح الكافتريا اشرب اي حاجه. هتجي معايا ولا تخلع .

سعيد : لا يعم جاي . يلا بينا .

مصطفى : دخل الكافتريا. وشاف تربيزه فاضيه . وحط الكتب والأوراق عليها . وراحو يشترو .

بعد كدا . راجع ومعاه الحاجه الساقعه . وشاف 3 شباب قعدو ع التربيزه بتاعته.

سعيد : بقلق .. ولا يامصطفى. العيال الل قعدو ع التربيزه دول صيع . احنا نسيبلهم التربيزه ولو خلونا ناخد الكتب بتاعتنا يبقى كويس وكتر خيرهم والله .

مصطفى : اه ونبوس أيديهم كمان. انت عبيط يلا .

سعيد : انت الل عبيط . انت مش شايف شكلهم الواحد قدي مرتين ولا الوشم الل ع ايديهم . انا هخلع انا .. ومش عايز الكتب. وياروح مابعدك روح سلام . ومشي

مصطفى : بصله باشمئزاز . وقال عيل جبان. بس انا بقى مابخافش وعليا وع اعدائى. دول هيموتو انهردا .

------------------بقلمي مريم نصار.

ف الطريق .

تيم : اتصل ع نور وقالها انه جاب العلاج وربع ساعه هيكون عند عمه . وقفل . وشاف كامليا بتتصل . ورد الو .

كامليا : بضيق حقيقي . الو ايوه يا تيم انت فين ؟

تيم : بعمل . مشوار مهم .

كامليا : مشوار ايه ممكن اعرف؟

تيم : مش كل حاجه لازم تعرفيها ياكامليا .

كامليا : بغيظ طيب انت مجتش الجامعه ليه انا بدور عليك من بدرى ..

تيم : معنديش محاضرات انهردا ..

كامليا : بغيظ اكبر . طيب مقولتليش ليه امبارح ياتيم ..

تيم : بنرفزه . هو انا كل خطوه هقولك عليها . وبعدين انتى مسألتيش عشان اقولك .

كامليا : بزعل اله مالك ياتيم. انا حاسه انك مخنوق منى . وامبارح برضو بقولك وحشتنى قولتلى انك مصدع وعايز تنام ..

تيم : نفخ بنفاذ صبر . ايوه فعلا لانى كنت مصدع جدا .
.وبعدين لما انتى تقولى بحبك ووحشتنى منتظره منى اقولك ايه؟

. وانا قولتلك قبل كدا إن ده ماينفعش غير بعد الجواز . قولتليى موافقه بس انا هقولك وانت متقولش ومتردش عليا حصل ولا لأ؟

كامليا : نفخت بغيظ. حصل ياتيم . حصل بس انا وقتها قولت كدا .. وقولت ممكن بعدين انت تتغير وتقولى بحبك حتى ..

تيم : هز راسه لأ ماينفعش ..

كامليا : كشرت عينيها . ليه ماينفعش ياتيم؟ ومتقوليش حلال وحرام .

تيم : لا هقولك ياكامليا . لانه فعلا حرام . وانا قولتلك قبل كدا . وقولتلك لو تفتكرى اول مره قولتليى فيها بحبك انا قولتلك اولا حرام . وثانيا تربيتى تمنعنى ..

كامليا : بحزن .. ع الاقل ممكن مره تغلط غصب عنك وتقولى حتى وحشتينى..انت عمرك ما لمست أيدى ياتيم انا بجد محتاره.

تيم : بتعجب .لا والله ؟ محتاره عشان أنا محترم وملمستش ايدك؟ محتاره عشان مابتعداش حدودي معاكي؟ محتاره عشان بنفذ اصول دينى؟ بجد تفكيرك غريب جداً .

كامليا : بتريقه . ولما شيلت مريم هانم وهي مغمى عليها . ده مش حرام ؟

تيم : بنرفزه . لأ مش حرام ياكامليا. مش حرام . انا اولا الناس بيها ف وقت زي ده .. ولا كنتى عايزه منى اقف اتفرج واخلى الغريب يشيلها .. والآخر مره هحظرك فيها .. شيلى مريم من تفكيرك ياكامليا ..

كامليا : بغيره . هو انا ليه كل حاجه تخص ست مريم تزعقلىى ؟

تيم : زعق .. لان كلامك مستفز جدا ع فكره.. ومريم مش موجوده معانا دلوقتي عشان تتكلمى عليها.

. انا كنت بتكلم معاكي عادي جدا . انتى كل مره مصممه تتدخلى مريم ف وسط الكلام . وعشان انتى عارفه انى هتنرفز لما تتكلمى عن حد يخص عيلتى هضايق . ورغم كل ده . ورغم انى شرحتلك طريقة تربيتنا كلنا مع بعض. لكن انتى مصممه تقولى حجات تنرفزني .

كامليا : بغيظ . يسلام انت مش ملاحظ انك اليومين دول متعصب عليا جدا . هو انا مش من حقى اغير عليك يادكتور ولا ايه؟

تيم : بتنهيدة تعب . تانى ياكامليا؟ تانى هتغيري من مريم ؟ انتى عايزه ايه بالظبط؟

كامليا : غمضت عينيها بنرفزه. وحاولت تتكلم بهدوء. سورى ياتيم متزعلش منى . انا.....

تيم : قاطعها ... كامليا انا داخل ع كامين هقفل دلوقتى وهكلمك بعدين .. مع السلامه ..

كامليا : شهقت بزهول . بتقفل ف وشي ياتيم ؟ وصكت ع أسنانها بغيظ كبير . اااه ست مريم الملاك . ونفخت وبعدين ف غبائك ده ياكامليا ؟ اووووف نفسي تهدى شويه . ماهو لو بيحبها هيكلمك انتى ليييييه؟ وبعدها ابتسمت. ايوه تيمو حبيبي بيحبنى انا وبس . وهبعتله مسج دلوقتي أقوله انا اسفه ..

------------------بقلمي مريم نصار.

ف نفس الوقت عند المدرسه .

آرين : خارجه من المدرسه . وواقفه مستنيه آركان.

حياة : خارجه. اوووف الجو حر انهردا جدا.

آرين : ههههه معلش هنعمل ايه بقى. انتى عارفه آخر السنه. + وينفورم المدرسه. وكمان مستر رمضان ابو العلمين هههههههه .

حياة : بتقلدو .. اقعدى يختى انتى وهي.

آرين : بتكمل .. اقعدي ياشملوله هههههه

حياة : هههههههه. اسكتى يا آرين بضحك جدا ف وقت الفسحه أول مايجرى ورا الولاد ههههه.

آرين : بيفكرني بفيلم كرر لما كان بيجرى ورا العيال ع البحر هههههههههههه.

حياة : هههههههه انتى مشكله . اوووف هو آركان اتاخر ليه؟

آرين : بصت ع المدرسه امم مش عارفه بتصل عليه مردش وفونه اكيد صامت . كدا كدا لسه الباص مجاش .

