رواية غرام اولاد الالفي الفصل الرابع عشر 14 من روايات سماء احمد

  رواية غرام اولاد الالفي الفصل الرابع عشر بقلم سماء احمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية مصرية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية غرام اولاد الالفي كاملة بقلم سماء احمد من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية غرام اولاد الالفي pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية غرام اولاد الالفي الفصل 14 من روايات سماء احمد



رواية غرام أولاد الألفي الفصل الرابع عشر


الفصل الرابع عشر

في قصر الالفي
كانت ملاك تجلس علي السرير في هدوء تام ليس من عادتها لتجده يجلس علي ركبته امامها ويمسك يداها بين يداه ويقبلهم
قصي : انا اسف
ملاك : علي ايه
قصي : مش قادر اديكي الحب اللي تستاهليه
ملاك بسخريه : لا ولا يهمك
قصي بحده : ملاك
ملاك : انا عملت حاجة
قصي بعصبيه : يعني انا اللي عملت ردي عليا اعمل ايه بعشقها ولسه بعشقها مع انها سابتني مش قادر انساها لا عشانك ولا عشان غيرك هي كل حاجة وانتي ولا حاجة
ملاك مقاطعه : ومين قالك اني عايزة ابقي حاجة لا غلطان انا طول عمري ولا حاجة ومتأقلمه اني مبقاش حاجة لا اتأثرت اما كلمتني عنها ولا هتأثر واعرف ان كل حاجة الوقتي ملكي ومش ملكها
وبعدت يداها عن يده وخرجت للتراس فمسح علي وجهه بعنف يستوعب ما قاله

********************

في المستشفي
داعب شعرها وهو يقبل جبينها لا يعرف لما لم يخبرها انها زوجته وهو ردها
قاسم : هترجعيلي
شمس ببرود : لا..... بالمناسبه انا بنت ليل كويسه مش كده عشان كده عملت علاقه معايا وقت الجواز وبعده
قاسم بألم : ليه بتقولي عن نفسك كده
شمس : لان انا كده انا جاريه قاسم الالفي
رفع وجهها له يتأمله وقبلها
قاسم : غلطانه انتي حياة قاسم الالفي
ووضع رأسها علي صدرة
شمس : بفكر اني هسعد صقر ذي ما بسعدك كدة
شد شعرها ورفع وجهها له
قاسم : صقر مين
شمس بفحيح : خطيبي اللي هنتقم منك فيه هنتقم منكم ومن نفسي هسلمه نفسي بدون قلب عشان يتوجع هكون لغيرك هخسرك جاريتك الطيبه المطيعه وهنتقم من قمر اني هاخد من عشقها هوجعكم ذي ما وجعتوني
ثم دفعته عنها ليجذبها مره اخري
قاسم : انتي ملكي ومش هتكوني لصقر عارفه ليه.... لاني بعشقك قاسم بيعشق شمس
ووقف

**************

ذهب ليث وكارما الي احد الاكواخ القديمه الي حد ما فهو وليث كل واحد يمتلك واحد وادخلها ثم حضنها من الخلف
كارما ببرود : جبتني هنا ليه
ليث : معجبكيش
كارما : ايوه
ليث : كنتي بتحبيه زمان يا كارما
الفتت له ونظرت لعيونه وتحدثت بجمود
كارما : كنت اصدك كارما القديمه كارما اللي ماتت وادفنت
مسح علي وجهه بعنف ثم لوي زراعها ليجعلها ترتطم به
ليث : كارما حبيبتي مستحيل تموت الا مع موتي
كارما : للأسف ماتت
ليث : بجد
نظرت له بإستغراب لتجده يضحك فاغتاظت وحاولت دفعه لكنه قبلها لتسترخي بين يديه ثم ابتعد
ليث : مازال ليا تأثير ههههههه
ضربته علي صدره ليزيد ضحكة وهو يشدها ويجعلها تنام بحضنه
ليث : اه يا كارما لو تعرفي حبك وصل لأيه
كارما بعتاب : كله بسببك يا ليث كله منك ومنهم
ليث : ندمان واللهي ندمان يا كارما
كارما بدموع وهي تمسك تيشيرته : معتش يجي منه
مسح دمعه تمردت منها وقبل جبينها فحضنته وهي تشعر بقلبها يسامحه ويعود لدق له

