رواية غرام اولاد الالفي الفصل الخامس والعشرون 25 من روايات سماء احمد

  رواية غرام اولاد الالفي الفصل الخامس والعشرون بقلم سماء احمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية مصرية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية غرام اولاد الالفي كاملة بقلم سماء احمد من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية غرام اولاد الالفي pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية غرام اولاد الالفي الفصل 25 من روايات سماء احمد



رواية غرام أولاد الألفي الفصل الخامس وعشرون


الفصل الخامس وعشرون

في جناح آسر
دخل مسرع ليجدها ترتعش وهي تضم ارجلها لصدرها وحين رأته عادت بجسمها للخلف وهي تعتقد انه سيضربها او ما شبه بسبب ما قالت
آسر : زهرة
زهرة بخوف : ابوس ايدك يا آسر ابعد
آسر وهو يقترب : اسمعيني بس
زهرة : ارجوك اوقف متقربش
آسر وهو يقترب اكثر : اسمعيني يا زهرة عمري
زاد خوفها اضعاف ووقفت جرت للتراس فذهب خلفها مسرع ليقع قلبه بين اضلاعه حين رأها تقف علي طرف السور
آسر بصوت هز ارجاء القصر : زهرررررررة
صعدت الفتيات فقط فلا يحق للشباب ذلك
ملاك : زهرة انزلي
زهرة بدموع تتساقط : ابعد عني
آسر بدموع تتساقط مثلها : انزلي وانا هعمل اللي انتي عايزاه
زهرة بصوت مخنوق : هتفضل تعذبني
آسر : انا بحبك يا زهرة عمري
زهرة بصراخ : وانا بكرهك ومش بطيقك
آسر : هبعد واكرهيني براحتك بس انزلي همشي
فكرت قليلا بكلامه ليشعر انها شرعت بالإقتناع
آسر بهدوء : انزلني وانا هبعد
زهرة : حتي لو نزلت هتأذيني عشان كده
فتحت يداها الاثنان وعادت للخلف
آسر بصراخ : زهررررررررررررة اااااااااااه زهررررررة
الفتيات بصراخ : زهررررررررة
ذهب آسر لطرف السور ليجدها تقع وسط دماء كثيره لم يفكر في شئ سوا الذهاب لها شعر بيد تشدة
قصي بصراخ : آسر فوق دمها هيتصفي يلا
نزل مسرع يقفز السلالم ليصل لأسفل ثم الحديقه الخلفيه وجسي امامها يصرخ بها
آسر : زهرة فوقي زهرتي فوقي ارجوكي
فتحت عيناها تداهم الظلام الذي يفتك بها
زهرة بضعف : خسرت كل حاجة بسبب غبائي
آسر ببكاء : متتكلميش يا قلب آسر الاسعاف هيجي
زهرة : لو مت خد بالك من عمران وانا مسمحاك عارف ليه..... انا افتكرت يا آسر افتكرت كل حاجة وبحبك اوي
آسر : متتكلميش يا زهرة
زهرة : حاضر
وبدأت تغمض عيناها
آسر : متناميش متغمضيش
زهرة : مش ق.......
استسلمت للظلام الذي حل عليها ليصرخ بكل صوته

***************

في اليوم التالي
في جناح قصي
كانت ملاك تجلس وتبكي بشدة فدخل قصي وملامح الحزن تحتل تقاسيم وجهه ثم جلس بجانبها ومسك ذقنها وادار وجهها له يقبل وجنتها التي صفعها عليها بهدوء ثم مسح دموعها
قصي : سامحيني انا اسف
ملاك بتأنيب : ايه خايف تخسرني ذي آسر لا متخفش لسه موصلتش بيا اني انتحر
ووقفت لتبعد فمسك يدها فنفضتها بعنف
قصي : قولتلك آسف
ملاك بصراخ : متقولش آسف انت ايه بتهيني وبس موركاش غير اهانتي يلعن ابو الجواز اللي يكون بالشكل ده
شعرت بوجنتها تلتفت آثر صفعة قويه فأستدارت له ونظرت له بوجع
ملاك بصراخ : اضرب تاني وبقولهالك يا قصي يحرق اليوم اللي اتجوزتك فيه علي اليوم اللي حبيتك فيه انا اللي غلطانه واستاهل اكتر من كده
صفعها مره اخري بقوة اكثر وشد شعرها وهو يمسك فكها
قصي بعصبيه : كلمه كمان وهدفنك وربي اموتك يا ملاك لو ملميتي لسانك الزباله اللي زيك ده ما الزباله مبيقولوش غير الكلام اللي زيهم
ملاك بهدوء والم : انا فعلا زبالة ومينفعش قصي الالفي تبقي مراته زبالة
ووضعت يدها علي يده فبعد يده عن فكها وذهبت لكرسي بزاوية الغرفة تتكور فوقه

