رواية غرام اولاد الالفي الفصل الثالث عشر 13 من روايات سماء احمد

  رواية غرام اولاد الالفي الفصل الثالث عشر بقلم سماء احمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية مصرية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية غرام اولاد الالفي كاملة بقلم سماء احمد من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية غرام اولاد الالفي pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية غرام اولاد الالفي الفصل 13 من روايات سماء احمد



رواية غرام أولاد الألفي الفصل الثالث عشر


الفصل الثالث عشر

كان قاسم يحملها ويجري بها في المستشفي ويصرخ بالدكاترة حتي اتوا
قاسم : عايز دكتورة شاطرة
الدكتور : بس يا قاسم بيه
قاسم بصراخ : قولت دكتوره مش دكتور
نادوا علي افضل دكتورة بالمستشفي ودخل شمس ورفض تركها
الممرضه : يا قاسم بيه مينفعش
قاسم : شوفوا شغلكم مش طالع
الممرضه : يا دكتوره قلب المريضه واقف
الدكتوره : جهزي جهاز الصدمات بسرعة
وبدأت بعمل صدمات لها وقلبه ينقبض مع كل صدمه حتي عاد قلبها يعمل فشعر بالراحة وخرج
قصي : هي كويسه
قاسم : مش عارف
قمر : قاسم
نظر لها لا يعرف يود قتلها يشعر انها من دمرت حياته يكرها
قاسم : غوري من خلقتي مش نقصاكي
قمر ببكاء : انا
قاسم : انتي طالق
وذهب ليعاود شمس لقاسم اجل ذهب وردها له لكن هل ستنتهي القصه هنا ام للموت والقدر رأي اخر

******************

في غرفة زهرة
زهرة : هو مفيش حد من قرايبنا جاي
آسر : مش عارف اتأخروا النهارده استني هرن علي آدم
ورن عليه ثم تحدث لتجد ملامحة تغيرت لصدمه وحزن
زهرة : في ايه
آسر : والله الود ودي احكيلك بس انتي مش هتفهمي
زهرة : هههههههه معلش بقي
آسر : بقولك شمس في المستشفي وانا هروحلها
زهرة باستغراب : شمس مين
آسر : واحد من اخواتي اسمه قاسم متجوز قمر وطلع متجوز شمس السكرتيرة والوقتي شمس في المستشفي
زهرة : يا عيني علي قمر
آسر : لا علي شمس لانها للأسف مراته الاولي وقمر خططت وخلته يطلقها
زهرة : يا حرام طيب شمس دي طيبه
آسر : شمس فعلا شمس يا زهرة
زهرة بغيرة : حلوة للدرجة دي
فهم آسر مقصدها ليبتسم ويجذبها وحاوطها
آسر : اعتبر دي غيرة
زهرة : احم غيرة ايه لا وبعدين ابعد انا لسه معتبراك غريب
آسر : انا مش غريب يا زهرة عمري انا ابو ابنك
شعرت بقلبها يقرع كالطبول ووتيرة تنفسها تزيد
زهرة بهمس : آسر
آسر : قلب آسر وعمره
نظرت لملامحه يالله كم هو وسيم هل حقا هذا زوجها كم هي محظوظه اما هو ابتسم وهو يراها الان زهرة بين يديه يكن لها عشق كثييير لربما فاقدة الذاكره وهذا افضل حتي ينسيها الماضي
آسر : بحبك يا زهرة
وانحني قبلها ليشعروا بالباب يفتح فبعد وهو يحمحم
الممرضه : دكتور آسر احنا عايزين حضرتك لاوضة الانسه شمس لان حالتها بتسوء وقاسم بيه رافض دكتور يدخل ليها
آسر : ليه في ايه
الممرضه : ضغطها ارتفع اوي وقلبها وقف ادينا ليها صدمات وقلبها اشتغل بس حالتها راجعه تتدهور
آسر : ماشي خليكي مع زهرة زهرة مش هتأخر
وقبل جبينها وذهب بينما جلست تنتظرة بعض الوقت حتي ملت
زهرة : ممكن تاخديني لعند آسر
الممرضه : بس يا زهرة هانم مينفعش حضرتك تعبانه
زهرة : انا كويسه خديني بس ليه
اومأت الممرضه واخذت زهرة للعائله لتجد الكثير يجلسوا كل شاب بجانبه فتاه الا واحده تبكي بشده واخر دموعه تنزل وينظر للغرفه ورجل يجلس بجانبه سيدة

*************

عند العائلة
وجدوا زهرة تدخل عليهم فاتجه عاصي وسميرة وملاك وكارما وكارلا وقصي وآدم وليث
عاصي : زهرة انتي فوقتي
سميرة : جيتي ليه يا بنتي هتتعبي
نظرت لهم بخوف فهم مخيفون خاصه الشباب فنزلت دموعها
زهرة ببكاء : آسر فين انا عايزة آسر
الممرضه : اهدي يا زهرة هانم
زاد بكائها تحت استغراب الكل وهي تنادي علي آسر ليأتي لها
آسر : في ايه
ذهبت له وتخبت في حضنه ليحاوطها
زهرة : انا خايفه
آسر : هششش دول عليتنا
آدم : زهرة مالها يا آسر
آسر : محدش يضغط عليها هي فاقدة الذاكرة
انصدم الكل وقاطعهم صوت قاسم
قاسم بقلق : شمس فيها ايه انتم واقفين كده ليه حد يرد
آسر : اهدي يا قاسم شمس يووه مش كويسه حالتها متدهورة اوي وبتسوء مش عارفين نعمل ايه
قاسم : عايز ادخلها
آسر : مينفعش
قاسم : خمس دقايق يا آسر
آسر للممرضه : جهزيه