**************

في قصر الالفي
في جناح آدم
كانت كارلا تقف تمشط شعرها وآدم خلفها يحضنها ويلعب بشعرها
كارلا : بس يا آدم الله
آدم بعند وهو يلعب بشعرها : لا
كارلا بعصبيه : بس يا آدم
آدم وهو يتركها : انا غلطان اني بهزر معاكي الواحد كان اتجوز كارولين واحده تدلع مش تشخط
وخرج للتراس بإستمتاع جلس علي كرسي ينظر للنجوم التي تزين السماء وجدها تجلس علي قدمه بحضنه
كارلا بصوت مخنوق : ندمان انك اتجوزتني
نظر لها ليجد دموع تجري بعيناها فبعد النظاره ليلتقي بتلك الاعين الملونه
آدم : انتي نجمه عاليه بريئة وحيدة وجميلة ازاي اندم اني خدتها
كارلا بدموع تنزل : انت اللي قولت
مسح دموعها بحنيه
آدم : بهزر يا حبيبتي
كارلا وهي تضربه علي صدرة : متهزرش
حاوطها وهو يضحك ثم سند جبينها علي جبينه

*****************

جلست علي سور التراس تتأمل السماء تذكرت قصي لكن مهلا اي قصي هل قصي حبيبها صديق طفولتها ام قصي زوجها سندت رأسها علي الحائط تنهدت
ملاك : ياريتني ما سبتك اه لو تعرف اسبابي نفسي اقابلك واقولك اني حبيت غيرك بس هتفضل اول حب اول دقة اول وجع ياااااه لو تعرف انا حبيتك اد ايه لو تعرف اني مكنتش عايزة من الدنيا غير حضنك بس خسرته قبل ما احس بيه
شعرت بمن سحب يداها لتنزل وتقف امامه
ملاك : في ايه يا قصي
دفعها للسور وانحني يقبلها بعنف وشعر بها تضربه لانقطاع انفاسها لانه لم يعبأ وبعد وقت ابتعد ليجد وجهها شحب وتنفسها عالي فبدأ يقبلها بخفه حتي تهدأ
قصي : اهدي خلاص ملاكي اهدي
دفعته من صدرة وتركته وذهبت تمددت علي السرير بغيظ منه لتشعر به يسحبها لحضنه فدفعته
ملاك : ابعد
لم يبتعد بل حاوطها اكثر واغمض عينه لتحاول مرارا وتكرارا لكنه لم يبتعد

****************

في المستشفي
شمس : عايزة امشي
قاسم بجمود : مفيش خروج
شمس بعصبيه : متدخلش انا همشي
قاسم وهو يمسك زراعها بعنف : قولت ايه
تمردت دمعه منها فتأملها ثم احتضنها حاولت دفعه لم يبتعد فصرخت ليبتعد حتي لا تسوء حالتها وخرج فأسرت شمس علي الخروج وعدم البقاء ليساعدها صقر وخرجت وجدت زهرة وآسر وعاصي وسميرة وقمر وقاسم الذي يتأملها بعصبيه
عاصي : حمدلله ع سلامتك يا شمس
شمس بابتسامه : الله يسلمك يا جدي حمدللة علي سلامتك يا زهرة
زهرة باستغراب : الله يسلمك
صقر : شمس هاخدك معايا فيلتي
سميرة : لا هي هتيجي معانا
شمس : لا مش ها......
عاصي بخبث : هتيجي يا شمس وبعدين مش انتي موظفه عندنا وقريبه مننا لازم نسلمك لعريسك مش الخطوبه بكره
نظرت له ثم ابتسمت الاخري بخبث واومأت ثم مرت من امام قمر
شمس : عايزة اقولك الشمس شمس والقمر مها سرق ضوئها اسمه قمر ومعتم
وتركتها لتمشي قليلا ثم نظرت لتجدها مكانها
شمس بسخريه : اي يا قاسم بيه هتمشي من غير مراتك
قاسم : قصدك طليقتي
فكرت شمس اين ستذهب قمر هل ستعود للعين زوج امها لا مستحيل لن تتركها تعلم جيدا مدي حقارته ومهما فعلت هذة صديقتها قمر التي كانت دائما تفضلها
شمس برجاء : جدي لو سمحت هات قمر معانا
قاسم : ل.....
عاصي : قمر يا قمر
قمر بصوت مبحوح : نعم
عاصي : يلا تعالي
ابتسمت شمس بجانبيه ليبتسم عاصي مهما تحاول ستظل الشمس الحنونه اما قمر فنظرت لها بدموع لترفع شمس اصبعها وتضعه علي انفها بغيظ ففعلت قمر نفس الحركه رفعت اصبعها لأنفها وابتسمت فاستدارت شمس وابتسمت انها سعدت قمر

