رواية غرام اولاد الالفي الفصل السابع 7 من روايات سماء احمد

 رواية غرام اولاد الالفي الفصل السابع بقلم سماء احمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية مصرية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية غرام اولاد الالفي كاملة بقلم سماء احمد من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية غرام اولاد الالفي pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية غرام اولاد الالفي الفصل 7 من روايات سماء احمد



رواية غرام أولاد الألفي الفصل السابع

الفصل السابع

بعد مرور شهر
كانت ملاك تجلس بالمحاضره وهو يشرح لها لتغمز له بمشاكسة فنظر لها بتوعد
قصي : حد عنده اسأله
ملاك وهي ترفع يدها : انا
قصي : اتفضلي
ملاك : انت سنجل ولا مرتبط
نظر الكل لها بفاه مفتوح فهذا قصي الذي لا احد يلعب معه
قصي : افندم
ملاك : بقولك انت سنجل ولا مرتبط
قصي : انا زيك
نظرت ملاك للبنات الذين يتغزلوا به
ملاك : بجد ليه متجوز قصي الالفي
قصي : لا متجوز ملاك
شهقت البنات ونظر الشباب بعدم تصديق
ملاك بجرأة : اممم بما ان حضرتك اعلنت احب اقول الا هتقول كلمة علي جوزي قدامي او من ورايا ووصلتني هوريها ملاك علي اصول شكرا
وجلست بكبرياء لينظر لها نظره لا يفهمها غيرها
قصي : المحاضرة خلصت نتقابل المحاضرة الجايه وملاك خصم درجتين عشان تبقي تسألي برة المنهج
وتركهم وذهب
هدي : يخربيتك انتي جريئة اوي
ملاك : اومال اقعد ساكته اسمع دي تقولي مز ودي تقولي صاروخ ودي تقولي ببعتلة في اليوم ميت رساله ومبيردش ودي تقولي ولا صورة الا ولايك وشير كمان ايييه دا انا ناقص احجبه منهم
هدي : هههههه بتغيري عليه والله ليكي حق دا صاروخ ارض جو يا بنتي
ملاك بعصبيه : هدددددي هي مش ناقصه امك انا راحة انقص كمان درجتين
هدي : هتروحيلة برجلك
ملاك : مشفتيش كان بيبصلي ازاي
هدي : وكمان حفظاه من بصته
نظرت لها ملاك بلا مبالة وذهبت لتحرك هدي فمها ويداها بطريقه مضحكة

*****************

في قصر الالفي
زهرة : يلا همم يا جمل
عمران : هههههه ذي ملاك
زهرة : هههههه ايوه بتعلم منها
كارولين : وانتي يا زهرة اتجوزتي وانتي عندك اد ايه
زهرة : تسعتاشر سنه
كارولين : ومخلفتيش بعد عمران
زهرة : لا
كارولين : تلاقي آسر مل منك
كارلا : كركديه كايروسين اصدي كارولين دي زهرة مش كركديه او كايروسين عشان يتمل منها
مسكت سميرة وكارما وقمر ضحكتهم علي اللقب الذي اعطتها اياه ملاك
كارولين لنفسها : صبرك عليا بس يا ملاك امتلك آسر او آدم مش هتفرق وهدمر زهرة اللي خدته مني وبعدين الدور عليكي بس آدم الغبي يستعجل ع الجواز دا مش عارف اني كنت حبيبة آسر وكدة انما لو عرف هيعمل ايه

