رواية غرام اولاد الالفي الفصل الخامس 5 من روايات سماء احمد

 رواية غرام اولاد الالفي الفصل الخامس بقلم سماء احمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية مصرية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية غرام اولاد الالفي كاملة بقلم سماء احمد من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية غرام اولاد الالفي pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية غرام اولاد الالفي الفصل 5 من روايات سماء احمد



رواية غرام أولاد الألفي الفصل الخامس


الفصل الخامس

دخل قصي وملاك متعلقه بيده وسط المعازيم الذي منهم من ينظر لها بحسد ومن ينظر لها بإعجاب وهو كذلك فكان متألق بحلية من اختيار كارلا وجلسوا بالمكان المخصص لهم ليستقبلوا التهاني وجاء لهم آسر وزهرة ثم آدم وكارلا ثم قاسم وقمر ثم ليث وكارما
ملاك : اقولك حاجة
قصي : ايه
ملاك : اخوك التالت مش بيحب مراته ولا مراته بتحبه والتاني مراته بتحبه اوي والاول بيحبها بس بيداري والاخير ده الاتنين بيعشقوا بعض
قصي : اقولك حاجة
ملاك : ايه
قصي : الاول متجوزها غصب عنه والتاني مش مراته وهيخطب اصلا النهارده غيرها والتالت دخل علينا بيها مره واحده والرابع صح
ملاك : اتحداك التاني هيتجوز اللي معاه
قصي بتحدي : موافق
ونظروا لبعض ثم امامهم
ملاك : متقولهم يشغلوا حاجة تفرفش
قصي : تفرفش ذي ايه
ملاك : فرتكة او هاتلي فوديكا او شقلطوني
قصي بزهول : شق.... ايه
ملاك : شقلطوني في بحر بيرة
قصي : ايه دي انتي بتشربي
ملاك : لا بس دي اغنيه هبقي اسمعهالك
قصي : لا شكرا
ملاك : خلاص هسمعك عايم في بحر الغدر
قصي : شكلك عايزة تروحي مصيف
ملاك : ههههههه لا
نظر لها وابتسم

*************

عند قاسم
كان يقف مع قمر وعائلتة ليلمحها تدخل بفستان ابيض كته يحاوط رقبتها وتجمع شعرها بعشوائيه وتضع بعض لمسات الميك اب فكانت جميلة جدا تركهم وذهب بإتجاهها لتتعركل هي فشعرت بيد مسكتها نظرت له وابتسمت
قاسم : وحشتيني
شمس بابتسامه : وانت كمان
قاسم : ع فكرة لينا حساب عشان ايديكي واكتافك الباينين
شمس بغيرة : روح شوف مراتك دا لبسه كب
قاسم : بالنسبالي انتي وبس مراتي
ابتسمت بفرحة ليبتسم
قاسم : يلا هاجي معاكي نبارك
شمس : لا يا قاسم الناس
قاسم : هششش مفيش صحافه اصلا
ومسك يدها اتجه حيث العرسان وسلمت علي قصي
شمس : الف مبروك يا قصي بيه
قصي : الله يبارك فيكي عقبالك يا شمس
شمس : شكرا
وسلمت علي ملاك
شمس بابتسامه : الف مبروك يا مدام
ملاك : الله يبارك فيكي وبعدين اسمي ملاك وبس
شمس : ماشي يا ملاك
قاسم : يلا
شمس : ماشي عن اذنكم
وذهبت مع قاسم
ملاك : عسوله اوي
قصي : اي هتشوفيها كتير هي سكرتيرة قاسم الخاصه
ملاك : بيحبها اوي ع فكرة
قصي : مين ده
ملاك : اخوك اللي معاها وهي بتحبه
نظر لها بعدم تصديق ولاخوه الذي يتحدث معه بالرغم من قلة حديثة

