رواية جريمة عشق الجزء الرابع الحلقة الحادية والاربعون 41 | روايات مريم نصار

نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق الجزء الرابع ميراث العشق الحلقة 41 من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية اسيرة العادات والتقاليد كاملة بقلم مريم نصار من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية جريمة عشق 4 pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية جريمة عشق 4 ( ميراث العشق ) الحلقة 41 | روايات مريم نصار



رواية ميراث العشق مريم نصار الفصل الواحد والاربعون

الحلقه ٣١ ج 2

رواية جريمة عشق ٤
(ميراث العشق)

‏اليوم قرأت عبارة ومسَحت ع قلبي بكل دفء تقول : ”إن الله إذا شاءَ أمرًا كان، ولو عَارضه كُلُّ أهل الأرض، ولو عُدِمت أسبابه، ولو وقف كُلُّ شيءٍ في طريقه، إذا شاء الله أمرًا فلا مردّ له.”
______________________________________

بسم الله نبدأ .

أسم الكاتبة الحقيقي : شريهان ابراهيم.
الإسم الحركي للكاتبة : مريم نصار.

فادي : ههههههههه طبعا حضرتك مش هتقتنع بسهوله . طيب عايز اقولك ع حاجه . يعنى مرات حضرتك. جميله جدا ولو فردت شع........ااااااااه . اااااااه ..

تيم : اتحول لهلاك . ومسك فادي. بوكسات ف وشه بغضب كبير .

فادي : اااااه الحقوووني . ااااااه.

تيم : مسك شعرو بايدو الشمال ورفع ايدو اليمين بقوه اكبر ونزل ضرب بين عينيه. لحد ما فادي وشه نزف .

هبه : سمعت صوت فادي . وطلعت تجري. وشافت تيم بيقتله حرفيا . واتصدمت. حتى فادي مش قادر يدافع ولا يصد ضربه واحده من تيم الل اصغر منه. وهبه اخدت القرار الصح .

ميرو : ف الجناج سمعت صوت هرج قدام الفندق وخرجت التراس . وفتحت عينيها بزهول. وصرخت تييييم . ونزلت تجري .

كل الناس اتلمت . وبتحاول تبعد تيم .

تيم : مكلبش ف قميص فادي وبيضرب بانتقام السنين .

أمن ألفندق اتحرك بسرعه . وحاولو يبعدو تيم .

ميرو : جريت ع تيم . وشافت شكله وقت غضبه . وخافت عليه ومنه ف نفس الوقت . وشافت فادي وشه مش باين من الدم . وشافت تيم بيرفع ايدو بقوه وهيضربه بين عينيه واتصدمت. وجريت عليه بسرعه . وصرخت. بعياط . تيم. لأ ابعد عنه سيبه ارجوك هيموت ف ايدك .

تيم : بيضرب وافتكر عامر وكامليا .

ميرو : بتشد تيم وبتعيط بشهقات ارجووووك سيبه هيموووت ف ايدك. وصرخت تييييم.

تيم : ف حركه سريعه زق فادي بعيد. وشاف صورة كامليا ف وش ميرو . وف لحظة غضب رفع ايدو عشان يضربها بالقلم . لكن شاف خوفها ع آخر لحظه .

ميرو : حطت ايديها ع وشها بخوف يضربها تانى .

تيم : فاق وبص حواليه شاف ناس وميرو خايفه. وشاف دم ع ايديه . وبلخبطه . ميرو . لأ مريم . مريم . أنا آسف وشال ايدها من ع وشها بلهفه .وشاف دموعها .

ميرو : رجعت لورا و بصت ليه بخوف . وجريت من قدامه بسرعه.

تيم : جري وراها . بسرعه .

هبه : قربت عند فادي وبصت ليه بسخريه ودموعها نازله .

فادي : بيستغيث . وفتح عينيه نص فتحه وقال هبه ثوفتى المتخلف ده عمل فيا ايه .ااااه بث انا مث هثيبه ااااه .

هبه : ضحكت بسخريه . وقالت أنا بحمد ربنا انى قابلت صحبتى عشان يكشفك ليا. وقلعت الدبله ورمتها ف وشه وقالت أنا مايشرفنيش ارتبط بواحد عديم النخوه والرجوله زيك . وسابته ومشيت.