شاب : جه . مساء الخير يا انسه حياة .

حياة : خافت . واتوترت. ووقفت جمب آرين.

آرين : جواها خايفه. لكن مثلت القوه . ومردتش . ومسكت ايد حياة واتحركو خطوتين بعيد عنه.

حياة : بقلق. آرين مين ده؟ وعارف أسمى منين ؟

آرين : بحيره معرفش . ممكن يكون معانا ف المدرسه وسمع اسمك . ايوه بصي هو من المدرسه ولابس الينفورم بتاعنا ..

حياة : شهقت بخوف .. الحقى ده جاي علينا ..

آرين : بصي مترديش عليه. وآركان اكيد هيجي دلوقتي. ونمشي ع طول .

الشاب : جه ايه ياجماعه مالكم خايفين منى ليه.؟ انا مبعضش والله. انا اسمي احمد ف تالته ثانوى . وعايز اتعرف وبص ع آرين بمعاكسه صامته وغمز ليها.

حياة : بتوتر. لو ..لو سمحت امشي من هنا احنا مبنتعرفش ع حد ..

احمد : ليه بس ياقمر. بصي شايفه العربيه الجيب الل هناك دي ؟

حياة : بخوف بصت ع العربيه. وكان فيها شابين كمان وواضح عليهم انهم ف الجامعه .

آرين : شافت العربيه. وخافت وقبضت ع ايد حياة.

حياة : بدموع. لو ما مشيتش من هنا. انا هدخل لمدير المدرسه .

احمد : ههههههههه المدير دلوقتي ف البيت احنا خارجين من شويه .
.وهو بيمشي قبلنا. المهم بقى عايزك تفكى انتى وهيا . انا عارف انك اسمك حياة لكن البدر الل قدامي ده معرفش اسمها. ممكن اعرف. ويارب تكوني من حظي انهردا .

آرين : بغيظ .انت انسان مش محترم. واتفضل امشي من هنا. وكلمه زياده انا ....... .

احمد : قاطعها ... بس بس ياقطه. براحه . بصي انا هقولك الحقيقه .. اصل بصراحه البنات بتاعتنا مجتش انهردا. وانا عليا فلوس للشباب دي .وهيحصل مشكله ليا لو ماجيتوش معانا .. ومفيهاش حاجه لما نقضي مع بعض وقت ظريف.

آرين : قلبها دق بخوف . لكن استريحت نوعا ما لما شافت آركان . وجريو عليه.

آركان : شافهم خايفين . وسألهم بقلق . مالكم يابنات ف ايه يا آرين؟

آرين : بلعت ريقها بصعوبه . مفيش حاجه . يلا نمشي من هنا.

آركان : طيب ماشي بس قولى مالك . وشك اصفر ليه كدا . مالكو ياحياة .

حياة : بخوف الولد الل جاي علينا ده . بيعاكسنا وعايزنا نروح معاهم ف العربيه الل هناك دي .

آركان : بص ع العربيه وشاف فيها ولدين وكمان التالت جاى. واركان مهما كان لسه صغير. وجواه خايف ع أخته. وقال متخافوش. تعالو الباص وصل يلا.

آرين : بتوتر. انت اتأخرت ليه؟

آركان : عينيه عليهم. وقال المستر منزلناش غير لما خلص شرح الدرس. تعالو .

احمد : ايه ياحياة. ما انتى ماشيه مع واحد غيرنا اهو . يعنى واحد زي اتنين. وبص ل آرين ولا ايه ياقمر .

آركان : قبض ع ايديه . ماتحترم نفسك ياجدع انت. وشوف انت رايح فين؟..

احمد : طيب هحترم نفسي ياشبح بس الموزتين دول يلزموني ..

آركان : اتنفس غيظ . وحدف الشنطه. لااا دانت عايز تتربي بقى. وهجم ع احمد يضربه.

آرين وحياة صرخو وعيطو.

احمد : ضرب آركان بوكس. وقال وحيات امك لاخدهم وهزبطهم كمان .

آركان : اتحول من الكلمه . وصك ع اسنانه وقال بغضب .. وحيات امي انا بقى لاربيك . ومسك راس احمد وخبطه روسيه مره واتنين وتلاته ورا بعض.

الشابين ف العربيه . بيشربو سجاير. وسنهم اكبر من احمد . وشافوه آركان نازل فيه ضرب . ونزلو بسرعه.

آركان : بيضرب ومش شايف قدامه.

آرين : بتترعش وعيطت .وشافت الشابين نزلو من العربيه. وصرخت بخوف كبير ع آركان. وشافت الناس خايفه تقرب من الخناقه. وبسرعه. طلعت الفون برعشه وبتفتح الباسورد واتلخبطت فيه ..

حياة : صرخت الحقى دول هيضربو اركاااااان.

آرين : دموعها نازله برعب . وفتحت اخيرا الباسورد . وجابت رقم فهد ..

حيااة : شهقت بفرحه . آاااادم مراااد يا آرين.

آرين : رفعت عينيها بسرعه . وشافت آدم مراد . بيطيرهم من مكانهم .

طبعا : آدم مراد. كان جاي عشان يشوف آرين حبيته.
ونزل من التاكسي . وشاف آركان وهو بيتخانق. واتنين اكبر منه جايين ع آركان يضربوه. آدم ساب باب العربيه مفتوح . وجري بسرعه. وحدف الشنطه ع الأرض .
. ومسك الاتنين وده بوكس والتاني بوكس وركبه وكيم بوكس .ومن غير ما يفهم . جاب حق آركان ف ثانيه.

آركان : شاف آدم واتشجع اكتر. ومسك احمد ضربه بقوته كلها.

آدم مراد : بيضرب ونزلهم ع الأرض. وفك حزام كل شاب منهم وربط أيديهم مع بعض .
.وشد احمد من آركان. وخبطه كشاف ف وشه . واحمد أغمي عليه ف ثانيه ..

آدم مراد : بجمود بتتخانق ليه؟

آركان : بيعدل هدومه بخنقه. مفيش حاجه.

آرين : جريت ع آركان بخوف . آركان انت كويس.

آركان : بخنقه . ايوه متخافيش من حاجه .

آرين : جريت بسعاده كبيره. آدم الحمدلله انك وصلت ف الوقت المناسب.

آدم مراد : بثقه انا جاي عشانك .

آرين : ها؟

آدم مراد : بحده .. آركان بيتخانق ليه. والعيال دي عملت ايه؟

آرين : بلعت ريقها بتوتر. وقالت خلاص بقى حصل خير ويلا نروح بجد ...

آدم مراد : بصوت جهوري .. انتى معيطه ليه ومش هسال تاني هتقولي ولا هعرف بطريقتى ؟

آرين : بتوتر. حاضر الل حصل. .............. بس هو ده كل الل حصل ..