***************

عند عاصي
ذهب قاسم وشمس لهم لتسلم عليهم
شمس بابتسامه وهي تسلم عليهم : آسر بيه آدم بيه ليث بيه عصعص بيه
ضحك عاصي فهو يحبها كزهرة تمام وحضنت زهرة وسميرة وكارلا وكارما وقمر
قاسم : كارلا وكارما وقمر
شمس : اهلا وسهلا انا شمس سكرتيرة قاسم بيه
ونظرت لقمر التي نظرت لها
قمر : انا شفتك قبل كده
شمس : وانا كمان بس مش عارفه فين
قمر بتفكير : شمس
ثم شهقت ووضعت يدها علي فمها
شمس بصدمه : قمر
قمر بكره واضح : ايوه قمر يا شمس ولا اقول يا شمس صقر
تذكرت المعلومات التي جمعت عنها وان حبيبها يدعي صقر
شمس بلا مباله : الماضي ماضي وانا الوقتي شمس وبس شمس اليتيمه وسبتلك صقر عن اذنكم
وتركتهم وذهبت لتقف وحدها لتنزل دمعه من قمر ونظر الكل لهم بإستغراب
قاسم بغيره : صقر
عاصي مغيرا الموضوع : يلا يا احفاد الالفي كل واحد يأخد مراته او قريبته ويرقص يلا
سحب آسر يد زهرة وذهب وكذلك ليث وقاسم وآدم اخذ كارلا ووقفوا حول ملاك وقصي وهو يرقصوا سلو
كان ليث ينظر لعيونها وهي تنظر له فشعر بإهتزاز فونه فتحه ثم نظر لها
ليث : حسن مستنيني برة انا ماشي
ثم قبل جبينها واخذها لاسفل تركها وذهب لتنظر خلفه في صمت

عند قاسم
كان يرقص مع قمر جسمه معها لكن عقله مع شمس فنظر يبحث عنها ليجدها تقف وتنظر له بألم وتمردت دمعه حين نظر لها مسحتها بسرعة وادارت وجهها عنه
فشد قمر ونزل

عند آدم
كان يرقص معها لكنه لمح احدهم فشدها ونزل
كارلا : في ايه
آدم : خطيبتي وصلت
كارلا بصدمه : خطيبتك
آدم : ايوه كارولين
وذهب لها احتضانها ثم ذهب بها لجده تحت زهول كارلا

**********

عند عاصي
اتجه له آسر وزهرة بعدما انتهوا وبدأ يتحدث معهم وهو يري حزن زهرة حتي جاء آدم
آدم : جدي اعرفك علي كارولين خطيبتي
نظر الجد لها وزهرة وآسر بصدمه فهي نفسها حبيبة آسر السابقة كارولين لقد رأت زهرة صورها قبل ذلك نظرت لآسر لتشعر بقلبها يعتصر الما
كارولين بغرور : هاي جدي هاي آسر اخبارك وانتي اسمك ايه
نظرت لها زهرة والتفتت ذهبت تحت نظرات الكل

**************

عند شمس
نزلت دموعها بغزاره لا تريد رؤيته ستذهب واتجهت لسيارتها لتجده سحبها من يداها لداخل القصر
شمس : قاسم ابعد قاسم هيشفونا
لم يجب عليها حتي دخل ثم التفت وشدها لتصطدم بصدرة ثم حاوط خصرها ويهتزر وهو ينظر لعيونها فابتسمت هو ترك قمر وجاء لشمسه يرقص معها
شمس : هو انا قولتلك بحبك
قاسم : بحب اسمعها علي طول..... عارفه انا بكره اشوفك زعلانه
شمس بغرور مصطنع : عارفه
ضحك وهو يداعب انفه بأنفها في نفس وقت دخول زهرة التي نظرت لهم بصدمه فلمحوها لكنه لم تود احراجهم وجاءت لتذهب
شمس : زهرة استني
زهرة : احم انا طالعة جناحي عن اذنكم
نزلت دموع شمس فهي تكره ان يظن احد بها شئ سئ وهو يعرف
قاسم : زهرة استني اقولك
التفتت لهم وابتسمت
زهرة : ان مش محتاج تبرر يا قاسم انا جوزي مش بيبرر ليا يبقي انت هتبرر وبعدين انا فهمت دي شمسك
قاسم : يا زهرة دي مراتي شمس مراتي الاولي
نظرت له بصدمه تحولت لفرحة
زهرة : دي دعوة ليا واستجابت انا بجد بحب شمس واتمنتها ليك واما اتجوزت قمر اتمنيت لو كانت شمس انا بجد فرحانه ليكم ومش هسأل بتعملوا كده ليه لان عارفه اكيد عندكم اسباب مقنعه ربنا يسعدكم عن اذنكم واي مش هقول لحد
وتركتهم وذهبت فشدها قاسم للحديقه الخلفيه حتي لا يراهم احد اخر
شمس : عسل زهرة
قاسم : خسارة في اخويا
شمس بغيرة : وانت مالك خسارة ولا مش خسارة
رفعها قاسم من خصرها لتصير طوله
قاسم : السكر بيغير ولا ايه
شمس : هههههه ايوه بغير
وحاوطت عنقه ليدور بها وهو يضحك ثم نظر كلاهما للسماء وعادوا النظر لبعضهم
قاسم : انتي جميلة اوي
شمس : هههههه عارفه
اقترب وقبلها بحب وهو يضمها له

