رواية غرام اولاد الالفي الفصل الثلاثون والاخير 30 من روايات سماء احمد

  رواية غرام اولاد الالفي الفصل الثلاثون والاخير بقلم سماء احمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية مصرية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية غرام اولاد الالفي كاملة بقلم سماء احمد من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية غرام اولاد الالفي pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية غرام اولاد الالفي الفصل 30 من روايات سماء احمد



رواية غرام أولاد الألفي الفصل الاخير


الفصل الاخير

كان قصي يجلس مسند ظهرة علي الحائط يحتل ملامحه الحزن وكان في فكرة ذكري منذ سنه حين قالت له يتخيل مع من يجلس والان يجلس لوحده وجد فتاه تتمدد ورأسها علي قدمه المثنيه
...... : بتفكر في ايه
قصي : كان في مرة بنت جميلة اوي من سنه قالتلي اتخيل اني قاعد هنا هبقي مع مين
...... : واتخيلت ايه
قصي : لوحدي
...... : والوقتي لوحدك
انحني وقبل شفايفها ثم جبينها
قصي : لا ما جات اللي ملت عليا حياتي بعدها
شدته من لياقته بغيرة
...... : وهي مين دي
قصي : بطلي عصبية انفك بيحمر بطريقة عايز الاكل
ضحكت بكل صوتها ونظر لها بتأمل ليعود ذكري ليوم لم يستطيع نسيانه

فلاش بااااك
قصي : ملاااااك آآآآسر سبني ملاااااك
الممرضه بصراخ : دكتور آسر قلب المريضه اشتغل
تركه آسر والتفت وجروا بإتجاه ملاك وقف قصي متصنم مكانه بينما شرع آسر في عملة وعاد قصي من شروده واقترب ثم انحني وهو غير مصدق لتتمرد دموعه وهو يلمس وجهها ليتلوث بدمها وقبلها من شفايفها وجبينها ووجنتاها غير عابئ لمن يقف
قصي بعدم تصديق : ملاكي رجعت عشاني يا آسر ملاكي عايشة
ابتسم آسر وربط علي كتفه

بعد حوالي عشرين ساعه
كان يجلس بجانبها بعدما بدل ثيابه ولم يتركها ويمسد ع رأسها حتي فتحت عيناها ببطء وابتسمت حين رأته
ملاك بخفوت : قصي
انحني وهو يبتسم ابتسامه لم تراها بحياتها ابتسامه نقية تمتلك لها حب كبير
قصي : ملاكي فوقتي
ملاك : ابننا
قصي : هروح اجيبه
شعر بها تمسك يده واشارت ان ينحني وبالفعل انحني فقبلته ليبادلها
ملاك : نمت علي كده وفوقت علي كده بحبك
قبل جبينها ورن جرس فلم يرد تركها وبعد وقت جاء الطفل ساعدها علي الجلوس بعدما بعد بعض الاجهزه وحمل الطفل لأول مره منذ ولادته وجلس علي طرف السرير لتحملة ويري سعادة كبيرة في اعينها
ملاك : عشت وشوفتك يا.......
نظرت له فنظر لها وضحكوا
ملاك وقصي : قيس
باااااااك

ملاك : روحت فين
قصي : هااا ولا حاجة
ملاك : طيب مش يلا
قصي : لا انا زعلان منك
اعتدلت وجلست علي قدمه وحاوطت عنقه
ملاك : خلاص أسفه معتش هنام مع قيس واسيبك
قصي : وعد
ملاك وهو تداعب انفها بأنفه : وعد