فادي : اااه اثتنى ياهبه . ياهبه . طيب ف فثتان انا جبتهولك مع الدبله هو فين اااااه مث هثيبك ااااه . بث انا مث رحمته بردك . ااااه ..ثاعدنى يا اخ ..

------------------بقلمي مريم نصار.

ف بيت المزرعه ..

آدم مراد : ماشي مبسوط ومبتسم من ردود أفعال آرين ..

منصور : سي آدم بيه . سيادتك هتروح الاسطبل دلوقتي ولا العامل ينضف عند حصان سي الدكتور تيم ؟

آدم مراد : خليه ينضف الاسطبل بالكامل . وانا هروح بعدين .

منصور : تحت امرك يابيه . واتحرك .

آدم مراد : دخل البيت.. وفونه رن . وشاف الرقم . وخرج تانى . ورد الو .

هارون : الو آدم باشا .

آدم مراد : خير ياهارون ؟ ف جديد.؟

هارون : تمام ياباشا وزى ما سيادتك أمرت حصل . والرجاله جابو تاريخ حياتها كله ياباشا .

آدم مراد : بيسمع بتركيز. وقال مياده وراها حد؟

هارون : لا ياباشا . زى ما هي قالت . كانت عايزه فلوس. والملف فيه انها من عيله فقيره. وابوها وامها مشغلينها هي واخواتها عشان يحسنو من ظروفهم . لكن مياده معروفه ف منطقتها انها جريئه وعايزه توصل لفوق بأى طريقه. واختارت انها تشتغل خدامه ف بيوت العائلات الكبيره .

آدم مراد : هز راسه تمام ...

هارون : بتوتر . احم بس ف حاجه حصلت ياباشا من شويه وده سبب انى اتصل ع سيادتك .

آدم مراد : خير ياهارون ؟

هارون : والدت مياده جت وسألت عليها . لانها متواصلتش معاهم من اسبوعين واكتر .

آدم مراد : بجمود . قولها بنتك قابليها ف القسم . اسمع ياهارون .
. انت تاخد مياده وتطلع بيها ع القسم حالا مع تسجيل الاعتراف . لكن مش عايز اسم آريان العدوي يتذكر ف الموضوع . ده دكتور جامعى ورجل أعمال وليه مكانته. ومش حتة حيوانه زي دي . تعمل شوشره لعيلتى . انت خدها ع قسم العنوان ده (........) وسلمها لظابط هناك اسمه امير . وانا هتصل عليه وافهمه كل حاجه . فاهم ؟

هارون : تحت امرك ياباشا .

آدم مراد : هز راسه بغضب تمام . وقفل واتصل ع أمير وشرحله الموقف . بالظبط . والمهم عندو سمعة العيله .وقفل .
.ودخل البيت .. وشاف رينو وفريحه . وقال بابا وماما مريم فين؟

فريحه : بيرتاحو فوق شويه . لانهم بيصحو من الفجر انت عارف الجو هنا جميل وصحي جدا .

آدم مراد : هو راسه تمام . ونده ع الشغاله تعمله قهوه. وهمس وقال هي آرين مجتش ليه؟ اكيد راحت ل تالين .

آرين : ماشيه بتقلدو . لو تقدري اعمليها يا آرين؟ لأ دا انا بنت فهد السيوفي حوت المخابرات.
. يعنى بنته قويه جدا زيه . امممم انتى لازم تثبتى نفسك ل آدم المرعب ده . ايوه انتى كنتى عايزه تدخلى حربيه .
. كنتى هتكوني اقوي من كدا . وبعدين آدم امبارح علمنى ازاى اتحكم ف الحصان من اللجام .امممم ولمحت العامل خارج من الاسطبل . ومعاه حصان تيم . وقالت اممم دارلي أرابيان اممم بس جاتلى فكره . وشافت العامل بيربط الحصان ف مكان فيه زرع. وسابه ومشي.