*********

في جناح آسر
خجلت زهرة بشدة فهي كانت تراهم وبعدت عن الشباك والتفتت لتجد آسر يقف
زهرة : احم في حاجة
آسر بكرة : كله منك كله بسببك هتتجوز اخويا
لم تجب حتي لا يضربها لكنه اقترب وشد شعرها وصفعها بقوة
آسر : مبترديش ليه
لم تجب ليصفعها مره اخري ويبدأ بضربها بعنف وقوه وهي تصرخ
زهرة : حرام عليك يا آسر ااااااه
ضربها بأرجله في بطنها وجسمها وصفعها عدة مرات وخلع حزامه وبدأ بضربها به ليزيد صراخها وهو لم يعبأ لصراخها وحين تعب تركها وذهب ليغمي عليها

*****************

في الاسفل
دخل عاصي القصر وجد آسر ينزل من جناحه بعصبيه
عاصي : آسر
آسر : احم نعم يا جدي
عاصي : تعالي عايزك في المكتب
ذهب خلف جده ليدخلوا ليجلس امام جده
آسر : في ايه يا جدي
عاصي : زهرة يا آسر انا شايف انها بقت حزينه اوي ومعدتش زهرة بتاعت الاول من خمس سنين زهرة كانت زهرة ضحكتها مكنتش بتختفي الوقتي زهرة غير
آسر ببرود : وانا اعمل ايه
عاصي : هه طيب هكلمك دغري في واحد في الفرح شاف زهرة وفكرها واحدة من احفادي ومطلقة وطلبها وعايزها بابنها يعني حبها ولو زهرة هتفضل كدة فطلقها في غيرك يتمني ضافرها وانا قولت اللي عندي
نظر له آسر بعصبيه وتركه وذهب الي احد الملاهي الليليه

*****************

عند منزل شمس
نزلت من سيارتها وهو من سيارته
شمس : خلاص كده وصلتني ارجع بقي
وضع رأسه علي كتفها
قاسم : مش عايز
شمس : هههههه خلاص خليك
قاسم : مينفعش
ورفع رأسه واستدار ليذهب فمسكت يده
شمس : وان قولتلك متمشيش
رفع يدها وقبل باطنها
قاسم : عيوني لشمسي
وانحني حملها لتضحك بكل صوتها وذهب فتح الباب وقفله برجله ودخل
شمس : ههههههه والناس
قاسم : ناس مين يا بنتي دا انا اقتلهم عشان ضحكة منك

