رواية غرام اولاد الالفي الفصل العشرون 20 من روايات سماء احمد

   رواية غرام اولاد الالفي الفصل العشرون بقلم سماء احمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية مصرية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية غرام اولاد الالفي كاملة بقلم سماء احمد من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية غرام اولاد الالفي pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية غرام اولاد الالفي الفصل 20 من روايات سماء احمد



رواية غرام أولاد الألفي الفصل العشرون


الفصل العشرون

في منزل شمس
كان ينام وهي بحضنه يلعب بشعرها ويستنشقه ويمازحها احيانا ليسمع صوت ضحكتها
قاسم : شمس
شمس : امممم
قاسم : قومي هنرجع القصر
شمس بعصبيه : مش عايزة يا قاسم
نظر لها لترفع عيناها له فتأملها لوقت
قاسم : شمس انا خايف اخسرك آسر نصحني اني اعيشك مع أسد وقمر وصقر وكمان اوديكي لدكتور نفسي
شمس بعصبيه : ليه شايفني مجنونه
قاسم بابتسامه وهو يقبلها بخفه : فشر انا اللي مجنون بيكي
شمس : قاسم متحولش تغير الموضوع
قاسم بحده : مبغيرش وقدامك حالين هما المفروض سوا بس يلا اما تروحي لدكتور او ترجعي القصر
شمس بصوت عالي : لااا بقي كده كتير انا م......
قاطعها بتقبيله لها لتبادله ثم ابتعد
قاسم : بقولك ماتروحي تلبسي حاجة قليلة الادب من اللي انا جايبهم ليكي
شمس بصراخ : قاسم يا قليل الادب
قاسم : هههههه خلاص بلاش احنا هنعوزه في ايه تعالي هنا
شمس : عااااا لا يا قاسم
ضحك بكل صوته و..........

******************

في قصر الالفي
في جناح رأفت
كانت سميرة تجلس في صمت بشرود تتذكر ذلك اليوم اللعين وكم كانت مرحة ثم خطفها احدهم واغمي عيناها وربط يداها واغتصابها وهي تصرخ جعلها تخسر كل شئ وهربت من اهلها ثم انجبت وابنها مات ليأتي لها رأفت وتعشقه رغم زواجه من هالا فهي عشقته في السابق وعادت تعشقه تزوجته ووافقت
جلس رأفت امامها يبكي ثم وضع رأسه علي فخذها
سميرة : ليه يا رأفت
رأفت : كنت بعشقك يا سميرة بس كنت متجوز اتنين
سميرة : تقوم تدمرلي حياتي
رأفت : انا عملت حاجات وحشه كتيرة انتي الحسنه الوحيدة يا سميرة
سميرة : طيب مقلتليش ليه علي ولادي انا لحد الوقتي مختهمش في حضني
رأفت : مقدرتش
رفعت وجهه بين يداها ومشت يدها علي تقاسيم وجهه الوسيمه كأولاده وشعره الذي يختلة بعض الخصلات البيضاء التي تزيده وسامه وهيبه وكذلك لحيته ونزلت دموعها
سميرة : عارف انا اي كانت امي خدامه بس كنت بتمناك يا رأفت وعارفه انك بيه وليك قيمتك بس كان نفسي تبصلي كنت راضيه اكون مراتك التالته بس مش بالطريقة دي
مسك يدها وقبلها
رأفت : سامحيني
سميرة : هسامحك اما ولادي يجوا لحضني يا رأفت وبردك اطلب منهم يسامحوك
رأفت : حاضر

***************

في جناح آدم
كان القلق حليفة انتظارها كثيرا ولكنها لم تأتي حتي الآن شعر بالخوف ورن علي الحراس يبحثوا عنها منتظر اتصالهم حتي رن فونه
الحارس : ايوه يا آدم بيه احنا لقينا فون الهانم مكسر علي طريق للقصر وفي شريحة كارلا هانم فشاكين انها اتخطفت احنا هنشوف كاميرات المراقبه
قفل السكة ومسح علي وجهه تذكر كلام قاسم اجل لربما يكون من فعل
فنزل لاسفل ينتظره