آدم مراد : هز راسه وعينيه اتحولت لغضب . اممم . ومره واحده . شال احمد وحطه ف العربيه الجيب . وشال الولدين وحطهم ف العربيه واخد مفاتيح العربيه ورماها بعيد . واتصل ب أمير صاحبه . ف الشرطه. وفهمه يعمل ايه .

آرين وحياة . خافو من غضب آدم..

آركان : بضيق حقيقي .. ساب الشنطه ودخل المدرسه عشان يغسل وشه وماشي مخنوق جدا .

آدم مراد : بخنقه . تعالى يا آرين عايزك . وانتى ياحياة متتحركيش من مكانك فاهمه.

حياة : بتوتر .. حاضر يا آدم حاضر .

آدم مراد : اتحرك كام خطوه وآرين ماشيه جمبه بتوتر.

آدم مراد : وقف قدامها . وقال مش عايزك خايفه كدا . انا معاكي . واياكي يا آرين طول ما انتى معايه اشوف ف عينيكي الخوف .

آرين : عيونها لمعت بدموع. غصب عني يا آدم الموقف كان اكبر منى. وخوفت ع آركان يضربوه .

آدم مراد : آركان مش ضعيف عشان يضربوه . آركان كل خوفه انتى .

آرين : بدموع وعشان كده هو مخنوق .

آدم مراد : بحده . ماتعيطيش يا آرين قولتلك . انا مسافر ومش عايز اخر حاجه اشوفها تكون دموعك .

آرين : رفعت عينيها بعدم فهم . ...مسافر ؟ مسافر فين ؟

آدم مراد : مسح ع شعرو بنرفزه . مسافر شغل . وانتى الوحيده الل تعرفي بعد بابا آدم . ومش عايز حد يعرف دلوقتي ..

آرين : كشرت عينيها . اشمعنا قولتلى انا طيب .

آدم مراد : بص ف عينيها وقال . انتى لسه بتسألي اشمعنا انتى ؟ بصي متشغليش بالك .. انتى ف آخر سنه وعايزك تركزي تمام .

آرين : آدم انا مش فاهمه حاجه كلامك كله الغاز .

آدم مراد : تعدي بس من تالته ثانوى وانا هحل ليكي اللغز ده . متفكريش كتير. وعايز مجموع كبير . فاهمه يا آري ؟

آرين : ابتسمت بتعجب . آري ؟

آدم مراد : قلع السلسله . وقال امسكى خلى السلسله دي معاكي . وحافظي عليها ..

آرين : شافت السلسله . وكانت بجنزير لونه فضي وفيها دبله باللون الاسود. ومكتوب عليها حروف مش مفهومه . وقالت واووو تحفه . بس اي دي يا آدم ؟ اوعا تكون فيها جي بي اس ؟

آدم مراد : بشبح ابتسامه . لأ مافيهاش اى حاجه . دي سلسله عاديه و خاصه ليا انا . حافظي عليها مش هقولك تانى .

آرين : ببراه ممكن البسها لما اروح ؟

آدم مراد : وليه لما تروحي ؟ تعالى . واخد منها السلسه. ولبسها ليها بحرفيه . من غير ما يلمسها.

آرين : ف الوقت ده . كشرت عينيها وعايزه ترفض لكن هي مش عارفه ومش مستوعبه. آدم قدامها ليه هيبه كبيره هي بتحبها . ووشها احمر جدا..

آدم مراد : هز راسه تمام . روحي ل حياة .

آرين : رفعت عينيها ليه ومش عارفه ترد.

آدم مراد : بص ف الساعه . يلا روحي .

آرين : بحرج مشيت من غير ما تتكلم .

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد شويه .

حياة : آرين الباص مشي واحنا واقفين من بدرى هنروح ف تاكسي؟

آرين : هنشوف آركان . بس هو شكله مخنوق اوي وواقف ساكت ومش عايز يتكلم مع حد .

حياة : بخوف الحقي عربية الشرطه جت .

آدم مراد : واقف بجمود .

أمير : نزل من البوكس . ايه يا آدم هما فين؟

آدم مراد : بجمود . ف العربيه دي . واسمع يا امير انا عايز العيال تندب زي الحريم . فاهم يا امير؟

أمير : بص ع العربيه وفتح بوقه بزهول . ايه ده انت قاتلهم يا آدم يخربيت كدا .

آدم مراد : اظن انت سمعت انا قولت ايه؟

أمير : هز راسه . ماشي زي ما انت عايز ..

آدم مراد : بصوت جهوري غضبان . مش زى ما انا عايز يا أمييير ..
العيال دي لازم تتربي ويمشو بعد كده وعينيهم ف الأرض .
.اقسم بالله انا لو عليا لادفنهم تحت رجلى وماهتردد ثانيه واحده.
.العيال دى بصت لمليكيتى . وده مالوش عندى غير المووووت فاااهم يا أمير؟

أمير : بقلق . حاضر حاضر يخربيت الل يدوسلك ع طرف يشيخ .
. انا هظبوطهملك . وشاور للعساكر . واخدوهم ع البوكس .. وراحو ع القسم ..

آدم مراد : بجمود . شاور ل تاكسي . وفتح باب العربيه . اركبو ..

حياة : خافت من آدم وركبت بسرعه . وآرين جمبها واركان جمب آرين .

آدم مراد : ركب جمب السواق . وقاله ع العنوان .

بعد شويه التاكسي وقف قدام عمارة فهد .

آدم مراد : حاسب السواق . ونزلو .

آركان : واقف مخنوق جدا . وجه يطلع .

آدم مراد : استنى يا آركان عايزك .

آركان : وقف بعيد ومردش ..

آدم مراد : آرين اطلعى انتى وحياة ع فوق يلا .

آرين : من وقت السلسله وهي حاسه انها منومه مغناطيسي . وهزت راسها وطلعو فوق .

آدم مراد : لبس الشنطه ع كتف واحد . وقال بحده انت مضايق من ايه؟

آركان : بخنقه كبيره مش مضايق ولا حاجه .

آدم مراد : مش دي الاجابه الل عايز اسمعها.

آركان : بتنهيده . عايزني اقول ايه يا آدم؟ اقولك ان اوقات كتير بحس اني ضعيف ومش قادر احمي اختى ؟
ولا أقولك انى للحظه كنت خايف . بس والله مش خايف عليا انا خايف ع آرين. انا حاسس اني ضعيف مش زي بابا ولا زيك ولا زي حد من العيله.

آدم مراد : بحزم .. عمرك ما كنت ضعيف. انت فيك حجات كتير جدا ..
.لكن لسه بدرى عليك انت لسه صغير يا آركان .

اي حد مكانك هيخاف. ايوه هيخاف ع أخته وأمه.
لأن ده الطبيعي.
.بس انت مش ضعيف بدليل انى لما شوفتك انهردا. كنت بتضرب بقلب ميت .
.يعنى خوفك كان لوهله مش اكتر. وانت فيك تدافع عن اى حد سواء اختك او اي بنت تانيه.