آرين : قربت بسرعه . واخدت السرج ومش طايله الحصان . ونفخت بنرفزه . وشافت كرسي . وابتسمت بمكر . اممم ع مين. دا انا آرين السيوفي . وجريت وجابت الكرسي . ووقفت جمب الحصان وقالت هششش بس اهدا يا دارلي انا آرين اخت تيم صحبك . ومسدت ع ضهرو بحنان. وقالت برافو دارلي برافو . ودلوقتي هنحط السرج ده . ونتمشي شويه انا وانت اوكي . وحطت السرج وظبطت كل حاجه . وقالت اوف انا مش عارفه اربط السرج كويس . اممم مش مهم . يلا ونزلت فكت رباط الحصان . وطلعت ع الكرسي وجواها رهبه . لكن قالت انا لازم اتغلب ع خوفي . امم بسم الله . وركبت ع الحصان . وبلعت ريقها بتوتر .

دارلي : رفع رجليه لفوق بصهيل وجري بيها .

العامل : خارج ب ساهيل. وشاف آرين والحصان بيجري بيها. وقال بخوف ينهار اسو......يادي المصيبه السو.... وربط ساهيل ومحتار يعمل ايه . لكن سمع صوتها بتصرخ بسيط وجري بسرعه يقول ل منصور .

آدم مراد : قاعد ف الليفنج . وقام ..اخد القهوه وقال انا طالع اشربها ف الجنينه بعد اذنكم . وخرج . ماشي قدام البيت . وشاف منصور جاي يجري عليه. ورفع حاجبه بتعجب.

منصور : بيجري بخوف . ل ادم مراد وقال . الحق ياسي آدم بيه. الست آرين ركبت حصان الدكتور تيم . وجري بيها وبتصرخ ..

آدم مراد : فتح عينيه بصدمه والفنجال وقع من ايدو . وجري بسرعه كبيره . وقال بصوت عالى جدا ساااااااهيييل .

ساهيل : عمل صهيل .

آدم مراد : اتجه جري ناحية الصوت. وركب الحصان بسرعه . وشد اللجام بقوه. وضغط ع السرج بغضب والحصان جري بسرعه كبيره جدا .

آدم مراد : بيدور بعينيه وبيركز بسمعه . وقلبه حرفياً وقع ف رجليه . واول مره ف حياته يخاف كدا ويعرف يعنى ايه معنى كلمة خوف .

آرين : الحصان بيجري بيها بسرعه كبيره جدا .والسرج مش مربوط كويس . وبتصرخ بخوف كبير .وبتعيط . ومش عارفه تتحكم فيه .وصرخت آداااااام ...

آدم مراد : سمع صوتها . وشد اللجام . ومشي ف اتجاه الصوت . وشد لجام الحصان بقوه عشان يجري اكتر . وآدم مش عايز ينده عليها عشان مايشتتش انتباها وتسيب اللجام ..

آرين : بتصرخ بصوت عالى بإسم آدم وأبوها وبتعيط وقالت يارب . يارب وقلبها بيدق بسرعه كبيره وداخت من سرعة الحصان ..

آدم مراد : شاف الحصان . وخبط السرج برجله . وجري باقصي سرعه .

آرين : بتعيط وسمعت صوت ساهيل . ولسه هتبص وراها .

آدم مراد : بصوته كله .. ماتبيصش وراكي يا اريييين ركزي وامسكي اللجام كويس . بصي قدااااامك .

آرين : بتعيط واطمنت لوجود آدم . ومسكت اللجام اكتر . وشهقت لأن السرج ااتحرك .

آدم مراد : فتح عينيه بصدمه كبيره . وشاف السرج بيتفك . ولو ملحقش آرين . هتقع . وممكن تنتهي . آدم قلبه دق برعب حقيقي. وضغط ع السرج بغضب كبير. وقرب من الحصان.

دارلي أرابيان : حسبها مسابقه مع ساهيل وجري بسرعه اكبر.

السرج اتفك خالص .

آرين : غمضت عينيها وصرخت بصوتها كله .آداااااااااام لااااااااء .. ومالت مع السرج . ووقعت من ع الحصان.

آدم مراد : ف ااقل من الثانيه لحقها ومسكها من دراعها بقوته كلها . وساب اللجام . وبيرفع آرين ليه . وفقد توازنه . ورفع آرين لحضنه ووقع بيها وخباها فحضنه بخوف كبير وحط ايدو ع راسها عشان متتاذيش . ولف دوران ف الأرض اكتر من مره . وكل خوفه ع آرين ..واخيرا جه ع ضهرو و آرين ع صدره .