**************

في جناح برق
كانت تجلس وتفكر فظن هو انها تفكر في ذلك خطيبها
برق بصوت عالي : متقلقيش حالته كويسه وانا هنهي موضوع جمال بعد اقل من اسبوع
نظرت له ولم تجب
برق بعصبيه : مبتتكلميش ليه اعمل ايه اكتر من كده عشان اشوفك مبسوطه
وقفت واتجهت له وهو يجلس علي السرير وجلست علي قدمه حاوطت عنقه
ليل : عايز تسعدني
برق بنفاذ صبر : ايوه
ليل بدموع تنزل : موتني يا برق وريحني عشان انا مش عايزة اكون لغيرك
برق : شاوري بس يا ليل مش هسمح لحد ياخدك
ليل : مقدرش
برق بعصبيه : ارحميني حرام عليكي
ليل : بحبك يا برق اخر موضوع جمال علي قد ما تقدر مش عايزة اسيبك
برق بتنهيد : ليل انتي بتعزبيني
ليل : وبتعذب اضعافك يا برق
وقربت وجهها من وجهه لتلامس دموعها وجنته وبدأت هي تقبل وجهه
برق : ليل ابوس ايدك ابعدي مش هقدر
ليل : هششش ابوس ايدك انا اسكت

******************

في جناح آسر
كان يقف علي التراس منتظر ان تأتي وتطلب الطلاق وذهب تفكيرة الي يوم رآها اول مره

فلاش بااااك
كانت تقف مع اصدقائها المكونين من خمس شباب وثلاث فتيات غيرها في ديسكو وكانت ترتدي فستان اسود صارخ
شاب1 : كل سنه وانتي طيبه يا زوزو
زهرة : ميرسي
فتاه1 : بس ايه الجمال ده يا زوزو
زهرة : هههههه هو انا اي حد ولا ايه انا زهرة عصام
فتاة2 : طول عمرك متواضعه يا قلبي
زهرة : هههههه ثواني هروح التوليت
شاب2 : متتأخريش
زهرة : تمام
واتجهت للحمام وحين ذهابها وجدت سوستة الفستان من الخلف انفتحت قليلا فشهقت ونزلت دموعها ووقفت ملتصقه بالحائط ليأتي لها شاب
آسر : مالك يا طفلة وايه اللي مدخلك هنا
زهرة ببكاء : انا مش طفلة وعندي تسعتاشر سنه
ابتسم علي عفويتها
آسر : بتعيطي ليه
زهرة : سوستة الفستان اتفتحت
آسر : طيب تعالي اعملهالك
زهرة : لا بابا قالي متثقيش في حد غيري وانا مش واثقة انت هتعمل ايه
آسر : تعالي ربنا يهديكي وبطلي عايط
زهرة : لا
آسر : انتي حرة
وجاء ليذهب فزاد بكائها نظر لها بغيظ وشدها لمكان ليس به احد وحاوطها
آسر : اهدي وانا مش هبص
زهرة : وعد
آسر : وعد
بدأ يقفل السوستة ببطء وهو ينظر لعيون زهرة الروج اللامع الذي تضعه علي شفتاها المرتعشتان ووجنتاها المحمرتان يبدو انه طبيعيا كأنفها لمست يده جسمها لتنتفض وقلبها يدق بعنف كقلبه
آسر : خلصت
زهرة : ميرسي
انحني آسر وقبلها من وجنتها
آسر : العفو يا طفلة
وتركها وذهب لتخرج وتذهب لاصدقائها الذين اسروا علي ان تشرب فشربت ثم شغلوا موسيقي هاديه فرأت آسر الذي كان يتابعها وذهبت له
زهرة : ممكن ترقص معايا
مسك يدها بغيظ فهو اعتقد انها نقيه ليست مثلهم لكنه قرر ان يتمتع معها حتي ينسي مشكلته مع كارولين وقربها لتلتصق بصدره وحاوطت عنقه بيد والاخري لمست لحيته
زهرة : انت مين
آسر : انا آسر
زهرة : آسر لقد آسرت قلبي هههههههه
ودفنت وجهها بعنقه وعندما بدأت الموسيقي العاليه ابتعدت عنه وبدأت الرقص بجنون
بااااااك