آركان : بتنهيده . انا خوفت اوي انهردا يا آدم .
كانو ٣ شباب وانا لوحدي . ومعايا اختى وحياة . حسيت بالعجز .
.تخيلت حجات كتير جدا. انهم يتكاترو عليا . ويحصل لأخواتي اي اذي . والغربيه إن الناس واقفه بتتفرج .

آدم مراد : بغضب .. آركان ..! شيل الخوف من جواك . اوعا تسيبه يتملك منك .

. لأ انا عايزك تطلع الخوف من قلبك وتمسكه بايدك وترميه تحت رجلك وتدوس عليه بقلب ميت.
موت الخوف ده يا آركان . انت جواك بركان لكن خامد .
. ومش هيخرج دلوقتي . بكره تكبر وتدخل الحربيه عموما .. وهنشوف آركان السيوفي وهو ماشي جمب آدم العدوي.

آركان : اتحمس . ونسي الخوف تماما.

آدم مراد : بشبح ابتسامه بسيطه . اوعا تقول انك خايف قدام فهد السيوفي. هيعلقك .

آركان : ههههه لا انا بخاف ع اختى . لكن لو . لوحدي الخوف ده معرفوش صدقنى .

آدم مراد : ابتسم . وبص ف الساعه وقال قدامي نص ساعه . وربت ع كتفه يلا بقى ياوحش سلام .

آركان : رايح فين؟

آدم مراد : لبس النضاره وسابه ومشي . وع وشه ابتسامة شغف . وقال مغامره .

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا عزيز .

تيم : وصل العلاج لعمه . وشاف كريم نازل من ع السلم .. وابتسم وقال كريم؟ ايه المفاجاه الحلوه دي؟ انت جيت امتى؟

كريم : ضحك . اهلا تيم حبيب قلبي . وسلمو ع بعض بحب كبير . وقال أنا جيت الصبح مفاجئا معرفتش حد ..

تيم : ابتسم . حمد لله ع سلامتك يادفعه . نورت الدنيا .

كريم : بضحكه . الله يسلمك يادكتور . عامل ايه ف الجامعه .

تيم : هز راسه تمام .

كريم : عمى محمد والدكتوره نور وتمارا عاملين ايه؟

تيم : الحمد لله كلهم بخير . يلا اطير انا بقى واشوفك بليل .

كريم : بدهشه اله . رايح فين . اقعد معايا شويه.

تيم : منا قولتلك هشوفك بليل . ريح شويه انت جاى من سفر وتعبان .

كريم : هز راسه تمام هستناك ..

تيم : يلا سلام .

كريم : تعالى هوصلك للجنينه .. ومشيو جمب بعض .

مصطفى : داخل الفيلا بسرعه ومتغاظ .

كريم : شاف مصطفى ووقف مكانه وفتح عينيه ع الاخر بدهشه .

تيم : وقف مكانه . بزهول . مصطفى؟

مصطفى : شافهم . وقرب عليهم . وحاطط ايدو ع وشه بيداري علامات الضرب .

كريم : قال بدهشه . ايه ده يامصطفى انت مضروب؟ مين الل عامل فيك كل ده؟.

مصطفى : بيتألم . وقال بغيظ . شباب ف الجامعه ضربونى .وا.........ومكملش كلامه من البوكس الل نزل ع وشه بغضب . ااااااااه .

كريم : بص ل تيم بصدمه .

تيم : قبض ع ايديه وضرب مصطفى بوكس بقوته . ومسكه من ياقة قميصه . بغضب . مش حفيد مصطفى عزيز الل يضرب وحد يعلم عليه يامصطفى !!!.

كريم : لسه هيتكلم .

تيم : شاور ليه يسكت ......

مصطفى : بيتألم اكتر . وقال والله العظيم ياتيم انا مكلمتهم . انا اصلا ملحقتش اتكلم . والتلاته نزلو فيا ضرب .

تيم : بيتنفس غيط . وشد مصطفى من هدومه وسحبه ع العربيه ..

كريم : بدهشه .. رايح فين ياتيم ؟..

مصطفى : بخوف . الحقنى ياكريم . ...

تيم : فتح باب العربيه وزق مصطفى وقفل الباب بغضب .وراح ركب .

كريم : لابس شورت وفانله حمال . وجري عند تيم . وقال رايح فين بس فهمنى ؟..

تيم : شغل العربيه بعصبيه . ابعد ياكريم . ومش عايز اسمع صوت حد . وساق العربيه بسرعه ..

مصطفى : بلع ريقه بتوتر. وحاطط ايدو ع وشه . وقال تي.......

تيم : صك ع أسنانه بغيظ . وقال مش عايز اسمع نفس . فاااااهم ..

------------------بقلمي مريم نصار.

ف المستشفى .

ميرو : قابلت محمد عزيز وقابلها بترحاب كبير . وعرفها ع دكاتره ف قسم العيون .

ودخلت غرفه كبيره مع معظم الدكاتره . واقنعت نفسها انها تحاول تركز اكتر ..

ف الطريق .

تيم : سايق بسرعه كبيره . وواضح عليه علامات الغل والكُره ..

مصطفى : اول مره يشوف تيم بالشكل ده.

تيم : بنبره تخوف . انا عايز اعرف منك كل حاجه . ومش عايز غباء فاااهم .

مصطفى : هز راسه بقلق . حاضر . الل حصل اني بعد المحاضره الاولى كنت مع صحبي ف الكافتيريا واشترينا . وراجعين نقعد ع التربيزه بتاعتنا. لقينا ٣ شباب قاعدين . صحبى خاف من شكلهم . وسابنى ومشي .
.وانا روحت ليهم . وقولت لو سمحتو ياشباب . انا حاجز التربيزه دي قبل منكم . والكتب الل عليها دي بتاعتى .
.لقيتهم بيضحكو بصوت عالى . وانا قولت أظن مقولتش نكته عشان تضحكو كدا . واتفضلو لو سمحتو .
.واحد منهم شال الكتب بتاعتي ورماها ع الأرض . انا اضايقت . وزعقت وقولتله انت ازاى ترمي الكتب بتاعتي كدا . وانت هتجيبها وهتعتذر كمان . ومكملتش الكلمه لقيت التلاته نزلو فيا ضرب وشتميه . وقومت ورجعت ع البيت ومدخلتش المحاضره التانيه عشان شكلى متبهدل .

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا عزيز .

كريم : لبس ونازل بسرعه . وكل شويه يتصل ع تيم .

هنا : بعدم فهم .. اله مالك ياكريم نازل بسرعه كدا . ولابس كدا ورايح ع فين ياحبيبى .

كريم : بحيره . احم ابدا ياناناه . ا.انا رايح . مشوار صغير كدا وراجع ع طول .

هنا : طيب ياحبيبى . لكن قبل ما تخرج عايزاك تيجى معايا فوق .

كريم : باستعجال . طيب ممكن لما ارجع . صدقينى مش هتاخر ..

هنا : معلش يا حبيبي مش هعطلك . وبعدين دى حاجه بخصوص ليليان . تعالى ..