آرين : طبعا ف موقف لا تحسد عليه. شافت الموت بعينيها . وغمضت عينيها وهي بتصرخ واستسلمت للقدر .ولكن آدامها انقذها كالعاده . ولكن رهبة الموقف اكبر من اى ردة فعل ..

آدم مراد : نايم ع ضهره بينهج بصوت عالى . وحاضن آرين بخوف كبير جدا . وغمض عينيه وبيحاول يهدا ..

آرين : ف حضنه . وصمت تماما ..

آدم مراد : اخد نفس عميق ونفخ بتوتر لاول مره . وحس ب آرين مبتتحركش وهمس بقلق . آرين ؟

آرين : .............

آدم مراد : بلع ريقه بخوف حقيقي.وقلبه دق واتعدل وهي ف حضنه . ونده بتحذير . اريييين؟

آرين : ............

آدم مراد : فكر للحظه انها خايفه منه ترد علشان ميغضبش عليها ... ورفع راسها من حضنه. ورجعت لورا بسرعه . ولحقها وشدها عليه.

آرين : كان اغمى عليها ...

آدم مراد : قلبه دق بخفقان وخوف . واول مره ايدو يكون فيها رعشه . ورفع ايدو ع خدها وهمس آرين . حبيبتي. ردي عليا .

آرين : ..............

آدم مراد : مسح وشها بايديه . وشاف دموعها نازله من اثر الخوف . وضمها لأول مره لقلبه بخوف كبير . وزاد من حضنها بخوف غريب لاول مره يسيطر عليه .وصاكك ع اسنانه وجواه غضب واعصار ممزوج برعب .. ومغمض عينيه لفتره كبيره.

. وبعدها قام وشالها بين ايديه . وراجع ع البيت . وجواه شعور غريب ومختلف .

آركان وتالين . بيجرو . وفريحه ورينو بيجرو بخوف كبير ..

آركان : بيجرى بسرعه كبيره وشاف آدم شايل آرين وجري عليه بخوف كبير . آدم . آدم اختى مالها . الحصان اذاها؟ قولى اختى مالهااا .

آدم مراد : ماشي ساكت ومش قادر يتكلم.

تالين : بتعيط . وقالت استنى يا آركان اكيد آرين مغمى عليها. ياحبيبتي اكيد كانت خايفه ..

آركان : بحيره ودموع. آدم رد عليا . وهات انا هشيلها ..

آدم مراد : بنبره تخوف . مش عايز اسمع كلمه واحده . ومشي

------------------بقلمي مريم نصار.

ف اسكندريه ..

ميرو : طلعت الجناح بسرعه. وافتكرت القلم ع وشها. وهجوم تيم عليها دلوقتي . وخافت. وبتترجف .

تيم : دخل الجناح بسرعه وجري عليها. مريم مريم . ومسك أيدها بقلق . مريم اسمعيني بس .

ميرو : سحبت أيدها بسرعه وبعدت عنه . ووقفت جمب الحيطه . وقالت ابعد عني متقربش منى .انا عايزه ارجع مصر حالا .

تيم : قرب منها بسرعه ومسك أيدها. مريم استنى بس انا هفهمك انا مكنش قصدى ارفع ايدى عليكى .

ميرو : بوجع وانهيار ..صرخت فيه وزقته. وضربته ف صدره جامد اكتر من مره. واتكلمت بوجع كبير . كبير جداً ..
. وقالت بعياط وهستيريا وصوت عالي .انت مكنتش تقصد اى حاجه .
. مكنش تقصد تفهم صورتي غلط .

.مكنش تقصد تشك فيا للحظه . مكنش تقصد تضربني .
.مكنش تقصد تصدمني فيك وتجرحنى بكلامك.

مكنش تقصد انك توجعنى بنظراتك ليا.

مكنش تقصد تهرب منى كأنى عار عليك . مكنش تقصد؟
مكنش تقصد تعذبني ف حبي ليك ٩سنين .

مكنتش تقصد كل كلمة انتى اختى . انتى اختى وانت متعرفش كانت بتحرق ف قلبى قد اييييييه.؟

مكنتش تقصد لما قدمتلى حبيبتك كامليا .
مكنتش تقصد اى حااااااااجه . وصرخت بهستريا انا مش عايزااااك انا بكرهاااااااك . بكرهاااااااك يااااتيييييم . طلقن..............