آسر : مكنتش اعرف انها اول مره تشربي يا زهرة عمري
وتذكر يوم زفافهم

فلاش باااااك
دخل آسر جناحة وهو يموت غيظا فكيف له ان يتزوج هذه وتم زواجهم بسرعه
زهرة بهمس : اغير فين
آسر : مفيش داعي تعملي فيها عروسة وكده..... بصي انا لا بطيقك ولا كنت عايزك بس يلا اللي حصل
تساقطت دموعها ولم تجب
آسر : بصراحه بعد اللي شوفته في الديسكو فانا شاكك في اخلاقك اصلا لذلك هضطر النهاردة اتأكد وبعد كده زيك ذي اي خدامه مفهوم
قالها بصراخ انتفضت ثم اومأت بخوف
آسر : اقولك ادخلي غيري الزفت ده
زهرة بخفوت : حاضر
ودخلت الحمام بدلت ثيابها لقميص كان بالحمام وخرجت له وهي تشعر بالانكسار والخجل والضعف والخوف وجدته يجلس عاري الصدر ثم وقف امامها
آسر : يلا
زهرة : آسر انا خايفه
آسر بقسوة : ميهمنيش
ودفعها علي السرير
بعد وقت
اطلقت صرخه ثم بدأت بالبكاء الشديد فشعر بالذنب يأكله فشدها لحضنه
زهرة ببكاء : آسر انا
آسر : هششش انا أسف
وشدها اكثر لاحضانه يهدأ من روعتها وفي الصباح بدأ معها التعامل بقسوه وكره وعندما عرف انها حامل سعد من الداخل لكنه جرحها
بااااااك

نزلت دموع آسر وهو يتذكر ترجيها ان يدخل معها الولادة لكنه لم يفعل وكيف كانت تخبره انها تشعر انها لن تخرج ولا يتركها لكنه كان قاسي بارد رفع رأسه للسماء وللنجوم ليشعر بيد تلتف حول خصره تحضنه من الخلف فاستدار ليجدها
آسر : قرارك
زهرة : انت اهبل اوي يا آسر انت شوفت ايه في الفيديو
آسر : شوفت نفسي بغتصبك بوحشيه وانتي قد ايه طيبة
زهرة : انا شوفت رغم اللي آسر عمله في زهرة هي اغرمت به يبقي عايزني اخسرها غرامها ده لا يا آسر انا مسمحاك ومش هتطلق....... بعينك انت عايزني اسيب الجمال ده لغيري يبقي بتحلم
حضنها بقوه يود ادخالها بأضلاعه
آسر : بموت فيكي يا زهرة عمري
زهرة وهي ترفع وجهها : وانا كمان جعانه
ضحك بكل صوته وهو يقبلها

*******************

في جناح قصي
سمع صوت اخوه وزهرة من التراس اسفل تراسه فالتفت ليذهب وجد ملاك امامه
ملاك : فرحان بعضلاتك هتاخد برد يا أستاذ
لم يجب وجاء ليتفداها فمسكت يده والتفتت احتضنته ولم تعد ارجلها تصل للأرض
ملاك : انت اللي هتاخد بالك منه وكمان مني وهتساعدني في الجامعه ومش هتحبه لا هو ولا ميان اكتر مني ومش هتبص لواحدة غيري وانا حامل مفهوم
لف يده حولها ودار بها لتضحك بصوت عالي
قصي : مش هحب اكتر منك اصلا
ثم دخلوا ليجلس وهي علي قدمه بحضنه وتلعب بشعره
ملاك : عايزة اقولك حاجة
قصي : ايه
ملاك : سميرة قرب منها يا قصي انت واخوك محدش حضنها ولا حد قرب منها محدش عارف هي عامله ايه الوقتي
فكر قصي ان كل ما همه ابنته وملاك لكنه نسي امه فأومأ برأسه
ملاك : طيب هقوم اغير عشان ننزل ع العشا
قصي وهو يقبلها بخفه : ماشي يلا

