رواية غرام اولاد الالفي الفصل السابع عشر 17 من روايات سماء احمد

   رواية غرام اولاد الالفي الفصل السابع عشر بقلم سماء احمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية مصرية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية غرام اولاد الالفي كاملة بقلم سماء احمد من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية غرام اولاد الالفي pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية غرام اولاد الالفي الفصل 17 من روايات سماء احمد



رواية غرام أولاد الألفي الفصل السابع عشر


الفصل السابع عشر

في صباح يوم جديد
في جناح قصي
قصي : بلاش ننزل النهاردة
ملاك : حرام عليك يا قصي انت مخلتنيش انام الا الفجر
قصي : وفيها ايه يا ملاكي بلاش بقي
ملاك : لا لازم انزل واروح الجامعه انت متعرفش ولا ايه
قصي : ايه
ملاك : عندنا النهاردة دكتور مز اوي صاروخ يالهوي ع جماله اما بشوفه ببقي عايزة ابوسه واخبيه من عيون البنات بحببببه اوي يا قصي
قصي : اسمه ايه بقي
ملاك : اسمه حبيب ملاك
قصي : بما انك عايزة تبوسيه ما تبوسيه الوقتي احسن
ملاك : بس كده
وحاوطت وجهه بكفها واقتربت قبلته بحب ليضمها وحين ابتعدت قبل جبينها
قصي : الجمال ده كله ليا يا ناس
ملاك : ذي ما الجمال ده ليا..... يلا بقي يا كسلان

****************

في مكان ما
هالا : انا فهمتك هتعملي ايه احنا قربنا من القصر
البنت : فهمت
رأفت : لو قصي اكتشف هتروحي فيها يا هالا
هالا : اتفائل يا رأفت
رأفت لنفسه : ياااه اخيرا هشوفك يا سميرة ربنا يتوب عليا من هالا
هالا : رأفت
رأفت : عايزة ايه
هالا : لو بتحب سميرة بتاعتك اياك تتكلم
رأفت بتنهيد : حاضر
هالا : وانتي افتكري الاسم مليكة مفهوم
البنت : مفهوم

كان ذلك الشاب يستغفل الحراس ويقفز عبر السور يتخبأ في الاشجار حتي استطاع الدخول للقصر ليجد نفسه تائه

*************

في قصر الالفي
كانت تقف امام الشباك بشرود تتذكر ان الاسبوعين الذي تركهم بها كانت شارده شاحبه لا تأكل حتي تم تحديد زفافها بمالك بعد شهر فكانت تبكي بشده وذات يوم جاء مالك لها حتي يختاروا اشياء المنزل وحين خرجوا

فلاش بااااك
مالك : انا فرحان اوي يا ليل انتي فرحانه زيي
ليل بكذب : ايوه
مالك : فيكي ايه يا ليل من يوم ما برق مشي وانتي متغيرة
ليل : مفيش
مالك : ليل انتي حبيتي برق
نظرت له ونزلت دموعها
ليل : لا
كور وجنتها ومسح دموعها
مالك : بتكذبي يا ليل
ليشعروا بالكثير من السيارات تحاوطهم ثم نزل جمال فوقف مالك امام ليل ليطلق عليه جمال رصاصتين
جمال : عشان تبقي تلمس حاجة مش ليك
وقع مالك لتصرخ ليل بقوة
مالك بتعب : خدي السلسلة دي وروحي القاهرة قصر الالفي لبرق
ليل ببكاء : مش هسيبك
مالك : يلا هو بيتكلم مع الحراس انا هبقي كويس يلا يا ليل
ليل ببكاء : لا
مالك : عشان خاطري روحي
نظرت له ولجمال الذي يتحدث مع الحراس فجرت بسرعه وهي تقفل يدها علي السلسلة ووصلت للمحطه لتجد قطار القاهرة يتحرك فركبت بسرعه حتي وصلوا فسألت علي قصر الالفي ومن بالقاهرة لا يعرفه وحين رأي الحراس حالتها ادخلوها
بااااااك

نزلت دموعها ليضع يده علي كتفها فأحتضنته بشدة وهي تبكي
ليل : انا بحبك يا برق بحبك اوي
برق بحزن : حرام عليكي احنا
ابتعدت ووضعت وجهها بالارض فرفع ذقنها وحضنها مره اخري