تيم : واقف زي الجبل قدامها . وسايبها تخبطه ف صدرو وتخرح كل شحنة الغضب ال جواها . وسمعها للآخر وصعبت جدا عليه .

.ايوه دموعك بتوجعني بتنزل ع قلبى تكويه . صوت صرختك صدى صوتها بيفضل ف سمعى ع المدى البعيد . انهيارك قدامى بيكسر كل حاجه جوايا . لكن كل حاجه ظلم ياميرو . انا تيم حبيبك . انا تيم يامريم ...
. لكن مستناش تكمل كلمة طلقنى. وحط ايدو ع بوقها بسرعه.
.وهز راسه ليها لأ لأ ..وقال اوعى تقوليها ابدا . ومسكها من دراعها بغضب شديد وزعق انا مش كدا أبدااااااا . انتى فاااااااهمه كل حاااااااجه غلط . كاملياااااا دي عمري ماحبتها انا مكرهتش حد ف حياااااااتى قدها يامرييييم .
. كل حاجه كانت بتحصل وحصلت فيها غموض كبير .
. انا بحبك يامريم. بحبك من زمان جدا.

وزعق .. بس انا كنت فاكر انى حبي ليكى من طرف واحد. وصرخ فيها انا كنت سااااااكت كل ده عشان فاكر انك بتحبى يااااسسسسسيييييين ...

ميرو : اتخضت من صوته العالى .وبتنهج . وفتحت عينيها بصدمه كبيره . ودموعها متحجره ف عينيها. وعينيها تايهه يمين وشمال بصدمه .ازاى يفكر انها تعشق غيرو حتى عن طريق الغلط؟.
. وهمست بتوهان يا.. ي..ياسين؟ وغمضت عينيها بتعب كبير واغمي عليها بين ايديه..

تيم : برعب كبير مريييييييم .

------------------بقلمي مريم نصار..

ف بيت المزرعه ..

آدم مراد : دخل البيت . والكل داخل وراه ورينو بتعيط و حرفياً مرعوبه ع بنتها وخايفه من فهد .

فريحه : بدموع خوف . هاتها هنا ع كنبة الليفنج يا آدم .

آدم مراد : مش سامع حد .وطلع ع السلم . واخد آرين ع اوضته .

الكل طالع .وراه .

آدم مراد : نيم آرين ف سريره . وشد عليها الغطا . وشاف ايديها مجروحه . اكيد من اللجام . وصك ع اسنانه بغضب واضح . لكن بهدوء ما قبل العاصفه. خبط ع خدها .وهمس آرين .

رينو : دخلت بسرعه وبتعيط . وقعدت جمبها بشهقات آرين بنتى ايه ال حصلك ياحبيبتي ..

آدم مراد : مش سامع اى حد . وقال اررييين ردي عليا.

آرين : .............

فريحه : جريت عليها . وشافت النبض وكان سريع جدا .

آدم ومريم دخلو بسرعه .

مريم : شهقت بصوت مهموس وحطت أيدها ع قلبها وقالت ياالله .. آرين إسم الله عليكى يا نور عيني . مالها يا آدم؟

آدم مراد : ...............

آدم العدوي : شاف حفيدو مش طبيعي من الصبح . واتصرف . وجاب برفان حفيدو من ع التسريحه
.وحط ع ايدو . وقرب من آرين. وهمس آرين حبيبت جدك . فوقى ياروحي .

آرين : بدأت تأن بتعب ..

مريم : بدموع ايه الل حصل حد يفهمنا ؟

تالين : بدموع وخوف. اترمت ف حضن مريم .وحكتلهم ال حصل. وكملت . سمعنا صوت الحصان وصريخ آرين. وزعيق ابيه آدم وكان خايف عليها اوي . وجرينا انا و آركان وقابلنا ابيه آدم ومعاه آرين ومغمي عليها ..

مريم : ضمت تالين ومسدت ع ضهرها . واتصدمت وقالت ياالله . ركبت الحصان ؟

فريحه : آركان ياحبيبى بسرعه انزل هات علبة الاسعافات..

آركان : بخوف . هز راسه حاضر . ونزل بسرعه ..