كريم : كشر عينيه بعدم فهم . ليليان؟ طيب ماينفعش تتأجل ؟

هنا : بابتسامه . لأ ماينفعش علشان مامتك رايحه زياره لمرات ابنها اوكي ..

كريم : بستسلام حاضر .. اتفضلى ياناناه . ..

عند الجامعه ..

تيم : وصل وفرمل العربيه. وبص ل مصطفى بتوعد . وقال انزل ..

مصطفى : بقلق . ا.انت جايبنى الجامعه ليه ياتيم؟

تيم : صك ع أسنانه . قوووولت انزززل ..

مصطفى : حاضر ياعم . وهمس بصوت واطي .. دى كانت صدفه سودا لما قابلتك . ونزل ووقف مكانه بتوتر .

تيم : نزل بنرفزه . ووقف قدام مصطفى . انت فاكر شكلهم ؟

مصطفى : فتح عينيه بدهشه . وشاور لتيم . أهم . بره هناك جمب بوابة الجامعه . احم يلا نرجع ع البيت ابوس ايدك ..

تيم : قبض ع ايديه وبص ع الشباب وشافهم. وقال مفيش حد ف العيله جبان ياحفيد عزيز . وشد مصطفى من ايدو . ومشي بيه . وقرب من الشباب بحوالى 4 متر .

مصطفى : واقف وبص ع غضب تيم . وبص ع الشباب وقلقان ..وقال بتلعثم . انت هتعمل ايه وماسك ايدى كدا ليه؟

تيم : بص ل مصطفى . وقال هتعرف دلوقتي . ومسك مصطفى من ضهرو . وزقه جامد ع الشباب.

الشباب : واقفين يشربو سجاير ويهزرو ويضحكو .. وفجاءه . مصطفى خبط فيهم هما التلاته ومعاهم صاحبهم الرابع من بره الجامعه..

مصطفى : اتخض . وفتح عينيه بدهشه وقال جواه . ينهار مش واضح انهردا . الله يرحمني .

تيم : واقف ثابت. وباصص عليهم .وبيتابع.

الشباب : رمو السجاير بغيظ . وبصو ع مصطفى ..

& : انت يلا مبتحرمش . هو احنا مش علمنا عليك .

$ : لا شكله عايز يتروق تانى ..

# : لأ دا انت شكلك عايز تتشرح انهردا .

$ : قلبك جابك تخبط ف وحوش الجامعه . دا انت هتروح لامك وشك ده متلخبط ف بعضه ..

مصطفى : واقف ف النص . ولسه هيتكلم ..

# : رفع ايدو عشان يضربه بوكس ف وشه ...

تيم : وقف قدام مصطفى بسرعه . ومسك قبضة الشاب بايدو .

مصطفى : بلع ريقه ونفخ باريحيه كبيره ..

# : ايدو بتتالم من قبضة تيم وضاغط عليها بكل قوته . وبص لتيم . وشاف شرار ف عينيه . وقال بألم انت مين ...

تيم : من بين أسنانه . . ومسك قبضة الشاب وضغط اكتر . وقال انا (الهلاك )وهوب روسيه مره واتنين وتلاته ف راس الشاب ده..

مصطفى : فتح عينيه بدهشه من هجوم تيم عليهم وخاف من غضب تيم . ووقف ع جمب .

تيم : مسك الشاب التانى . وضربه بغضب السنين .
ومسك الشاب التالت من راسه وخبطها ف ركبت تيم مره واتنين وتلاته . ورفع راس الشاب وضربه كشاف ف وشه ووقع ع الأرض ..

$ : الشاب الرابع للحظه خاف من تيم . وجري ع مصطفى وكتفه . وطلع مطوه وحطها ع رقبته..

مصطفى : المطوه ع رقبته . ونده بصوت مبحوح وعالى . تيييييييم

تيم : بسرعه . لف ع صوت مصطفى . وزق الشابين ووقعوا ع الأرض ف حاله شبه الاغماء .. وراح وقف قدام مصطفى وقبض ع ايديه بغضب . وقال بتهديد . سيبه..

$ : جواه خوف . لكن قال. اه انت بقى تبعه . وهو جابك حمايه ليه ؟
. وتدافع عنه وعاملى فيها محمد رمضان . انا هشرحهولك دلوقتي .. وقرب المطوه اكتر .

مصطفى : غمض عينيه بخوف وبيتشاهد ..

تيم : بص ع الشاب ومصطفى . وف حركه سريعه . خطف القلم من جيب قميص مصطفى . ورشقه ف كتف الشاب ده ..وشد مصطفى ورا ضهرو..

& : القلم ف كتفه . ونزل ع ركبه بيتألم . ويصرخ بصوت عالى ااااااه .

تيم : ضرب الشاب برجله ف ضهرو بقوه والشاب وقع بجسمه كله ..ع الأرض .

تيم : نزل بوشه قدام الشاب . وقال بنبره تخوف . ده انزار صغير جدا . بعرفك فيه مين هما عيلة عزيز . واتعدل
ومسك مصطفى من ايدو . من غير ما يتكلم . وراحو ع العربيه . وركبو ومشيو .

------------------بقلمي مريم نصار.

فيلا عزيز ..

هنا : ها ايه رايك ف الاسوره دي لمرات حفيدى الغالى ..

كريم : رفع حاجبه بانبهار . جميله جدا . لأ دى روعه . وانا متأكد انها هتعجب ليليان وجدا كمان .

هنا : ماسكه الاسوره ..طبعا هتعجبها . دي جدك جابهالى من استراليا من زمان جدا وتصميمها خرافى . واعتزيت بيها وخبتها وحافظت عليها. ومش خساره ف مرات حفيدى .

كريم : باس ع أيدها ..حبيبتى ياناناه . متشكر جدا.

هنا : ربتت ع ضهرو . بتشكرنى ع ايه يا كريم ياحبيبى . انا لو عليا. نفسي اقدم ليك السعاده والهنا بين ايديك يانور عيني ..

كريم : ابتسم . وقال والهنا قدام منى اهو . وكفايه عليا انتى يا اجمل واحن ناناه ف العالم .

هنا : ضحكت . تسلم لقلبى ياحبيبى . المهم بقى. مريم رايحه زياره انهردا عند ليليان . انا هخليها تقدم الاسورا دي هديه اوكي . وانت هتروح معاها؟

كريم : اكيد هروح طبعا .. وزي ما تحبى ياحبيبتى . وقام . احم انا خارج شويه وجاى ..

هنا : ف رعاية الله وحفظه ..

كريم : هز راسه وخرج من الاوضه . ونفخ بتوتر . ونزل ع السلم جري .
. وقال ياترى ياتيم انت اخدت. مصطفى ع فين ؟. اوووف . وخرج من الفيلا . وركب العربيه واتحرك بسرعه . وشاور للأمن يفتحو البوابه .

الحارس : فتح البوابه . وتيم كان وصل ف نفس الوقت .ووقف قدام الفيلا بالعربيه.