***************

دخل قصي وملاك جناح قصي ووقفت امام المرآة لتبدأ بفك طرحتها وهو دخل بدل ثيابه ثم خرج
قصي : ادخلي غيري
ملاك : حاضر
ودخلت الحمام بدلت ثيابها لبيجامه منزلية ولم تعرف ماذا تفعل بشعرها فهو يصل لفخذها فثنته ومسكته بتوكه وخرجت لتجده يقف علي الشباك
ملاك لنفسها : وربنا لولا قصي حبيبي لكنت عكستك هههههه
التفت لها يالله هي جميلة جدا تبدو طفلة
ملاك : دكتور قصي
قصي : اسمي قصي
ملاك : ماشي ممكن نتكلم شويه
قصي : ايوه
واتجه جلس علي الاريكة فجلست بجانبه توترت ولم تعرف تتحدث فوقفت وجلست علي المنضدة امامه
قصي : في ايه
ملاك : انا عايزة نبدأ حياتنا بدون كذب وانا هقولك علي حاجات ولو عايز تطلقني معنديش مشكلة بس اوعدني الكلام اللي بينا ميطلعش
قصي : اوعدك
ملاك : مبدئيا انا عندي بنت وانا اللي مخلافاها وعندها تسع سنين
قصي : عارف
ملاك : اللي متعرفوش ان بنتي لا هي جايه بإغتصاب ولا جايه بجواز بنتي جايه بحب وبموافقتي وابوها ميعرفش...... عارفه انك هتقول اني مش كويسه وهتقول اني مخفيه في حجابي وهتقول حاجات كتير بس انا حبيته وهو كان بيعشقني هو حزرني ابعد وانا رفضت واخرتها ميان انا اللي سبته لاسباب خاصه ومش ندمانه علي اللي حصل دا اول حاجة ثانيا والدتك هددتني ببنتي لو قولتلك بس هي كانت مأجره واحد يقتل بنتي وعشان كده وافقت غير كده مكنتش هوافق عشانك لان مش هسمح لاخويا لو كان عندي ان ياخد واحده زيي يبقي ازاي هسمح لغيره بس خوفت علي ميان لانها كل حياتي هي وامي....... ان كنت عايز تتطلقني الوقتي اتفضل عايز تاخد حقوقك اتفضل عايز تخليني زوجه شكليا اتفضل
نظر لها ووضع يده بشعرها ورفع نظرها له وضع جبينه علي جبينها وتحدث
قصي : ولا حاجة من دول ميان هتبقي بنتي وبنتك هتتكتب بإسمنا واللي قولتيه هنساه الوقتي احنا اتنين متجوزين وعندنا بنت اسمها ميان مش عايزين نجيب غيرها مفهوم
ملاك : بتتكلم بجد
قصي : اول قاعده قصي الالفي مبيهزرش
ملاك : طيب يلا اسمعك شقلطوني
قصي : تاني قاعده ممنوع الاغاني المقرفه دي
بعدت عنه ووقفت علي المنضدة ووضعت يداها بخصرها لينفرد شعرها نظر له بزهول ممزوج بإعجاب وشدها لتقع بحضنه وضحكت
ملاك : هههههههه خلاص ممنوع ممنوع
قصي : شطوره يا ملاكي
ملاك : ملاكك
قصي : ايوه مياني كمان دول عيلتي من النهاردة
ملاك : وانت عيلتنا يا قصي
وحضنته ليبادلها
قصي لنفسه : هعوض ملاك يا مليكة عشان يجي اللي يعوضك بس اعرفي اني مستحيل احب غيرك
ملاك : يلا بقي ننام
قصي : يلا
ووقفت لتتعركل بشعرها الذي التف حول يدة
ملاك : يووه منك لولا وعد كنت قصيتك
قصي : هو جميل كده سبيه ومن يوم ورايح انا هلمه ليكي بس وانتي نايمه وفي الجناح سبيه مفرود
ثم وقف ولوي زراعها خلفها لترتطم بصدره
قصي : اياكي حد يشوفه من البنات او حتي امي مفهوم
ملاك بخوف : حاضر بس متقلبش كده
ابتسم بخفه علي حديثها
قصي : واي الفيديوهات التفهه اللي بتعمليها دي ممنوع
ملاك بتذمر : لا الا دي
قصي : ملاك
ملاك : يووه حاضر
ابتسم بتراضي وذهب للسرير
قصي : هتنامي جنبي
نطت علي السرير
ملاك : وفي حضنك لو عايز
قصي : شكلي اتجوزت مراهقه تعالي يا حبيبة بابا
ضحكت بكل صوتها وهي تدفن نفسها بحضنه تتخيلة قصي حبيبها ابو ابنتها



موعد البارت الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل الخامس ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل السادس  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام اولاد الالفي ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-