*************

في جناح قصي
ملاك : يووه بس يا قصي
قصي : بلاش نروح النهاردة
ملاك : واضيع محاضرة دكتور قصي دا بيكره الغياب اوي
ادارها له ثم اقترب لتكون بينه وبين المرآة
قصي : هرفدهولك لو عايزة بس بلاش
ملاك : هههههه لا انا بحبه اوي
قصي : انتي حياته
ابتسمت لينحني ويقبلها ثم ابتعد
قصي بتلذذ : الله
ملاك بخجل : بارد يلا ننزل
قصي : حضن الاول
لفت يداها حول عنقه ليحملها ويدور بها لتضحك
ملاك بصوت عالي جدا : انت ملكي يا قصي بحببببك
قصي بصوت عالي جدا : انا ملكك يا ملاك انتي حيااااتي
وانزلها لينزلوا وهم سعداء

******************

نزل الكل كالعادة عاصي وسميرة وآسر وزهرة وآدم وكارلا وقصي وملاك وبرق وليل وقاسم وشمس وليث وكارما وقمر حتي صقر الذي اتي ليأخذ شمس وميان وعمران
ملاك : بت انتي وهو متهبلونيش
عمران : انتي هبلة اثلا يا طنط
ملاك : ولد عيب
ميان : وهو قال ايه يا مامي انتي هبلة
ملاك : انا هبلة يا بنت الهبلة
ميان : شوفتي حتي انتي بتقولي علي نفثك
مسكت احد الورود من المزهريه ووقفت تجري خلفهم لترن ضحكتهم بأرجاء القصر
عاصي وهو يضرب كف بكف : دي ام بجد دي اصغر من بنتها هههههههه
سميرة : واللهي هي اللي عامله صوت للقصر مخليه فيه حياة بضحكتها
عاصي : معاكي حق
نظر قصي خلفها بابتسامه جانبيه يقسم اذا عادت مليكة لن يترك ملاكه
قاطعهم صوت يشمئز الكل منه حتي اولادها
هالا : احنا وصلنا
نظروا ليجدوا هالا ورأفت وفتاة ثالثة فوقفوا جميعهم
عاصي بدون نفس : اهلا
ملاك : ههههههه شوفوا خدت حقي منهم مفكرني عيلة زيهم
نظروا لميان المقيدة بحبل مع عمران من ايديهم ليضحك البعض
شمس : انتي عملتي ايه
ملاك بفخر : ربطهم اومال اسيبهم يشتموني من غير ما اخد حقي
ميان : فكينا يا مامي احنا اثفين يلا بقي
ملاك : لا هسيبكم كده يا غلسين
عمران : انتي ملاك ثليله
ملاك بغرور : عارفه انا اكتر واحدة شريرة في العالم ههههههههه
هالا : دي بقي اللي اختارتها وفضلتها علي مليكة حبيبتك يا قصي انا اللي غلطانه اني جبتلك مليكة معايا
ودفعت الفتاة التي اتت معها للأمام كانت تمتلك اعين ملاك بالعدسات ولون شعرها
نظرت لهم ملاك لتتلاشي ضحكتها وتقع الورده من يدها وتجمعت دموعها اجل عرفتهم لتنظر لقصي الان عرفت لما تعشقه
قصي بصدمه : مليكة
ونظر لملاك التي يجد دموعها متجمعه
الفتاة : ايوه انا مليكة يا قصي مليكة حبيبة طفولتك يا حبيبي
تعمدت ان تأخد جرأة مليكة
قصي : مليكة حبيبتي
ارتعشت ملاك وانحنت تفك ابنتها ومسكت يدها بتملك خائف من ان يؤذوها لو عرفوا الحقيقة
ملاك بارتعاش : قصي مليكة حبيبتك رجعت وانت مش بتحبني انا هسيب القصر وورقتي توصلي
وجاءت لتذهب بسرعة اوقفتها يده
قصي : راحة فين
ملاك : همشي سيبني
قصي بصوت مخنوق : مش انتي قولت انك مش هتسبيني لحد ولا حتي مليكة
نظرت لعينه واغمضت عيناها لتنزل دموعها بغزارة ودموعه تجمعت
ملاك : سيبني انت بتحبها
قصي وهو ينظر لتلك الفتاة : مش حاسس نحيتها بحاجة انا حاسس اني بحبك انتي مقدرش اقعد من غيرك انتي
ملاك : سبني يا قصي ابوس ايدك
وزاد بكائها تحت صدمه الكل وزيادة ارتعاشها ثم بعدت يده والتفتت لتذهب فتمردت دمعه ونزلت علي وجنته
قصي : ملاك متمشيش بقولك بحبك
لم تعيرة انتباه سوا زيادة بكائها لتشعر بيد تمسكها للمرة الثانيه فنظرت له لتفزع تتمني ان لا يعرفها اجل انه والدها حسن الذي لم يراها يوم الفرح
حسن : مليكة
ملاك بتوتر : لا مليكة اللي هناك دي انا ملاك
حسن بدموع وهو يشدها لحضنه : انتي مليكة او ملاك بنتي انا متأكد انتم نفس الشخص
بعدته بعنف وصرخت
ملاك بصراخ : لا انا ابويا مات ابعد يلا يا ميان
نظرت لهالا برعب وهي تضم ميان
حسن : دي مليكة بنتي واللهي هي مش اللي هناك انتي مليكة انا عارف حد يتوه عن بنته
وشدها لامام قصي نفضت يده بعنف ومشت لتري صدمه اخري وهي والدتها
سهير : ملاك