وقرر آسر الذهاب مع زهرة للمنزل لانها لم ترد البقاء بالمستشفي

****************

خبط علي جناح قصي وعلي جناح آدم فاستيقظ قصي وملاك بفزع وذهب قصي وفتح
الخادمه : ******
قصي : ايه انا نازل حالا
وقفل الباب ودخل لملاك التي تفرك عيناها بضيق ووجهها احمر بطريقة لطيفه فانحني يقبل وجنتاها بدون وعي
ملاك : في ايه
قصي : قومي البسي
ملاك : ليه
قصي : هعرفك علي حد يلا
اومأت واخذت ثيابها وذهبت تبدلها

في الاسفل
وصلوا السيارات مع سيارة ليث
عاصي : كنت فين يابني
ليث : مش مهم عارفين مين جوا
عاصي : مين
ليث : هتنبهروا يلا ندخل
نظروا له بإستغراب حتي كارما ودخلوا الا صقر الذي كان قد ذهب

في الداخل
كان هناك شاب يجلس ويضع قدم علي الاخري ويدخن سيجار وهو يدور مسدسة بين اصابعة وجد فتاة صغيرة تنزل ووقفت امامه
ميان وهي تضع يداها بخصرها : انت مين
نظر لها ببرود رغم رغبته بالابتسام علي منظرها
..... ببرود : وانتي مالك
ميان : مالي ونث انت قاعد هنا في بيت عيلة الالفي يا اثمك ايه
..... : امممم وانتي مين
ميان : انا ميان..... ايه ده انت معاك مثدث
..... : ايوه
ميان : حقيقي ده
..... : ايوه
ذهبت ميان له تسحب المسدس
ميان : هات اما اشوفه
..... : ابعدي يا بت انتي بدل ما اقتلك
ميان : متقدرش
..... : انتي مش خايفه
ميان : مامي قالتلي مش تخافي الا من ربنا
..... : خلاص جوزيني مامتك
ميان : لا مينفعش هي متجوثه بابا قثي
..... : خلاص اتجوزيني
ميان : هههههههه موافقه بث وريني المثدث
افرغ المسدس من الرصاص واعطاها اياه ليستغرب انها جلست علي قدمه وبدأت تشاهد المسدس بتمعن
ميان : بتمسكة ازاي
ومسكت يده الكبيرة جدا مقارنه بيدها الصغيرة وجعلته يمسك المسدس ليبدأ تعليمها وهي تضحك بطفوليه وسعادة
..... : بس كده
ميان : هيييه بعرف اضرب بكره هعلم عمران..... ايه ده يا عمو ايدك كبيره ذي ايد بابا
..... : بابا بس
ميان : لا بابا وعمو آثر وعمو آدم وعمو قاثم وعمو ليث وجدو عاثي..... قولي يا عمو انت بتشتغل ايه اثتني انت دكتور ذي بابا وعمو آثر ولا رجل اعمال ذي عمو قاثم وعمو آدم ولا عواطلي ذي عمو ليث
..... بزهول : عواطلي
ميان : هههههههه وثايع اقولك علي ثر
..... : قولي
ميان : عمو آدم بقي ثيه بيقعدوا في جناحهم كتييير قد كدهو
وفتحت يداها علي اتساع
..... : لوحدهم
ميان : لا مع كارلا وكارما
..... : اي وانتي يا طفلة يا ام سبع سنين حايبه الكلام ده منين
ميان بغضب طفولي : انا مش طفلة انا عندي تثع ثنين
..... : ماشي يا ستي ايه اللي مصحيكي لحد الوقتي
ميان : حلمت بكب كيك فكنت ناثله اعمله
..... بزهول : انتي اللي هتعمليه
ميان : ايوه ماما علمتني المهم انت بتشتغل ايه
..... : انا بشتغل مع الشرطي
ميان : عثكري
..... : لا رائد