***************

نزلت دموعها ببطء وهي تسمع انه سيسافر ورأته يتجه لغرفته حتي يأتي بشنطته فذهبت خلفه لتطرق الباب بيدها الصغيرة ففتح هو وابتسم تلقائي لكنه استغرب من دموعها
ميان : ممكن ادخل
أسد : اكيد
دخلت ليقفل الباب ثم شدت يده لينزل لمستواها ويجلس علي ركبتيه ليصل لطولها فجأته بإحتضانها له ودفن رأسها بعنقه
ميان ببكاء : متمشيش يا اثد بالله عليك
أسد بهدوء : هششش اهدي يا ميان
وبعد وقت يستمتع هو بإستنشاق رائحتها الطفوليه بعشق فبعدها ومسح دموعها وقبل جبينها
أسد : ممكن تبطلي عياط
ميان : حاضر بث مش تمشي
أسد بحزن دفين : المفروض امشي بس اوعدك هرجع
ميان : امته
أسد : كل فترة هاجي عشانك وعشان شمس
ميان : وعد
أسد بابتسامه : وعد
قبلت وجنته بقوه مثلما تفعل امها ثم ذهبت ليتنهد
أسد : كله عشانك يا ميان وعد اول ما تكملي التمنتاشر هتكوني مراتي
ثم اخذ شنطته ونزل ليسافر حيث مستقبله

******************

في جناح قاسم
دخلت قبل ان يأتي ووضعت يداها علي وجهها الاحمر كالدماء تبكي بشدة تبكي لخسارتها اخاها فهو تركها تبكي لأجل زهرة فهي صديقتها دخل قاسم مسرع واخذها بحضنه ليزيد بكائها
قاسم لنفسه : لازم اخليها تهدي والا هتتعب اوي
رفع وجهها بين يديه ومسح دموعها وهو يتأملها بأبتسامه صغيره وانحني قبل انفها
قاسم : يا خواتي ع الفراوله اللي عايزة الأكل دي
وقبل وجنتاها ثم انحني لشفايفها وقبلها
قاسم بابتسامه : همممم دا بقي كريز
شمس بخجل وتوتر : ع فكره انت قليل الادب وانا مخصماك طول العمر كله
وبعدت يده ووقفت ليطلق ضحكة بكل صوته ليقف ويشدها ليلتصق ظهرها بصدرة وحاوط خصرها وانحني لشفايفها
شمس بخجل : قاسم
قاسم : نسيتي حاجة يا قلب قاسم
شمس : ايه
قاسم : الدخله
شمس : دا علي اساس ان احنا عرسان
قاسم : في دي معاكي المفروض يكون معانا ست عيال دلوقتي
شمس : ليه متجوز ارنبه ولا هتجبهم كل تلت اربع شهور
قاسم : لا يا قلبي هنجبهم علي مرتين
وحملها لتشهق
شمس : قاسم ربنا يهديك نزلني
اتجه للسرير بغمزه ووضعها فكورت وجهه
شمس بعشق : متحولش تخفف عني وانت جواك هم يا قلب شمس
قاسم بحزن : خايف عليكي خايف تسبيني
فتحت زراعها ليتمدد ويحضنها ويدفن رأسه بعنقها فنزلت دموعها تعلم ان زهرة صديقه له وهو حزين عليها وعلي اخاه

****************

في جناح برق
برق ببرود : خلصتي
ليل بدموع : ايوه
برق : طيب يلا
مسكت يده ليقف
برق : متقلقيش ورقه طلاقك هتوصل قبل كتب كتابك
وقفت امامه حاوطت عنقه لتنزل دموعها
ليل : اتأكد في يوم هاجي ليك وانا حره هتقبلك وانت متجوز غيري
برق بجمود : ابعدي هتتأخري
ابتعد بحزن والتفتت ليشدها ويقبلها بعنف وقوة فبادلته بعشق ودموع