رينو : بتعيط بحزن حقيقي وماسكه ايد آرين وشافت علامات ف كف أيدها من اثر اللجام وباست ع ايدها عيطت بوجع. ليه بس كدا يا آرين . ليه يابنتى؟ لو كان جرالك حاجه لاقدر الله . ولا ابوكي لما يعرف .

فريحه : ربتت ع كتفها. الحمد لله يارينو انها جت ع قد كدا . وآدم لحقها. الحمد لله انها بخير .

آرين : بتأن بهلوسه . اممم الحصان . بابي . آدم . انا خايفه اوي .. بابا آدم ... اممم ودموعها نزلت ..

آدم مراد : عيونه مفتوحه عليها وساكت تماما .........

آدم العدوي: بتنهيده . آرين فوقى ياحبيبتي انتى بخير.

آرين : فتحت عينيها بتعب . ودايخه . وافتكرت الحصان . وخافت وشهقت بخوف شديد وعيطت بصوت عالى.

رينو : بقلق آرين بنتى حبيبتى اهدى يا بنتى. .

آرين : اتعدلت بتعب وبتعيط بشهقات واترمت ف حضن رينو. وقالت بصوت ندم . ماااامي . انا خوفت اوي . انا شوفت الموت بعيني ... انا اسفه جدا . والله عملت كدا عشان كنت عايزه ابقى زي بااابي. اااااه انا كنت همووووت. انا اسفه ارجوكي سامحيني . وعيطت بصوت عالى .

آدم مراد : غمض عينيه بصمت . وقام ومتكلمش مع حد وخرج من الاوضه بسرعه .

آدم العدوي : هز راسه واتنهد بزعل . وقعد جمب آرين . وابتسم عكس الل جواه واخد آرين ف حضنه ..وقال . آرين بس متعيطيش كدا .

آرين : حضنت جدها اوي وقالت بعياط وهستيريا اسفه جدا يابابا آدم انا عارفه انكو هتزعلو منى .. بس والله مش هعمل كده تانى . بااابي هيزعل منى وهايخاصمني. انا خوفت اوي يابابا . وعيطت بندم كبير .

مريم : بصت ل تالين . وقالت انزلى ياحبيبتى وقولى للبنت تعمل عصير ل آرين ..

تالين : هزت راسها بدموع حاضر ياتيته . ونزلت بسرعه .

آدم : ضمها لقلبه وسابها تعيط .ف حضنه. وبيفكر ف حفيدو ال واضح من ملامحه أنه جواه مابعد العشق .

مريم : قعدت ع طرف السرير وربتت ع ضهرها بحنان بس ياحبيبتي بس يانور عيني ال حصل حصل والحمد لله انه نجاكي من خطر معلوم . لكن لازم تتعلمي من غلطك ده ومتعمليش كدا تانى. ونحمد ربنا إنه سخرلك آدم ولحقك ياحبيبتي . هوني عليكى ياقلب ماما. وحدي الله وبطلي عياط .

------------------بقلمي مريم نصار.

ف شركة الجبالى .

عاشور تحت امرك ياباشا شاهين جه زي ما حضرتك أمرت .

رؤوف : خليه يدخل بسرعه.

عاشور : تحت امرك ياباشا وراح فتح باب المكتب اتفضل ياكابتن شاهين .

شاهين : دخل مساء الخير يا رؤوف باشا.

رؤوف : بغيظ . اهلا وسهلا . ها ايه الجديد؟

شاهين : جديد ايه ياباشا؟

رؤوف : قام وقف بغضب .انت هتستهبل ياروح امك . اومال انا دافعلك ٣ مليون جنيه ليه؟ مش عشان تجبلى كل جديد ؟

شاهين : هرش تحت دقنه . وقال روح امي اه . امم وقال والله ياباشا المفروض أن سيادتك مراقبنى وده الطبيعي عشان مش معقول هتثق فيا من اول جوله . ف اكيد سيادتك عارف الجديد .

رؤوف : بدهشه. انت عرفت ازاى انى كنت مراقبك ؟

شاهين : ياباشا انا حرس خاص يعنى متدرب كويس جدا . واعرف ان كنت متراقب ولا لأ وبص ل عاشور. وكمل . ولو حتى ع. بعد ٢٠ متر ياباشا .