******************

وصل قاسم بسيارته هو وشمس ليدخلوا وهو ممسك بيدها بتملك ثم دخلوا وجد الكل يجلس بإستثناء كارلا وسميرة ورأفت
قاسم وشمس : مساء الخير
الكل الا آدم : مساء النور
وقف آدم ومسك قاسم من ثيابه
آدم : فين كارلا
قاسم ببرود : معرفش
آدم وهو يلكمه : فين مراتي
بعده قاسم ببرود ومسح جانب فمه
قاسم : وانا اعرف انا مالي
آدم بعصبيه : كارلا اتخطفت وانت اللي هددتني
قاسم بصراخ : تقوم تقول انا بعدين انا مكنتش فاضي اخطف ولا اهبب تقولي خطفتها ومين كارلا اللي بسببها قدرت ارجع مراتي لا انت اتهبلت
قصي : آدم بطل جنان هو هيخطفها ليه
وصل فيديو لآدم ففتحه ليجد كارلا انها من كسرت الفون يبدو انها هي من ذهبت
آدم بحزن : اسف الظاهر انها هربت
اقترب قاسم ومسكه من ثيابه
قاسم : عارف هكون احسن منك وهرجعلك مراتك قبل فرحي ومش هعمل اللي عملته فيا
ودفعه بعيد ومسك يد شمس
قاسم : فرحي انا وشمس هيكون بعد اربع ايام وهعلن قدام العالم كله ان دي مراتي اللي هكمل معاها حياتي
عاصي : اربع ايام
قاسم : كتار مش كده يلا المهم هي هتفضل في حضني واي يا بسمه بسمه
بسمه : نعم يا قاسم بيه
قاسم : حاجات شمس هانم تيجي علي جناحي
عاصي : مش اما تعملوا الفرح
قاسم بغمزه : لا مراتي وبعدين عايز اجبلك ولاد احفاد صغار يا عصعص
ضحك الكل وخجلت شمس فشدها قاسم لحضنه وهو يضحك
نزل رأفت وسميرة التي جلست بهدوء ولم تنظر بإتجاه اولادها فوقف قصي وجلس علي ركبته امامها وقبل يدها ثم نظر لبرق الذي جاء وجلس بجانبه
قصي وبرق : ماما
نظرت له وبكت بشدة
سميرة : انا اسفه واللهي ما كنت اعرف عنكم حاجة لو اعرف منا سيباكم
برق : عارفين يا سوسو وبعدين ما انتي جيتي لينا وكنت ام لسته
آسر : ايه يا سوسو احبك وانتي فرفوشه كده
ملاك : صحيح يا سوسو احنا مبنحبش العكننه بنحب نبقي فريش
ميان : غنيلهم شقلطوني يا ماما هيضحكوا
شمس : عارفاها دي ههههههه
ملاك : طيب يلا نفرفشهم ههههههه
وشدت قمر وزهرة وكارما وشمس وميان وليل وداروا حول قصي وبرق وسميرة فبدأت ملاك وهم يدوروا ليكملوا
الكل : بعد الحب دا يا غالي قولي ازاي ابعد وانساك وابعد ليه وانا قلبي اوبالي وكل ما فيا بيتمناك دا انا مش ممكن مهما جرالي هقبل اعيش غير بس معاك دا انت الحب اللي اتمنيته واللي عرفت الدنيا معاه حلم حياتي اللي استنيته واللي معشتش قبله حياة قرب مني هتعرف اني بموت في غرامك وبدوب فيك
وضحكوا سويا.





موعد البارت الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل العشرون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل الواحد والعشرون  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام اولاد الالفي ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-