****************

جلست تهز جسمها بعنف وتفكر افكار كثيره تداهمها حتي توصلت لقرار
ملاك لنفسها : وربي لندمك يا قصي يلعنك ويلعن الجامعه والجواز منك
ووقفت لتنظر بأرجاء الجناح لم تجده فاتجهت لغرفه الملابس واخرجت شنطة الثياب القديمه التي حزرها قصي من ارتدائها لانها عباره عن بناطيل وفيستات وجيبات وغيرها ثم وضعتها برف سفلي حتي يسهل اخذها ثم اتجهت لغرفة ميان بعدما وضعت القليل من المكياج يخفي اثار الصفع طرقت الباب لتمسح ميان دموعها فدخلت ملاك وجلست امامها
ملاك : كنتي بتعيطي
ميان : لا يا مامي دا حاجة دخلت عيوني
ملاك بعدم اقتناع : ماشي
ميان : عايثاني في حاجة
ملاك : ايوه الوقتي انا بكلم واحده كبيره مش كده
ميان : ايوه
ملاك : انا همشي هسيب قصي ومش هرجع تاني يا ميان
ميان بدموع : وانا
ملاك : يمكن في الاول مخيرتكيش بس الوقتي هخيرك اما تيجي معايا وهنمحي قصي من حياتنا او تفضلي هنا وتمحوا ملاك من حياتكم
ميان بدموع تنزل : بس انا عايثة اعيش معاكم انتوا الاتنين
ملاك : مش هينفع والوقتي اختاري يانا يا قصي..... ميان بقولك اختاري
فكرت ميان انها تريد ان تعيش مع اباها تتذوق حنيته وايضا اسد اذا عاد لن يجدها واساسا هي تعرف ان اذا اختفت امها لن تعود
ميان : هختار بابي قثي
الم شديد غزا قلب ملاك هل هذه ابنتها التي فنت حياتها لأجلها تتخلي عنها بسهولة رمشت عدة مرات تستوعب ثم وقفت وحضنت ابنتها وقبلت كلتا وجنتاها وجبينها
ملاك : خلي بالك من نفسك وافتكري اني بحبك
وتركتها وذهبت لجناحها والدموع تعرف مكانها اخذت شنطتها واتجهت للباب ثم عادت ومسكت ورقه وقلم
"الزباله خرجت من حياتك روح اتجوز النضيفه يا قصي بيه واي متنساش تقولها تربي بنتنا ومتخلهاش زباله ذي امها
مع تحيات الزباله ههههههه"
وتركت الورقه وحملت شنطتها ثم اتجهت لسلم يصل للحديقه الخلفيه وصعدت بوابه قليلا ورمت شنطتها ثم اكملت صعود ونزلت بهدوء وحملت شنطتها متخفيه من الحراس والقت نظره اخيرة علي القصر ثم كاميرة المراقبه وضحكت بسخريه وذهبت

*****************

في غرفة ميان
جلست تفكر في امها التي ذهبت تعلم انها لن تعود لن تري امها مره اخري كيف لن تراها وقفت واخرجت العديد من الصور لهم وهي تعلمها المشي والتحدث تضحك معها تفاجأها بعيد ميلادها تبكي اذا مرضت تأكل معها الشكولاته متخفيه من جدتها ويأتوا بالأيس كريم ويخفوه ايضا فنزلت دموعها وسألت نفسها من قصي هل هو والدها اجل انه كذلك لكن مهلا اذا كان معها منذ ولادتها هل كان سيعاملها مثل امها والاجابه هي لا مستحيل ومن هو أسد وماذا ستجد ان رأته الاجابه لا شئ
ميان : مامي
وجرت لجناح والديها تبحث عن امها لم تجدها
ميان بصراخ : مااااااامي ماااااامي
ونزلت لأسفل بسرعه وهي تصرخ بقوه وتبكي
ميان : مااااااامي ماااااااامي متمشيش مااااامي
جلجلت ارجاء القصر لينزل الكل ويدخل قصي
قصي بقلق : في ايه يا ميان
انفجرت باكيه وهي تقول بلجلجه
ميان : ه.هي م.مش.شي.ت ا.ن.نا
قصي وهو يحتضنها : اهدي يا حبيبتي واكمل بعصبيه شديدة فين الهانم وسيباكي كده ازاي
فور سماع نبرته دفعته عنها بقوة وابتعدت عن حضنه
قصي : مالك يا ميان
ميان بشهقات : انت مش كويث انا اختارتك مفكراك كويث
قصي : في ايه مش فاهم
ميان : مامي مشيت وثابتنا
سهير بقلق : مشيت فين
ميان : قالتلي اختار بينها وبين بابي وانا اخترت بابي وهي مشيت
جست سهير علي ركبتها امامها تبكي
سهير : من امته
ميان ببكاء : من شويه كتار اوي
سهير : سبتي مامي يا ميان اهي راحت ومعدتش راجعه
ميان ببكاء : انا عايثة مامي يا تيته انا غلطانه بابي عثبي اوي وهي مشيت
سهير بحسره ووجع : معدش في مامي يا ميان انا خسرت بنتي
كان قصي يستمع لهم بصدمه ثم ذهب مسرع لجناحه يتأكد ليجد في دخلته الرساله ويقرأها وتذكر كلامها انا فعلا زبالة ومينفعش قصي الالفي تبقي مراته زبالة جلس علي الارض مستند علي الحائط ووضع يداه علي وجهه خسرها اجل خسرها للمرة الثانيه يعلم موهبتها بالتخفي المرة الاولي عشرة سنوات ياتري كم سنه هذه المرة