رؤوف : خبط ع المكتب . ولو حتى مراقبينك . المفروض الجديد كله عندك انت فاهم ؟

شاهين : تحت امرك طبعا ياباشا . اسالنى سيادتك وانا اجاوبك ع كل حاجه .

رؤوف : بنفاذ صبر. آدم ناوي ع ايه ؟

شاهين : حاليا مقالش اى حاجه . لانهم كلهم مسافرين . فيلا العدوي دلوقتي فاضيه . مفيش غير الجارد والخدم بس سيادتك .

رؤوف : بغيظ . مسافر؟ مسافرين فين وليه؟

شاهين : مسافر المزرعه . أما مسافر ليه؟ ف دي مش عارفها بس اكيد فسحه ياباشا .

رؤوف : كشر عينيه بعدم فهم مزرعه؟ وفين المزرعه دي؟

شاهين : للاسف ياباشا معرفش هي فين .

رؤوف : بصوت عالى جدا .ازااااى يعنى متعرفش يبنى ادم انت. اومال ايه انت شغال معاه من زمااااااان. . انت بتشتغلنى ولا اييييييه؟ دا انا ادفنك هنا .

شاهين : ياباشا انا شغال مع آدم العدوي من سنتين واكتر كمان . ومأمنى ع شغله .. لكن طول فترة شغلى مسافرش المزرعه دي خالص . ممكن يكون اشتراها قريب. او ممكن تكون مزرعة حد من معارفه . لكن سيادتك لو عايز تعرف مكانها يومين بالكتير واجبلك عنوانها بالظبط ياباشا ..

رؤوف : صك ع أسنانه بغيظ مكبت. جوز احفاده و مسافر يغير جو. امممم وباقي العيله فين؟

شاهين : ابنه زين وحرمه مسافرين بره مصر لكن انا معنديش علم مسافرين فين. لان شغلي زي ما قولت لحضرتك . مع آدم العدوي. والعرسان طبعا ف شهر العسل . الدكتور آريان مسافر تركيا . والباشمهندش كريم مسافر باريس . والدكتور تيم مسافر اسكندريه ..

رؤوف : بغضب مكبت وخبث كبير. وفريحه مسافره فين؟

شاهين : تنح بصدمه كبيره ايه؟

رؤوف : بغضب اييييه ماسمعتش ؟ فريحه مسافره ولا لا؟

شاهين : ايوه ياباشا مسافره معاهم وجوزها معاها .

رؤوف : بص ل شاهين ف عينيه وقال بخبث كبير . انا عايزك تثبت ولاءك ليا ولو نفذت الل هقولك عليه . وقتها هصدقك وهثق فيك . وكمان ليك مكافاه كبيره جدا . ها ؟ مستعد ؟

شاهين : بلهفه تحت امرك ياباشا. انا رهن إشارتك .

رؤوف : ابتسم بمكر . حلو اوي. انا عايزك تخطت فريحه وتجبهالى لحد الفيلا عندي .

شاهين : حاليا صعب جدا علينا ياباشا .

رؤوف : زعق بغضب . انت هتعملهم عليا ولا ايييه؟ ازاى صعب وانت شغال معاهم .؟

شاهين : طيب حضرتك ممكن تسمعنى للآخر . واكيد هتنقتع بكلامى . دلوقتي سيادتك انا اقصد صعب جدا لان الدكتوره فريحه واخده اجازه من شغلها . لأن جوزها مراد العدوي اجازه من شغله. وهي بتاخد اجازه معاه . وكمان حضرتك هي لو خرجت . استحاله تخرج لوحدها. معاها الجارد الخاص وكمان جوزها. وأوقات ابنها آدم مراد. وحاليا انا شغلى مع آدم العدوي . وهي مسافره ومش عارفين هترجع امتى.
. ف انا بقترح ع سيادتك بعد اذنك يعنى. إننا نأجل الخطف شويه لحد ما مراد يسافر ف مأموريه وهي ترجع شغلها. وقتها انا ممكن اوصلها ف يوم من الايام . وساعتها اجيبها لحد عندك ومن غير شوشره ياباشا.

رؤوف : قعد ع الكرسي وابتسم بمكر ورفع حاجبه بثقه وقال . وماله نصبر شويه . مدام ف الآخر راس آدم العدوي هتكون تحت رحمتي.

------------------بقلمي مريم نصار.