****************

في الشركة
كان قاسم يتابع اعماله ليقطعه رساله من قمر مكتوب بها وحشتني فأرسل لها وانتي كمان ليقطعه دخول شمس
شمس بجديه : قاسم بيه في اجتماع مع الوفد الالماني كمان عشر دقايق
رن فونه برقم قمر
قاسم بجديه : ماشي يا شمس روحي انتي
ذهبت ليفتح وتسمع ما قال
قاسم : وانت كمان وحشتيني...... هانت كم ساعة وهاجي...... مش هتأخر عشانك
قفلت الباب وجلست بمكتبها وبدأ وجهها يحمر من ارتفاع الضغط فتنفست بهدوء وهي تحاول ان تنسي ما سمعت
في المكتب
فتح هو الكاميرات بدون قصد ليراه هكذا وجهها محمر بطريقة مخيفه وهي تمسك الملف لتكتسب هواء فهي تعلم مدي خطورة الضغط العالي وانها من الممكن الموت اما هو
قاسم : قمر هكلمك بعدين سلام
وقفل دون سماع رد وجري لمكتب شمس ورفع وجهها بين يديه
قاسم : شمس مالك
بعدت يده عن وجهها
شمس : ممكن اروح مش هقدر اكمل
قاسم بقلق : ماشي
اخذت حقيبتها ومفتاحها وذهبت
قاسم : يارب احفظها...... ليا
واغمض عينه بعدها يقتله لجأ لغيرها لكنها ستظل الشمس المضيئة

(في معظم الروايات هنلاقي ان البطل بيحب اللي جات ليه لأنها بتكون طفله حلوة وبريئه وغيرة واما البنت الاولي بتتحول لشريرة عشان حبيبها كلنا بننتقضها ونقول هو يستاهل اللي جات جديدة انما شمس مش هتبقي شريرة شمس هتبقي البنت اللي حبت بجد اللي هتضحي عشان حبيبها والسؤال هنا قاسم هيختار مين ومين هيضحي)

***************

في الجامعه
دخلت ملاك مكتبه وتتجهز لسماع مرشح
قصي : ايه اللي حصل
ملاك : ولا حاجة شويه عيال زباله عكسوك وانا رديت
منع ابتسامته بصعوبه ثم تحدث بجديه مزيفه
قصي : بجد طيب مخصوم درجتين تانين
ملاك : حرام عليك يا قصي دا انت خصمت سته الاسبوع اللي فات هو انا عندي كم درجتين في الماده
قصي : عشان تبقي تعقلي
ملاك : يوووه فين فونك
قصي : في جيبي
مدت يداها واخذته
ملاك : الباسورد
قصي : من واحد لخمسه
ملاك : ايه البسورد التافه ده
قصي : عشان تافه مش هيجي في عقل حد
نظرت له بإعجاب بذكائه وفتحته ثم فتحت الانستغرام
ملاك : شاري صافحه يا مفتري ما علينا نععععم دا كله عملين ليك فولو
قصي بضحكة مكبوته : امممم وخمس اسداسه بنات كمان
ملاك : والمتكبر مش عامل لحد ماااااشي
وفعلت لنفسها فولو
قصي : بتعملي ايه
ملاك : بعمل لنفسي وممنوع تعمل لحد غيري مفهوم
قصي : مالك يا ملاكي فيكي ايه النهارده
ملاك : بص متنرفزنيش ببرودك انا هفرقع
حملها من خصرها ووضعها علي المكتب
قصي : اهدي
ملاك : ماشي
قصي : ملاك انا عايز نجيب ميان بقي
ملاك : احم كنت عايزة اقولك بس محروجه ماما طالعه عمره اسبوعين وكنت عايزة اجيبها بس.......
قصي : خلاص بكره بكره ايه النهاردة السواق هيروح يجبها تمام
ملاك : تمام بس خليها بكره عشان تجهز نفسها
قصي : ماشي
ملاك بغيره : مش شايف ان قمصانك ضيقه شويه ومبينه عضلاتك
قصي بضحكة مكبوته : لا
ملاك : لا ماشي
وجاءت لتنزل مسكها ثم رفع يده لحجابها وادخل بعض الخصلات
قصي : هنزعل سوا لو لقيت شعر باين مفهوم
ملاك : هو اللي بيطلع
قصي : البسي حاجة تحت الطرحه تداريه
ملاك : حاضر
قصي : واي شغل البلطجيه مش عايزة
ملاك : ازاي
قصي بحده وهو يشد كمها : دراعك متبنش مفهوم
ملاك : وايه كمان
قصي بعصبيه : ملاك مبهزرش
ملاك بخوف : ممكن متزعقش
قصي : يبقي تسمعي الكلمه
ملاك : اوووف حاضر
قصي : صحيح في حاجة علي شفايفك
ملاك : وربنا ما حصل
قصي : اممم بحسب محاضرتك التانيه امته
ملاك : كمان عشر دقايق همشي انا
قصي : لا بعد كده الفرق تيجي هنا واي المحاضر توصلي قبلها بتلاتين ثانيه
ملاك : تلاتين
قصي : كتير مش كده
ملاك : نعععم ومش هلك مع اصحابي
قصي : اهو لسانك ده هقصه ان شاء الله اقعدي ساكته
سارت تظبط لياقته وقميصه والجرفته والجاكت وتضع يداها بشعره
قصي : في ايه
ملاك : مش قولتلي اقعدي ساكته فانا بعمل اي حاجة عشان متكلمش