ملاك ببكاء : يلا يا ماما من هنا
حسن بصدمه : سهير
نظرت سهير له ولهالا ورأفت ولملاك وميان لتنزل دموعها برعب فحملت ملاك ميان وهي تضمها بتملك وتبكي بشده بينما وقفت امامهم سهير
سهير : محدش هيقرب من بنتي
نظر قصي لسهير بصدمه
حسن ببكاء : انا قولت دي مليكة بنتي
وجاء ليقترب منها فدفعته سهير
سهير بصراخ : محدش يقرب من بنتي ابعدوا
نظر قصي لملاك يشعر بتخدر جسمه
ملاك ببكاء : ماما يلا بالله عليكي من هنا
هالا بضحك هستيري : ههههههه هو دخول الحمام ذي خروجه ههههههه يا....... مليكة والل واللعبه احلوت وبقي فيها طفلة
ملاك بدموع تتساقط تلقائي : مش هتقربي من بنتي
هالا : وهي بنتك لوحدك ماهي حفيدتي
ملاك بصراخ : لا بنتي لوحدي هي متقربش ليكم
رأفت : حفيدتك ازاي
ملاك بصراخ : لا
هالا : ههههههه ما دي بنت قصي مش كده ولا ايه يا قصي دي نفسها اللي قالتلك انك خسرتها نفسها خدتلها عذريتها وبأية بتهديد مني انها تقولك كده
شعروا بدلوا ماء يسكب فوقهم خاصة قصي
هالا : والصدمه الاكبر انا اللي عملت كده ووالدك العزيز
رأفت بصراخ : هاااالاااا
وبحركة تلقائيه دفعت ملاك واخذت ميان ووجهت لها مسدس
ميان بصراخ : ماااامي
ملاك بصراخ : ميااااان
هالا : اخرسي والا هقتلها ومحدش يقرب والا هقتلها ومش هتفرق كتير عملت قبلها كتير
سهير : انتي ازاي ام حرام عليكي دي حفيدتك
هالا : ام ههههههه قوليلي يا سميرة طبعا انتي مثالية بس مبتحسيش بحاجة اتجاه التؤام برق وقصي
نظرت لها سميرة بإستغراب فهي فعلا تشعر انها كلما رأت الامهم تتألم اضعاف
رأفت بعصبيه : اخرسي
هالا : اوعي تقرب..... هفهمك انا اصلا معنديش رحم عشان اخلف وبرق وقصي ولاد رأفت عارفين من مين...... من واحده اغتصابها وهي مشفتوش واللي هي سميرة وانا خطفت التؤام اللي خلفتهم يوم ولادتها وحطيت ليها طفل متوفي ورشيتهم يقولوا انها خلفت واحد ومات
شعور بالذهول بالصدمه بالكره بالنفور هذا شعور سميرة اما برق فنظر لهم بصدمه وقصي نظر للكل شعر بتعب لا يعلم اين لكنه موجوع نظرت له ملاك هي تحفظه فحضنته تدعمه وقلبها يتقطع علي ابنتها
هالا : اي يا قصي مليكة سابتك بتهديد من ابوك ومني ازاي واحد من ولاد الالفي ياخد بنت خدامين لا وكمان حامل ازاي هندبسه في طفلة عندها خمستاشر سنه وغلط تجهض الهبلة قولنالها هنخسرك في المسابقه ونكسر احلامك وهددنا امها اننا هنقتلها ابنتها لو مبعدتش وهربوا بس طبعا مخطرتش وقولت لرأفت عن حملها عشان عارفه انه كان هيخليها
قصي : سيبي بنتي يا هالا ميهمنيش اللي قولتيه اللي يهمني بنتي
هالا : لا هحرق قلبكم عليها
ميان بقوه : مامي متعيطيش انتي قويه دي واحده ضعيفه مش هتقتلني
هالا : هههههههه دا طلع عندها ذكاء وداهية امها لا يتخاف منك
ميان : ايوه ثي مامي وفاهمة كويث وبقولك انتي مش هتقدري تقتليني عارفه ليه لانك بمجرد قتلي هتموتي
هالا : واللهي انك داهية معاكي حق انا الاول اهرب بيكي
ملاك بصراخ : لا ابوس ايدك بنتي
قصي : مش هتاخدي بنتنا مش هسمحلك
قاسم : الظاهر انتي متعرفيش وقعتي في مين وقعتي في ولاد الالفي ومش هتخرجي بيها
اقترب آسر منها
آسر : اقتليني واخرجي
هالا : ابعد يا آسر
آسر : لا
هالا : انت اللي جبته لنفسك
وضربته بالنار فاتت الرصاصة بزراعه لتصرخ الفتيات وجرت عليه زهرة
زهرة ببكاء : آسر
آسر : انا كويس
هالا : متفكرش نفسك العدل اللي فيهم بقولك معنديش رحم ومن قبل ما اتجوز رأفت يعني انت مش ابني
آسر بتمتمه : الحمد لله
نظرت له زهرة وهي تكتم ضحكتها فليس وقتها
هالا : افتح الطريق يا رأفت
نظر لها بخوف علي حفيدته ثم بعد ليقع نظره علي سميرة التي تبكي وتنظر له بكره كم تمني ان لا يأتي هذا اليوم حبيبته تنظر له بنفور وكره
ملاك ببكاء مرير : قصي بنتنا ابوس ايدك
نظر لها بضعف لا يعرف ماذا يفعل اما هالا كانت تبعد بظهرها لتجد مسدس موجه لرأسها
...... : نزلي مسدسك لو عايزة تفضلي عايشه