كريم : شافه . ونزل من العربيه بسرعه . وخرج بره الفيلا . وراح عند تيم ..

مصطفى : نزل من العربيه ومخنوق ..

كريم : بقلق . مصطفى انت كويس . وروحتو فين ؟

مصطفى : بص بعيد وساكت ..

تيم : نزل من العربيه بخنقه . ووقف قدام كريم . وقال بتحذير . من بكره .تحجز لمصطفى ف الجيم. وهيتمرن

مصطفى : بدهشه . اييه جيم ؟ لا يعم انا مش......

تيم : بتحذير اكبر .... وكمان ف البيت هنا ياكريم انت تمرنه بنفسك . وبص ل مصطفى بتوعد وقال . يا اما انا بنفسي همرنه . ولا اييييه؟

كريم : رفع حاجبه بشماته . وقال بس كدا؟ اعتبروا حصل يادكتور .

مصطفى : بغيظ .لا بقى انتو متفقين عليا. انا.....

تيم : بصوت عالى . انا قولت هتتمرن يامصطفى.

انت عاجبك لما شوية عيال ضربوك ؟ دي محصلتش ف سلسال العيله.
.ولا اى عيله مننا قدر حد يمد ايدو عليه . هتيجي انت ع آخر الزمن ويتعلم عليك. ؟
ومن مييين؟ من بلطجيه. فووق بدل ما افوقك .

وأقسم بالله لو ما اتمرنت كويس جدا لاهتشوف منى وش تيم عزيز التانى. وبتمنى بجد إن الوش ده مايظهرش ابدااا........ انت فاااااهم .؟..

مصطفى : اتخض . ووقف جمب كريم . وقال هو ماله . اتحول مره واحده وهياكلنا ليه ؟

كريم : خبطه ف جمبه . هشش اكتم . احم خلاص ياتيم متقلقش انا من بكره هحجزله . وهاخدو معايا. وهمرنه هنا.

تيم : بجمود . واعمل حسابك . انى كل فتره هدخل ف منافسه معاك .
.ومش بس انا . لأ . هتدخل مع كل شباب العيله .. وقرب من وشه بتحذير شديد اللهجه.. وعايزك تخسر ساعتها هتتندم صدقنى .

وسابهم وركب العربيه ومشي .

مصطفى : نفخ بغيظ مكبت .وبص ل كريم. وانت سايبه يضرب اخوك .

كريم : بخبث. والله انا كنت هعملها بس هو سبقنى وعلم عليك . هههههههه

مصطفى : كشر عينيه بغيظ . والله مااااشي ياكيمو باشا...

كريم : شدو من القميص .تعالى تعالى ندخل واحكيلى روحتو فين؟. وتيم راجع متنرفز ليه كدا ...

مصطفى : حط ايدو ع خدو براحه ياعم .اااه . تيم خدنى الجامعه للعيال دى . ورنهم العلقه المظبوطه.

كريم : امممم ده احنا هنتسلى . هههههههه احسن حاجه عجبانى انى هدربك بنفسي . وصك ع أسنانه بغيظ مكبت .. دا انا هطلع فيك القديم كله .

------------------بقلمي مريم نصار

بعد يومين ..

ف الجامعه . مريم داخله الجامعه . وجواها احساس جديد . واول مره تتمنى انها متقابلش تيم . لكن أمنيتها ماتحققتش . وشافته بينزل من العربيه. وقلبها زعل جدا .
.وبصت قدامها بكسره. واخدت نفس عميق واتنهدت بتعب. ودخلت الجامعه. وكأنها مش شايفاه ..

تيم : من وراها. مريم استنى ..

ميرو : وقفت مكانها. ومش عايزه تلف ليه. مش عايزه تعاتبه بعنيها. هو خلاص مبقاش ليها . ولا من حقها .. وغمضت عينيها بتعب كبير ..

تيم : لف ليها . مريم انتى مش سمعاني ..

ميرو : فتحت عينيها . وابتسمت بتمثيل . سورى ياتيم ماخدتش بالى. صباح الخير ..

تيم : هز راسه صباح الخير. عامله ايه دلوقتى؟

ميرو : الحمد لله تمام . ميرسي ع سؤالك .

تيم : ميرسي؟ ماشي . ايه بقالى اربع تيام مش عارف اوصلك .
.من آخر مره . وخرجتي من المستشفى بسرعه ومن غير ما اعرف ايه سبب خروجك بالطريقه دي .؟
وكمان اول امبارح عند بابا آدم انتى منزلتيش طول اليوم . وامبارح كمان. وبتصل عليكى فونك مغلق . ممكن اعرف انا زعلتك ف ايه ؟

ميرو : ضحكت بوجع . وقالت جواها انت مش زعلتني . انت دبحتنى .
. واتنهدت . وقالت انت عمرك مازعلتنى ف حاجه انا اسفه ياتيم انا بس كنت تعبانه شويه انت عارف إن آدم سافر من غير ما يقول لحد .
. ودي كانت صدمه لينا كلنا . وامبارح محدش قالى انك كنت موجود . سورى بجد .

تيم : انتى كويسه دلوقتي؟ حاسه إنك لسه تعبانه.

ميرو : انا كويسه الحمدلله . احم انا رايحه المدرج . بعد اذنك ..

تيم : بتفكير . هي كامليا قالتلك حاجه زعلتك ؟

ميرو : بصت قدامها بوجع . وهزت راسها ابدا . دي انسانه رقيقه .

تيم : انا اسف يامريم . انا عارف ومتأكد انها قالت حاجه سلبيه ضايقتك . لأن أسلوبها ف اليوم ده مكنش عاجبنى انا كمان . بس انا كلمتها صدقينى.

ميرو : ابتسمت . لا ابدا مافيش حاجه ..وا...

كامليا : جت. صباح الخير .

تيم : بتعجب .. صباح الخير ..

ميرو : بتكابر دموعها . ص...صباح الخير ..

كامليا : ابتسمت بغيره ..اذيك يامريم احسن دلوقتي .؟لسه دايخه ياحبيبتى؟

ميرو : بثبات انا كويسه جدا. ولا مش دايخه . مش عايزاكي تقلقي عليا ..اوكي ..

كامليا : بغيظ . طيب كويس . اذيك ياحبيبى عامل ايه انهردا ..

تيم : هز راسه تمام ..انتى مش قولتىى إن مفيش عندك محاضرات انهردا ؟.

كامليا : بدلع. اخص عليك ياتيم . انا جايه اشوفك . وتعوضنى عن العزومه الل فاتت . وبصت ل مريم بثقه وقالت اصل انتى متعرفيش يامريم.
يوم ما أغمي عليكي راحت عليا العزومه . لكن تيم وعدنى انه يعوضهالى ..

تيم : كشر عينيه واستغرب طريقة كامليا واضايق.