*****************

بعد مرور ثلاثة أشهر
تجلس بغرفتها وتهز جسدها لقد مات تركها ترتدي الاسود عليه دموعها تتساقط منذ حوالي شهران لم يعد حبيبها لم يعد هل تركها لن تراه كله منها هي السبب
كارما ببكاء : ياااارب معنديش طلب غيره ليييث ارجع
كارلا ببكاء مثلها : هيرجع ازاي من الموت
كارما : لسه مشفتش جثته
كارلا : بس هو.......
كارما : مامتش انا متأكدة
جلست كارلا واحتضنتها

****************

"ايها الحجر الكريم لقد فضلت غيري عني انسيت ما مضي هل معاملتهم انستك من انا "
نزلت دموع ميان تعلم ان الكلام موجه لها من امها ثم نزلت لأسفل لتلتقي بشمس فذهبت لحضنها وجلست علي قدمها تبكي
شمس : خلاص يا ميمو هترجع
ميان ببكاء : لا يا شمث هي مش هترجع
شمس : مين قال كده بابي اكيد هيرجعها
فتحت الفون لتريها ما صورته امها
ميان : شوفي هي ثعلانه مني
شمس : ومين قالك انها قصدها عليكي
ميان بغيظ : هي مش ناقثه غباء انا الحجر الكريم
شمس : الكلام ده ليا
ميان : ايون
بدأت تدغدغها لتضحك ميان بصوتها كله قاطعهم نزول قاسم
قاسم : حبايب قلبي
وانحني قبل وجنة ميان ثم شمس بغمزة وانحني لبطنها وقبلها
قاسم : النونو عامل ايه
شمس : كويس يا بابي
قاسم : وام النونو
شمس : كويسه يا حبيب ام النونو
قاسم : وبنت عم النونو
ميان : ما قولنا كويثين يا عم ولا هو رغي وخلاص
ضحكت شمس بكل صوتها بينما نظر قاسم لها بغيظ

***************

في الاسكندريه
كانت تمشي متجه الي مكان عملها سعيدة جدا اجل سعيدة انها وحيدة يا سادة وما الحب الا خدعة تذكرت عندما جاءت هي وبرق واخبرهم مالك بحبة لتمارة اختها وعلمه بحبها لبرق وكان رده ماذا "اللي تتخلي عني هتخلي عنها عشان كده انتي طالق يا ليل"تركها وذهب حيث اتي
اعادت شعرها للخلف ثم دخلت لتجد احد زملائها بالمحل شاب بأواخر العقد الثاني يدعي كريم
ليل بمرح : هاي عليكم
كريم بضحك : وعليكم يا اوختشي يلا ع الشغل
ليل بغيظ : اعفيني مره
كريم : لاء لاء
ليل : باااارد تلج
ضحك فقزفته بالكبسول ليزيد ضحكة فضحكت

****************

في مكان ما
ملاك بتأنيب : انا غلطانه ليه نشرت الزفته دي اكيد هتفهم
ثم لمست بطنها التي ظهر عليها الحمل قليلا
ملاك : اسفه اكيد زعلت او زعلتي عشان اختك اسفه يا نونو...... حبيب قلبي بس بيهمني..... عارفه اني عسوله وكيوووت كمان..... وانا كمان بحبك
كان هذا ونيسها طفلها الذي تحمله

***************
كده الفصل الخامس وعشرون خلص

بقلمي / سماء أحمد



موعد البارت الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل الخامس وعشرون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل السادس وعشرون  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام اولاد الالفي ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-