****************

في جناح قاسم
كانت شمس تلتفت حولها متسللة
شمس : الحمد لله نايمين وقاسم مش موجود عاااا
صرخت حين حملها احد من خصرها ودار بها ثم رماها علي السرير
شمس بغيظ : ماشي يا قاسم في يوم هتموتني بسبب الهبل ده
حاوطها بزراعاه وابتسم
قاسم : اسف يا قلب قاسم
شمس بتفكير : هاتلي شكولاته وهسامحك
قاسم : لا بقي دا استغلال
رفعت يده لصدره العاري وابتسمت بلطف
شمس : عشان خاطري يا قاسومي
قاسم : لا
شمس : يووه ليه
قاسم : مزاجي
ضربته علي صدرة بغيظ ودفعته لكنه لم يتحرك
شمس بعصبية : ابعد بقي
اقترب منها كثيرا ليسمعا صوت صراخ وبكاء
ليلة : مما اعااا اعااا
أوس : لية مما لية
شمس : ابعد اشوف العيال
قاسم بغيظ : اتفضلي
وذهبا الاثنان للتؤام وهو يتأفف ثم حمل ابنته
قاسم بغيظ : يخربيت اللي عايز يخلف كل العيال هم
أوس : حب مما
شمس : وماما كمان بتحبك
قبلها من وجنتها وهو يحاوط رأسها بزراعا وفعلت ليلة مثل اخوها
قاسم : متسبوني ابوس مراتي وتتخمدوا
ليلة : اه
قاسم : اهو ده اللي انتوا فالحين فيه اه اه
ضحكت شمس بكل صوتها فأخذ قاسم أوس مع ليلة وفتح بابا الجناح واشار علي جناح ليث فذهبوا وقفل الباب خلفهم
شمس بغيظ : يعني عايز تضايق ليث
شدها من خصرها ثم نام علي السرير
قاسم : كنا بنقول ايه اي الشكولاته طيب في احسن من الشكولاته
شمس : ايه
شدها وقبلها من شفايفها
قاسم : بقولك ما تقومي ناخد شاور
شمس : قوم البس يا قليل الادب انت لسه طالع
قاسم : قليل الادب ماااشي يا شمس
وجزبها لتصرخ بضحك

***************************************

اجتمع الكل في الاسفل ويسمعوا صوت بكاء بكاء يلحقة بكاء
ملاك بصراخ : بسسس ايه افصلوا
ليل ببكاء : انا تعبت ابوس ايدك اسكتي يا لين تلك الطفلة حديثة الولادة
برق وهو يهدئ ليان تؤامها : اهدي يا حبيبتي اطفال
آدم : امشي يالا تك الارف في حلاوة امك كده وانت شبهها
أيهم : ببا وحث
كارلا : أيهم عيييب
نظر لها بلامباله فضحك الكل
كارلا : روحي يا حبيبي العب مع أيهم
نفض كرم يدها وهي يمد شفاهه السفلية
كرم : حبثي (حاسبي) ادك
آدم : ههههههه تك البلا وانت شبة ابوك ليث
زهرة : عسل اوي يا آسر شبهك
آسر : انا احلي طبعا
زهرة : طبعا يا حبيبي بس عموري عسل
آسر بحاجب مرفوع : عمورك
زهرة : اصدي عمر يا آسر
ضحك وهو يزيد من احتضانها ليتذكر تلك الذكري المؤلمة

فلاش باااااك
كانت زهرة تصرخ بوجع وهي تستلقي علي الترولي وآسر بجانبها لا يقدر علي توليدها فهي حبيبته وحياته زهرته
زهرة بوجع : رايح فين
آسر : هبقي جنبك وانتي بتولدي
توقفت عن الصراخ ونظرت له قليلا
زهرة : مش عايزاك يا آسر
آسر بإستغراب : ليه يا زهرة
زهرة : في عمران اتحايلت عليك تدخل وتبقي جنبي وانت رفضت وانا الوقتي مش عايزاك حتي لو مت مش عايزاك جنبي
آسر : مش هسيبك
زهرة بجديه : لو دخلت اعتبر جوازنا انتهي يا آسر
عاد للخلف واخذوها للداخل سند ظهره علي الحائط وسمع صراخها يشق جدران المستشفي بالرغم انها ولادتها الثانيه فما كان حالها بالأولي تمردت دمعه منه وهو يسمع وجعها ولا يقدر علي الدخول حتي استكفي فدخل مسرع ليجدها تتصبب عرق وصوت بكاء ابنه في المكان فأقترب منها ومسد علي شعرها ليجد دموعها
زهرة بضعف : قولتلك ايه
آسر : هششش سامحيني
زهرة بتعب : سامحتك من زمان اوي
باااااك
قبل جبينها وهو يشعر بالذنب علي ما فعل مسبقا

عند ميان
ميان بحزن : هتسافر تاني
أسد : وفيها ايه يا ميمو منا برجع ع طول
ميان : بتوحشني يا أثد
أسد : يا ايه
ميان : أسد
أسد : ميان
ميان : أثد
ضحك بكل صوته