ميان : بجد انا كمان عايزة ابقي ظابط كبير طيب اثمك ايه
قصي وهو ينزل : برق
برق : اسمي برق الالفي تؤام باباكي يا ميان
ليث وآسر وقاسم : برق
آدم وهو ينزل : برق
برق : ايه برق برق عاجبكم الاسم اوي
نزلت ميان من علي ارجله تنظر له بإستغراب فوقف وذهبوا الخمسه له يسلموا عليه فاتجهت ملاك وكارلا لشمس وبجانبهم زهرة وكارما
ملاك : ودا مين برق ده
كارما : هي ناقصه دا شكله شيطان عنهم
زهرة : شكلهم يخوف اوي انا حاسه اننا في غابه
كارلا : بس وسيمين اوي يا بنات لولا حبيبي آدم مكنتش ضيعت برق من ايدي
شمس : ايه الاوفر ده وبعدين ما هم اوسم من بعض
كارلا : يا بنتي احنا الشعب المصري نحب الجديد لو ايه ولو القديم احلي بردك الجديد ليه قيمته
ملاك : اتوكسي متحسسنيش انك بتتكلمي علي طقم
كارلا : طقم ايه دا اللي توقع في ابن الالفي متغيروش
زهرة : وربنا احلي واقعة الواحدة فينا تمشي وهي فخورة انها مرات واحد منهم
شمس وكارلا وكارما وملاك : واحنا اي حد ولا ايه
نظروا لبعضهم وضحكوا
زهرة بضحك : طبعا دا احنا
الفتيات بابتسامه : غرام أولاد الالفي
نظروا لبعض وضحكوا فالتفت الشباب لهم واشاروا لهم ان يقتربوا
برق بعتاب : كدة يا زهرة متسلميش عليا
آسر بسرعه : هي فاقدت الزاكرة يا برق
برق بتفهم : اه طب وشمس فقدتها هي كمان
شمس بضحك : يعني يرضيك ادخل وسط المصارعين دول كلهم مش استني لما يخلصوا سلامات
برق بضحكته الساحرة : معاكي حق
كارلا بهمس : يخربيت جمال ضحكتك
ملاك : دا انسان زينا
شعرت بمن ضغط علي خصرها ونزل لمستواها
قصي : لمي لسانك يا مدام او......
ملاك بتذمر : يووه خلاص سكتنا
برق : مش هتعرفوني
ليث : كارما مراتي يا برق حفيدة اخو جدك وكارلا اختها ومرات آدم ودي قمر ط....
شمس : صحبتي يا برق بيه هو انا هتخطب وعاصي بيه امر بالحفلة هنا ف.....
برق بصدمه مضحكه : ايه ده شمس هتسبيني وانا اللي كنت بكون نفسي اتجوزك
شمس بضحك : لا برق بيه الالفي بنفسه انا كدة هفسخ الخطوبه
قاسم بعصبيه : شمس
نظرت له بعصبيه وتركته وذهبت فتنهد بينما شعر برق بشئ خاطئ
برق : شمس مش هتتخطب ليك يا قاسم
نظر له بحزن ولم يجب
قصي : لا
برق : ازاي يا ابني دا انت عينك بتقول بعشقك من اول مرة شوفتها وقت اما كانت بتاعة سبعتاشر سنه
نظر له بصدمة اكان يلاحظ والاعمي لا يعرف بما يشعر اكان ينكر ان خلف تملكه عشق
آدم بسخريه : البعيد اعمي وفضل ينكر لحد ما خسر
آسر : خلاص بقي يا شباب ويلا كل واحد ع اوضته



موعد البارت الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل الرابع عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل الخامس عشر  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام اولاد الالفي ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-