****************

في احد المستشفيات
الدكتور : يا بنتي انتي لسه صغيرة حرام عليكي نفسك الضغط العالي ده قاتل صامت يعني تموتي وانتي مش حاسه ابعدي عن اللي يتعبك
شمس : حاضر بس اكتبلي اي علاج ليه لان بحس بالدم بيفور في دماغي
الدكتور : ماشي بس متاخديش ع طول يعني خدي اما تحسي بكده تمام
شمس : تمام عن اذنك
واخذت الروشته اتجهت لصيدليه واخذت الادويه وذهبت لمنزلها وجلست علي الاريكة نظرت للتاريخ
شمس : شهر بالظبط وعقدي هيخلص مع شركة قاسم اما اقوم ازاكر امتحاناتي قربت
ووقفت وبدلت ثيابها ثم جلست تزاكر

*******************

في قصر الالفي
وصل آسر ووجدها تجلس مع الكل فاتجه لها تحت نظر كارولين ورفع ذقنها وقبل جبينها ليري خوف بعيونها نفسه منذ شهر كلما اقترب منها
آسر : اخبارك
زهرة : تمام
آسر : تعالي معايا
زهرة : حاضر
ووضعت عمران ثم ذهبت معه لاعلي حيث جناحهم
كارولين لنفسها : تحدي ماشي يا آسر

في جناحهم
عندما دخل حضنها من الخلف ليشعر بتقلص جسمها بين يديه
آسر : زهرة مالك
زهرة : مفيش انا كويسه
ادارها له لينظر لعيونها
آسر : زهرة انتي بتكرهيني
زهرة بعتاب : انا يا آسر ليه
آسر : بلاحظ انك بتنفري من لمساتي
وضعت يدها علي وجنته
زهرة : عيب يا آسر اللي بتقوله انا زهرة نفسها اللي بتتمني لمسه منك حتي لو ضرب
حاوطها بزراعه الاثنان
آسر : يعني مش بتكرهيني
زهرة : مستحيل اكرهك
آسر : زهرة عايز نتطور في علاقتنا
زهرة : اديني فرصه يا آسر
آسر : حاضر بس دا ميمنعش حاجات تانيه
زهره : مش فاهمه
آسر : هفهمك يا قلبي
وانحني قبلها من شفايفها ثم صعد لعيناها وجبينها ووجنتاها ليري ابتسامتها فيفرح