(مين المتطفل يا تري ؟! )

اقتباس آخر وولعت

قاسم بجنون وصراخ : هتكون راحت فين هجيبها مش هخليها تسافر
ورن علي احد الاشخاص ليوقف جميع الرحلات فكر وهو ينظر لهم يتذكر حديثها الدائم مع آدم
قاسم بصوت عالي : آدم
ومسكه من ملابسه
قاسم : فين شمس
آدم بتوتر : معرفش
قاسم : يعني ايه متعرفش هي كانت بتتكلم معاك ع طول فين شمس
آدم : قولت معرفش
لكمه قاسم عده مرات وآدم لا يدافع عن نفسه فهو اخاه
قاسم بصراخ : رد فين شمس
حاول اخواته التدخل لكنه دفعهم بجنون
قاسم : رد يا***** فين مرااااتي
لم يجب ادم فضربه قاسم ومسك مسدس برق ورأس آدم
برق بصراخ : قاسم انت اتهبلت
آسر بعصبيه : قاسم فوق
قاسم بفحيح : لاخر مره بقولك فين مراتي
آدم بجمود : اضغط علي الذناد مش هقول
كارلا ببكاء وصراخ : استني يا قاسم هقولك
نظروا لها فوقف قاسم امامها
قاسم : قوليلي فين شمس
كارلا : هي سافرت استراليا وطيارتها زمانها متحركة بقالها ساعة
اغمض عينه بألم وقلبه يعتصر بقوه
قاسم : شكرا....... العين بالعين والسن بالسن والبادي اظلم افتكر ده دايما يا آدم
وذهب بسرعة يجري اتصالته الخاصة
آدم بعصبيه : قولتيله ليه
كارلا ببكاء : انت شيطان قلبك حجر غلطت اما قولت انك انقي قلب انا بكرهك
صفعها بقوة فنظرت له ولهم ثم ذهبت

*****************
كده الفصل السابع عشر خلص

بقلمي / سماء أحمد




موعد البارت الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل السابع عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل الثامن عشر  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام اولاد الالفي ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-