ميرو : جواها ضايع . وقالت أنا اسفه انى ضعيت عليكى فرصه زي دي . وبصت لتيم وقالت بوجع . اه نسيت اقولك مبروك .. بعد اذنكم . وسابتهم ومشيت. ودموعها عرفت طريقها ..

تيم : بص ل كاميليا . بغيظ . انتى اتكلمتي بالطريقه دي ليه قدام مريم ياكامليا؟

كامليا : بتوتر . ط...طريقة ايه ياحبيبى مش فاهمه .

تيم : بنرفزه . لأ انتى عارفه وفاهمه كويس جدا انا اقصد ايه ؟ اسلوبك وطريقة كلامك . وكمان بتكدبى ده كله بيثبت انك غيرانه من مريم بجد .

كامليا : كشرت عينيها بكدب؟ انا بكدب ياتيم وكمان هغير منها ليه انا قولتلك امبارح انى مبغرش منها؟

تيم : كدبك ف اني كنت عازمك ع الغدا لأن ده محصلش.
. وكدبك ف انك جايه تشوفيني انهردا . لانك عارفه اصلا انى معنديش محاضرات انهردا . وانتى اكيد جايه تشوفيني انا جيت ل مريم ولا لأ .

.وهريحك واقولك ايوه انا جيت عشان اطمن عليها. واشوفك انتى قولتليها ايه ف المستشفى خليتها تمشي وهي تعبانه.
. لكن زي ما توقعت مريم. وانها مش هتقول اى حاجه حتى لو قولتى حاجه هي استحاله تقول.

. وكل الل هي قالته انك رقيقه . اسمعي ياكامليا الأسلوب ده انا مبحبوش . ومتعودناش عليه ف عيلتنا . اسلوبك ف الكلام مع مريم يكون ارقى من كدا .

كامليا : واو . كل ده عشان أنا جيت اشوفك .

تيم : بغضب. قولتلك انتى مش جايه تشوفيني لانك عارفه انى مش جاى.
. لكن انتى بترقبيني . والطريقه دي والاسلوب ده مرفوض . ولو هتفضلىى كدا . يبقى كل واحد مننا من طريق .

كامليا : شهقت وحطت ايدها ع بوقها وعيطت . وقالت كل ده عشان خاطرها . انا مبقتش فاهماك . وعيطت اكتر . انت عايز تسيبنى ياتيم.

تيم : مسح وشه بايديه ..

كامليا : فونها رن . وكانت والدتها . وردت بدموع . وفجاءه صرخت. بااابي ..

تيم : بقلق . ف ايه ياكامليا.

كامليا : بعياط هستيرى بابي ياتيم . بابي وقع ف الشركه واخدو ع المستشفى. اااه باااابي .

تيم : بقلق . طيب اهدى . وتعالى انا جاى معاكي . تعالى ..

كامليا : جريت . وبتعيط .

تيم : اخدها ف العربيه . وراحو ع المستشفى.

كامليا : نزلت جري ودخلت المستشفى . بتعيط .

تيم : ماشي جمبها.

كامليا : وصلت وشافت والدتها وجريت عليها. واترمت ف حضنها. بابي ماله يامامي. بابي حصله ايه ؟

تيم : واقف بعيد عشان محدش عارف بالعلاقه دي .. وسايب مساحه ليها. .

والدتها . بعياط . اهدي يابنتى . قدر ربنا . ابوكي تعبان اوى ياكامليا. والدكتور قال لازم ف خلال الشهور الل جايه دي يعمل عملية قلب مفتوح..

كامليا : اتصدمت وعيطت بصوت عالى .

عمها : اهدى ياكامليا. الدكتور الل متابع حالة اخويا قال هنسفرو بره مصر . اهدي يابنتى.

------------------بقلمي مريم نصار.

بعد مرور شهر ..

ف المستشفى .

ميرو : ف غرفه مع دكاترة القسم . وبتدرس عملى . ومش عارفه تركز . صوت كامليا وطريقتها بتردد ديما ف ودانها وعقلها ..
وفونها صامت. لكن قدام منها. وشافت تيم بيتصل عليها . مره واتنين . قلبها دق.
وغمضت عينيها . بتجمع قوتها .. وقلبت الفون ع وشه . وحاولت تركز ف الشرح .

وبعد ساعه ونص تقريبا. خرجت من الغرفه. وماشيه جمب ممرضه . ووصلتها لمكتبها الجديد .

الممرضه : اتفضلى يادكتوره . الدكتوره نور .اشرفت ع مكتب حضرتك واتجهز انهارده . وقالت لازم يكون لحضرتك مكتب خاص .

ميرو : ابتسمت ميرسي جدا. لكن ممكن اعرف الدكتوره نور . والدكتور محمد فين ؟

الممرضه : الدكتور محمد خرج مع فريق طبي . والدكتوره نور ف غرفة العمليات .

ميرو : هزت راسها . ميرسي لحضرتك . ودخلت المكتب .

الممرضه : بابتسامه تحت امرك يادكتور وخرجت .

ميرو : بصت ع المكتب . وبتحلم بمكتبها الخاص. وانها تكون دكتوره ممتازه. وابتسمت بتفائل.

وقعدت ع كرسي المكتب. وفتحت الشنطه . وطلعت الفون. وكان تيم متصل عليها مرتين. من ساعه ونص .
.وميرو ابتسمت بوجع. وقالت خلاص ياتيم. انا هحاول اغير حلمي .. وادعي ربي يلهمنى القوه ع نسيانك .

الباب خبط ودخلت كاميليا ع طول من غير استاذان من مريم ...

ميرو : اتصدمت وفتحت عينيها بدهشه ومتكلمتش...........

كامليا : قعدت ع الكرسي قدامها . وقالت بحزن . اذيك يامريم؟

ميرو : بتحاول تستوعب . ا.الله يسلمك . اذيك انتى ياكامليا.؟

كامليا : بدموع انا مش كويسه ابدا يامريم . انا تعبانه من اول يوم شوفتك فيه.

ميرو : بدهشه . تعبانه منى انا ؟ طيب ممكن اعرف ليه؟ انا عملت ايه؟

كامليا : دموعها نزلت. وقالت مريم انا مش وحشه والله العظيم .
. بس انا كان جوايا سؤال من اول يوم شوفتك فيه . وعرفت إجابته من تصرفاتك ولخبطتك قدام تيم . مريم انتى بتحبى تيم ؟

ميرو : قلبها دق بقوه . وقالت ا. ايه ا.ال انتى بتقوليه ده .؟
.وانتى ازاى تقولى حاجه زي كده. وانتى عرفتى انى موجوده هنا ازاى ؟

كامليا : ابتسمت بوجع. انا مش عبيطه يامريم. انا بحب تيم برضو وعارفه يعنى ايه حب .

انتى اول ما عرفتي بعلاقتى مع تيم . متحملتيش الصدمه .
.وبعدها باسبوع وانتى ف الجامعه . رافضه تتكلمى مع تيم زي الاول .
. وع فكره ده مضايق تيم جدا . رغم إن بابى تعبان الفتره دي .
.وكلها فتره ونسافر كلنا عشان يعمل عمليه وخطيره كمان ..