******************

في جناح قاسم
دخل لتستقبلة قمر بابتسامه فعرفت الابتسامه محلها لشفاهه وحضنته ليبادلها
قمر : كل ده يا قاسم
قاسم : معلش يا قمر الشغل كان كتير
قمر وهو تقبل وجنته : ولا يهمك يا حبيبي
قاسم : انتي كنتي رنيتي عليا ليه
قمر بتوتر : بصراحه في حاجة لقيتها ووقعت مني
قاسم : فداكي اي حاجة هي فين
اخذته واشارت علي الارض لينحني له بصدمه وحزن ود ان يبكي

فلاش بااااك
كانت شمس تعطيه بلورة زجاجيه بداخلها شاب يقبل فتاة وعندما يشغلها تفعل موسيقي جميلة جدا وانوار رائعة
شمس : خد البلورة دي
قاسم : لايه
شمس : دي شمس ودا قاسم
قاسم : ههههه وبيبوسوا بعض قدام الناس مش كده عيب
شمس : انت هتخبيها عشان كده عيب اقولك ع حاجة ومتقولش هبله
قاسم : قولي
شمس : لو كسرتها بكده هتكسر قلبي يا قاسم وساعتها هموت
قاسم : بطلي هبل
شمس : مش هبل انا اديتك قلبي شوف هتحافظ عليه ولا لا
قاسم محاولا تغير الموضوع : طيب هاتي بوسه اشمعنا شمس دي وقاسم ده
ضحكت ليجذبها ويقبلها
باااك

مسك البلورة المكسوره بين يديه وشغلها لتبدأ الموسيقي وتذكر حالتها بالمكتب هل شعرت بها لذلك تعبت ونظر لقمر بأعين محمرة ووقف وشد زراعها
قاسم بصراخ : اشمعنا دي يا قمر كنتي اكسري كل حاجة خدي حياتي وسبيلي دي ليه كسرتيها ليييه حرام عليكي دي الحاجة النقيه اللي في حياتي دي اغلي منك ليييه اتكلمي
وجاء ليرفع يده ويصفعها تذكر كلام شمس وتجمعت دموعه بعينه وتركها ونزل بسرعه لاسفل ليخبط بقصي وملاك فنظر قصي له بصدمه لاول مره يري دموعه فمسك زراعه
قصي : قاسم مالك
قاسم بصوت مخنوق : تعبان يا قصي مخنوق
قصي : في ايه
قاسم : سبني الوقتي عايز اروحلها
وتركه واتجه للسيارة وذهب طوال الطريق يفكر

فلاش بااااك
في منزل شمس
شمس بدموع : سامحني يا قاسم واللهي الخاتم ضاع غصب عني
قاسم بعصبيه : الخاتم ده كان لأمي يا شمس انا امنتك فيه
بكت فتركها وذهب بينما هي اتجهت للسرير لتجد الخاتم بجانب الكميدينو ففرحت وحملته وضعته بالدرج لم ترد ارتدائه وادارت وجهها فتفاجأت بمن نام بجانبها وادارها له وحضنها وهو يحاوطها بطريقه مجنونه متملكه
شمس بشهقات : قاسم
مسح دموعها برقه وضمها اكثر قائلا : نامي يا شمس
شمس ببكاء : انا
قاسم بحدة : شمس عايز انام
صمتت لوقت وهي تدفن نفسها في حضنه ثم رفعت رأسها
شمس : قاسم
قاسم بضيق : اممم
شمس : عايزة بوسه قبل ما انام
قاسم بحدة : شمس
اغمضت عيناها لتنام وبعد وقت
قاسم : شمس
شمس بخبث : اممم
قاسم : ارفعي وشك عايزة اديكي البوسه
رفعت وجهها فقبلها من شفايفها وحين ابتعد ابتسم
شمس بابتسامه : الخاتم في الدرج خده انا مش اد الامانه
قاسم : هاخدة اما البلورة تتكسر ودا مستحيل يبقي مستحيل اخدة
شمس بعشق : بعشقك
قبلها مرة اخري وهي يدفسها بحضنه كأنها ضلع منه
بااااك
مسح علي وجهه بعنف وهو يقف امام منزلها