ليث بصراخ وهو ينزل حاملا ليلة وأوس : قاسم الكلب يا قااااسم
قاسم بضحك : نعم
ليث : كل يوم كل يوم تحدف ولادك عليا يا شيخ ارحمني مش عارف اتكلم كلمتين مع مراتي
كارما : هههههههه
ليث : فرحانه اوي يا اختي وانا اللي بتقهر
كارما : هههههههههههه
ليث : يا بت اسكتي الطم
كارما : هههههههههههههههههههه
رمي ليث ليله وأوس لقاسم واتجه لها فضحكت وهي تجري وهو خلفها يدوروا حول بعض حتي سمع صوت قوي رغم صغرة
كرم بصراخ : بببببببا
نظر له ليث قائلا : انا هلقيها منك ولا من امك يارب الصبر
ضحك الكل عليه

وهكذا كانت الحياة جميلة جدا بينهما يعيشوا بسعادة حتي جاء الليل
قاسم : منور يا ابو الصقور
صقر : دا نورك يا قاسووم يا حبيبي
نظرت قمر لشمس وضحكوا علي تطور علاقه صقر وقاسم مع الوقت حتي اصبحوا اصدقاء جدا

*************

بينما في الاعلي
في جناح قصي
دخل ليجدها تكتب في شئ فعلم انها مذكراتها اقترب وقبل وجنتها
ملاك : حبيبي طلعت ليه مش صقر تحت
قصي : المفروض انا اللي اسألك طلعتي ليه
ملاك : ملل وقولت انت مع الناس فمرضتش اقومك
حملها قائلا : ملل لا وجب نفرفش السنيورة
ملاك : ههههههه طب استني مش المفروض تقعد معاهم
اتجه للتراس وجلس وهي بحضنه
قصي : لا مش هيحسوا بعدم وجودي
ملاك : بس.....
قصي : اسكتي يا ملاكي
سندت رأسها علي عنقه وتأملت السماء بنجومها
ملاك : قصتنا بدأت في ليلة ذي دي النجوم كانت ظاهرة وحلوة كدة لا فكرنا في سن ولا حتي في مستواياتنا
قصي : ونتج عنها ميان اول فرحة لينا
ملاك : قصي لو أسد طلب يتجوز ميان هتوافق..... عارفه هتقول عايز واحد من سن ميان او علي الاقل مش في سن أسد بس عايزة اقولك في فرق كبير بين آدم وكارلا وما شاء الله متفاهمين وبيحبوا بعض بينما انا وانت حصل مشاكل كتير ومكناش متفاهمين بالرغم من قرب السن فدا مش سبب
قصي بتنهيد : معاكي حق واحنا مجربين الحب ونفس حب ميان كان حبك
ملاك بابتسامه : وحب آسد كان حبك
قصي : وهنجمع قلوب بدري مش هنسمح لحد يفرقهم زينا
ملاك : هو ده حبيبي
وقبلته من وجنته بقوة فضحك وهو يضمها
ملاك : سمعتهم بيقولوا الجواز اللي يدوم لخمس سنين يبقي ناجح فكرك هنرجع ذي الاول طول التلت سنين الجايين
قصي : كنا رجعنا السنه اللي فاتت
ملاك : لا
قصي : يبقي وعد كل سنة هتبقي احلي من اللي قبلها
ملاك : اممم بس في حاجة حاسه اننا هنتشاكل ذي الاول
قصي بتمعن : ايه
ملاك : مش آسر قال من ست شهور اني ممكن اخلف تاني عادي
قصي : وانا قولت لا
ملاك : ولو قولت عشان خاطري...... اخر مرة واخر طفل بالله عليك
تنهد بقوة ورفع وجهها ليعنفها لكن الاغرب ان عينه وقعت علي عيناها ليتوه كلاهما واقترب قصي قبل عينها اليمني ثم اليسري ثم انفها وشفايفها
قصي : بتعملي فيا ايه يا بنت عمي حسن
ملاك : بعشقك كل يوم عن اللي قبله
قصي : يخربيت عشقكم اللي ذي السم وانتشر في جسم ولاد الالفي
ملاك : عشان انا وزهرة وشمس وليل وكارما وكارلا اتولدنا غرامكم
قصي : فعلا انتم اللي وقعتوا قلوب من صخر وانتم اللي هزيتوا الجبال انتم غرام أولاد الالفي
ملاك بابتسامه وهي تتأمله : احنا غرام أولاد الالفي
قبل جبينها شاكرا ربه علي نعماته عليه

**************
كدة الفصل الاخير انتهي

بقلمي / سماء أحمد



موعد البارت الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل الثلاثون والاخير ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية في عشق الزهراء الفصل الاول  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام اولاد الالفي ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-