مريم . تيم بسببك زعقلى. وقالى اكيد انى قولتلك حاجه ضايقتك بيها ف المستشفى .
.ومش مصدق غير نفسه وبس . ومسحت دموعها تانى. وكملت.
امبارح انا سمعت تيم وهو بيكلم مامته ف الفون وكان بيطمن عليكى انتى و... وآرين ..

.وسمعت منه انك ف المستشفى . وانهردا انا كنت معاه ف الجامعه وقت ما اتصل بيكي وانتى مردتيش عليه.
. وهو استغرب رد فعلك . وقالى مريم متغيره واكيد بسببك . وعيطت بترجي .

. ارجوكي يامريم ابعدي عن تيم.انا مقدرش اعيش من غيرو .
. انا كل ما اجيب سيرتك انتى و ارين وخصوصاً بنات العيله عامةَ من غيرتي عليه يتنرفز عليا.

. ويسبنى ويمشي ارجوكي ابعدي عن تيم انا مقدرش اعيش من غيره صدقينى انا عايزه تيم لوحدى انا وبس . تيم ملكى انا وبس.

. هو لو بيحبك مكنش كلمنى. وحبنى. لكن وجودك ف حياتنا عائق العلاقه بينا. ارجوووووكي. .

ميرو : دموعها نازله بصمت كبير . وقامت وقفت. بثبات .. وقالت أنا مافيش بينى وبين تيم غير صلة القرابه وبس .
. تصدقي أو لا ؟ دي حاجه ترجعلك .
.لكن اطمنى كل الل انا هقدر اعمله. انى هبعد عن تيم تماما . ومسكت شنطتها بعد اذنك . وخارجه.

كامليا : وقفت بسرعه . مريم استنى.

ميرو : وقفت وضهرها ليها. خير عايزه حاجه تانى؟

كامليا : بترجي ممكن متعرفيش تيم حاجه او انى جيتلك هنا . او ......

ميرو : قاطعتها . أطمنى. تيم مش هيعرف حاجه . وسابتها ومشيت بسرعه .

كامليا : قعدت ع الكرسي وعيطت كتير .

------------------بقلمي مريم نصار.

ف شركة الجبالى ..

رؤوف : ف المكتب ومعاه رجال أعمال وبيتناقشو ف التجاره .

الباب خبط ..

رؤوف : ادخل ..

السكرتيره : دخلت بمياصه ..وقالت رؤوف بيه. جارد حضرتك عاشور عايز يقابل حضرتك ..

رؤوف : بيبصلها وعاكسها بغمزه . قوليله يستنانى بره شويه..

السكرتيره : ابتسمت حاضر يا .. رؤوف بيه . وخرجت.

رؤوف : تمام ياجماعه . كدا كل واحد فيكم فهم هو هيعمل ايه .

كلهم . تمام ..

رؤوف : ماشي اتفضلو انتو. وقامو خرجوا . ورؤوف اتصل ع السكرتيره . الو. ايوه يقلب رؤوف ابعتليى عاشور .

السكرتيره : ههههه من عيونى حاضر . وقفلت . وقالت اتفضل يا استاذ عاشور. رؤوف بيه مستنيك جوه .

عاشور : خبط ودخل صباح الخير ياباشا.

رؤوف : صباح الخير ياعاشور. ها سبع ولا ضبع .

عاشور : سبع طبعا ياباشا . تفاصيل الدكتوره فريحه السيوفي . كلها ف الملف ده .

رؤوف : بعدم فهم. فريحه السيوفى؟ هي مش فريحه العدوي ؟

عاشور : ايوه يافندم . ده لقب علية العدوى. لانها بتكون مرات ابن آدم باشا العدوي .

رؤوف : وقف بغضب. وخبط ع المكتب بأيديه . انت بتقول عليه باشا قدامى . اسمه آدم. آدم العدوي وبسسس فاهم ياحيووواااان انت. انا مشغل معايا شوية بهاااايم .

عاشور : بخوف . انا اسف ياباشا مش هتتكرر تانى.

رؤوف : قعد ونفخ بغيظ . ها كمل كلامك .

عاشور : بتوتر. الدكتوره فريحه تبقى بنت اللواء طارق السيوفي سابقا ورجل الأعمال مع آدم باش.... احم آدم العدوي.
ومتجوزه من العقيد مراد آدم العدوي مخابرات عامه. احم ..

رؤوف : قام بخضه. مخابرات ايه . اه . اه .. احم انا عارف .عارف . انا عايز المفيد اخلص ..

عاشور : حاضر ياباشا . المفيد كله قدام سيادتك ف الملف. بتخرج الساعه ١٢ الضهر ع العياده وجوزها بيوصلها. او حد من حرس الفيلا. وبترجع بنفس الطريقه لكن المواعيد مختلفه .
.و مبتخرجش لوحدها. حتى العياده عندها عليها حراسه بأمر من والدها طارق السيوفي. وأخوها العقيد فهد السيوفي مخابرات عامه .. و ابنها الملازم أول آدم مراد العدوي . مخابرات عامه برضو. ولسه راجع من السفر من يومين . والل عرفته. أنه مابيهابش حد . وبنتها الدكتوره مريم . وباقى التفاصيل هنا سعادتك ف الملف ..

رؤوف : بلع ريقه بصعوبه وقال جواه كلهم مخابرات .. احم و هز راسه طيب روح انت .

عاشور : هز راسه تحت امرك ياباشا. وخرج ..

السكرتيره : دخلت . ووقفت خلف رؤوف . وبتعمله مساج ف كتفه . وبتكلم رؤوف وهو مش معاها خالص ..

رؤوف : سرحان . ف المعلومات . ابوها لواء وحماها آدم العدوي بجلالة قدره . وجوزها.و اخوها وابنها مخابرات . امممم . وابتسم بخبث . اصبر عليا يابن العدوي...

------------------بقلمي مريم نصار.

ونقول بعد شهرين ..

عامر : خبط ع وش مريم. فووقى. فوقى يامريم.

ميرو : فتحت عينيها بتوهان . وهمست بتعب انا فين؟

عامر : مبروك .

ميرو : فتحت عينيها بتعب واتعدلت . شافت نفسها ع السرير . وبشعرها .واستغربت ورفعت عينيها بزهول وقالت انت مين ؟ . لكن الصدمه الأكبر. شافت دم ع مفرش السرير .

عامر : مبروك يااااا.........مدام .

تيم : دخل الشقه بسرعه . وشاف ميرو وهي ف السرير.

ميرو : شافت تيم وبصدمه شدت الغطا عليها. وهزت راسها لأ .

تيم : دخل ليها بخوف كبير وهيتحرك . لكن شاف بقعة الدم . والصدمه لجمته . -------------يتبع



موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 4 الحلقة 22 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الرابع الحلقة 23 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الرابع ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-