ف اسكندريه..

تيم : شالها وراح بيها ع السرير بسرعه . وقلبه بيدق بخوف . وخبط ع خدها مريييم . مريييم ..

مريم : ................

تيم : بحيره ومش عارف يفكر. وشاف الدم ع ايديه . وجري بسرعه ع الحمام . وغسل ايديه وبينهج بخوف . وقال يتوهان. لأ لأ انا معنديش استعداد انى اخسرك . لأ يامريييييم لاااء ..
وخرج من الحمام بسرعه . وراح جمبها .وقلعها الحجاب بسرعه ورجفه . مريم . مريم . ردي عليا . وقام جري جاب البرفان بسرعه وحط ع ايدو وقرب من وشها .

ميرو : حركت عينيها .بتعب.

تيم : غمض عينيه ونفخ بتعب كبير . وقال ياارب .

ميرو : حركت راسها . وفتحت عينيها يتعب .

تيم : مسك أيدها بلهفه. مريم حبيبتي انتى كويسه ..

ميرو : دموعها نازله وغمضت عينيها وبصت بعيد ومردتش .
. وقلبها وجعها من الظلم . لانها محبتش ياسين ابدا . وايه الل وصلك الفكره دي ياتيم؟ .
.انا عمرى ما حبيت غيرك . عمرى ما أدمنت غيرك . انت ميراث العشق ليا. انت وبس . وعيطت بوجع كبير.

تيم : بقلق . رفع ضهرها وشدها لحضنه وضمها بتملك وعشق كبير . هششش بس انا اسف جدا . انسي كل حاجه . انسي كل ال حصل.

ميرو : حست بالاحتياج الكبير . وعطيت بشهقات وجع وصوت عالي ورفعت ايديها ع ضهرو وكلبشت فيه ..وعياطها كان عباره عن لوم وعتاب ليه..

تيم : لما رفعت ايديها وضمته.. غمض عينيه وزاد من حضنها وضمها لقلبه اكتر . ومسد ع شعرها وضهرها بحنان هششش بس اهدى . حقك عليا انا والله العظيم مكنتش اقصد كل ده فعلا. ميرو لازم اتكلم وتسمعينى ..

ميرو ف حضنه . وبتعيط وبدات تهدا . لأنها ف حضن وامان جوزها حبيبها . وخوفه عليها واضح جدا . وغمضت عينيها . وخارجه منها شهقات خفيفه مع تنهيده ..

تيم : همس ف ودنها بحنان . ميرو عشان خاطري عايزك تهدى . انا تيم حبيبك ..وانا بحبك اوى. وقال بضعف انا محتاجلك ..

ميرو : جسمها اتشد من همسه ليها.

تيم : رفع راسه واتعدل. واتنهد . وفهم انها مكسوفه تتكلم .. وطلعها من حضنه وباس جبينها بحب وابتسم ليها . وقال قومي خدى شاور وفوقى . عشان تعقمى لتيمو جرح ايدو ال كل شويه يتجرح ظلم ده .

ميرو : بصت ل عينيه ف نظرة عتااااب كبيررررره اوووووى كأنها بتقوله . انت ياتيم؟ تفكر انى بعشق غيرك . دا انا كنت بموت ف اليوم ١٠٠ مره بسبب لعنة عشقك ال صابتنى ..وغمضت عينيها بوجع..

تيم : اتوجع من نظرتها . حتى لو غصب عنه . لكن عاطفة الست غير الراجل . وهي بتحب الاحتواء ديما ف اى وقت . حتى لو مش فاهمه حاجه..

ميرو : ماهتمتش ل شعرها . وقامت وقفت بتعب وإحباط . ودخلت الحمام من غير ما تتكلم .

تيم : مسح وشه بايديه . وقام فتح الدولاب بتاعها يطلع ليها فستان. ومدونة ميرو وقعت ع الأرض .

تيم : كشر عينيه بعدم فهم . ونزل جاب المدونه . وبيقرا العنوان بفضول . وقال بتعجب .
.(ميراث العشق) -------------يتبع


موعد الحلقة الجديدة الساعة  8 م  يوميا ان شاء الله .

هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 4 الحلقة 41 ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق الجزء الرابع الحلقة 42 أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق الجزء الرابع ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على المدونة .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-