*****************

في منزل شمس
بعدما انتهت من المزاكره جلست امام التلفاز وهي تحتسي القهوة وتقلب بملل حتي اوقفت علي فيلم اجنبي كوميدي تسمعه حتي لا تقدر علي الضحك شعرت بمن يتمدد ورأسه علي قدمها
شمس : هششش اهدي وقولي مالك
فهمته بدون الحديث ليدفن رأسه ببطنها ويحاوط خصرها بتملك
شمس : احكي بهدوء
قاسم : هي عملت اصدي كسرتها ورفعت ايدي عليها قلبي وجعني اوي حاسس اني عايز اعيط حضنك انتي عشانك
سمعت منه كلمات كثيرة وجمعتها انه رفع يده عليها وقلبه وجعه وعايز يعيط عشانها شعرت بألم يعتصر قلبها لكنه حبيبها الذي تساعده حين الحاجة فبعدت رأسه وجعلته ينظر له
شمس : خدلها شكولاته هي بتحبها وورد احمر جوري وقولها آسف يا قمري مش قمر وهي هتسامحك ومتزعلش
قاسم : انتي
شمس : انا ايه.... شمس الوقتي
ومشت اصباعها علي جبيهته وانفه ثم وضعتها امام عينه
شمس : بببيو اختفت يلا بسرعه هتلقيها بتعيط قوم يلا
ودفعته ليقف واخذته للباب
شمس : اهم حاجة شكولاته يلا
وجعلته يخرج لتقفل الباب وتنزل دموعها وجلست علي الارض
شمس : يا خسارة انت كمان يا قاسم

****************

في الاسكندريه
برق : يا مالك انت بتقول ايه...... خلاص ابعتها
بعد وقت رن الجرس ففتح ليجدها
برق : ادخلي
دخلت بهدوء ليس من عادتها
برق : مالك
ليل بصوت مخنوق : مفيش
شد زراعها لتكون امامه
برق بحده : قولت مالك
ارتمت بحضنه تبكي بشدة
ليل : جالي امبارح بليل انا شوفته كان بيلمس وشي يا برق واما قومت نط من الشباك انا خايفة اوي
بعد وجهها عن صدرة ومسح دموعها
برق : هتقعدي هنا ومحدش هيقرب منك متخافيش مفهوم
ليل : يعني مش هيجي
برق : لا محدش هيقرب منك
ليل : بجد
برق : ايوة يلا تعالي اوريكي اوضتك
واخذها لغرفة بالڤيلا
برق : ارتاحي وانا هحضر الاكل واجيلك
ليل بخوف : ماشي
ذهبت وخلعت الجاكت لتظهر بلوزه بكت وكانت خائفه فجمال يلاحقها منذ شهر يأتي ليلا يلامس وجهها ويمشي سارت تهرب الذهاب وحدها بسببة فرن فونها لتفتحه
ليل بخوف : الو
جمال : لا حراسه برق الالفي ولا هو يقدر يبعدك عني
رمت الفون ونزلت جري
ليل بصراخ : برق بررررق
برق : ايه
اندفعت لحضنه وتشبثت بقميصة استغرب بشدة ومسد علي شعرها بهدوء
برق : مالك
رفعت وجهها المغرق بالدموع له
ليل : هو كلمني
مسح دموعها بهدوء
برق : هششش انا جنبك
ليل : برق متسبنيش
قبل جبينها بهدوء
برق : مش هسيبك
رن الجرس
برق : روحي البسي زمانه مالك وتمارا
ليل : انا خايفة
برق : انا جنبك
وذهبت لغرفتها ففتح ليجد مالك وتمارا
برق : ادخلوا
مالك : هتعمل ايه
برق بتنهيد : اجمع انت وملكش دعوة وانا هسجنه قريب خالص
مالك : طيب



موعد البارت الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل السابع ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل الثامن  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام اولاد الالفي ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-