*****************

كانت شمس تقف في مكان لا تعرف اين هي
شمس بخوف : أسسسسد أسسسسسد رد عليا اسد انا خايفه
أسد من خلفها : ليه مقولتيش قاسم
التفتت لتجده علي بعد فجاءت لتجري سمعت صوت اخر
..... : شمس
التفتت لتجد ابوها وامها
شمس بفرحة : بابا ماما
الاب : تعالي يا شمس لينا
أسد : لا يا شمس تعالي ليا انا
الام : شمس اسمعي مني دوري علي قاسم
الاب : لا يا شمس تعالي لينا احنا اهلك
أسد : لا يا شمس تعالي ليا انا اخوكي اسدك تعالي
شمس بصراخ : بسسس قااااااسم
سمعت ضحك من ثلاثتهم فنظرت لهم بإستغراب
الاب : شوفتي يا شمس اما ضاقت بيكي الدنيا اخترتي قاسم
الام : سندك هو قاسم
أسد : هرجعلك يا شمس بس خليكي مع قاسم عشان خاطر نفسك
شمس ببكاء : لا
نظرت لاباها وامها لتجدهم اختفوا
شمس : بااااباااا مااااماااا
نظرت لأسد مازال موجود لتجري عليه تحتضنه بقوة
شمس : متسبنيش يا أسد انا وحيدة
قاسم : لا مش وحيدة
ابتعدت لتجده قاسم
شمس : قاسم
ثم دفعته ليبتعد لكنه شدها واستنشق عطرها
قاسم : بعشقك

*************

فتحت شمس عيناها ببطء لتجد احدهم يحضنها رأسه بعنقها اجل هو قاسم حبيبها ودت لو تضمه لكن مهلا تذكرت ما حدث تود ان تحرقه
شمس : صقر
ابتعد قاسم ليجدها مستيقظة
قاسم : شمس انتي كويسه
شمس : صقر عايزة صقر
قاسم بزهول : عايزة مين
شمس : صقر
ابتعد عنها ليخرج وهي ابتسمت بخبث
شمس : هنتقم منك ومن صقر ومن قمر يا قاسم هكسر قلبكم هدمركم ذي اما دمرتوني

**************

في الخارج
خرج قاسم وهو مزهول
آسر : في ايه
قاسم : هي عايزة صقر هي فاقت
صقر بفرحة : انا
آسر : الافضل تدخلها وممنوع الضغط عليها لو طلبت ايه حاضر ونعم وطيب غير كده لا لان ممكن حالتها تتدهور ويا عالم ممكن تروح فيها
اومأوا بتفهم ليدخل لها صقر بعدما اجروا فحوصات لها وبعدوا عنها الاجهزه
صقر بقلق : شمس حبيبتي انتي كويسه
نظرت له ثم لقمر وقاسم الذين خلف الزجاج وبعض افراد العائلة
شمس : لسه عرض الجواز قائم
صقر بصدمه : ايه
شمس : قولت عرض الجواز قائم
صقر بفرحة : ايوة
شمس : انا مطلقة ويتيمه يا صقر
صقر : ميهمنيش غيرك
شمس : انا موافقه اتجوزك بس نتجوز بعد اسبوعين
صقر بصدمه : ايه وعدتك
شمس بكذب : قاسم ملمسنيش
صقر بفرحه : موافق
شمس : الخطوبه بكره وهتكون لعيلة الالفي والصحافه وبعض المعازيم هختارهم
صقر : ماشي
اومأت ليجري ويحضنها فنظرت لقاسم الذي يمسكة آسر وقمر التي تضغط علي الزجاج وتبكي
شمس : عايزة ارتاح
صقر : ماشي
وقبل جبينها ثم خرج ليمسكه قاسم من ملابسه
قاسم : ازاي تحضنها
صقر : ابعد مبدئيا دي طليقتك ثانيا خطيبتي
ضربه قاسم برأسه ثم بعده ودخل قفل الباب بالمفتاح وغلق الحاجز غير عابئ لصراخهم اما هي فنظرت له بلامباله تعرف قاسم جيدا لن يؤذيها بدنيا وجدته ينظر لها بعيون مشتعله كالجحيم
قاسم : عايزة تتجوزيه الظاهر نسيتي عقاب قاسم يا شمسه
شمس ببرود : متقدرش لاني معتش ملكك
ابتسم بسخريه وهو يقترب وجلس امامها وضع يداه بجانبها محاوطها
قاسم : انتي ملكي من يوم ما شوفتك لحد موت حد فينا
شمس : لا مش........
قاطعها بتقبيلة لها بعنف ثم ابتعد
قاسم : دي البداية
واقترب مره اخري يقبلها عدة قبل متفرقة
شمس : لا يا قا.....قبلة.... انا مش....قبلة...مراتك
شد شعرها للخلف غير عابئ لكلامها ونزل يقبل عنقها ويخدرها بكلاماته
قاسم بهمس : شمسي انتي ملكي ردي مش انتي ملكي
لم تجب ليقبلها برقه
شمس بنفس الهمس : انا ملكك
ابتسم وهو يفتح ازرار قميصها و.........

*****************

في مكان ما
كان يجلس وينظر لصور لجميع افراد عائلة الالفي من اول عاصي حتي عمران
...... : هظهر قريب اوي وهرجع سعادتكم بإنتقامي من هالا بس شخص واحد اللي هاخده وسعادته هتكون معايا
ثم مسك قلم ووقف حاوط علي وجهها ثم ابتسم وهو ينظر لوجهها الملائكي ودخل غرفه ممتلئة بصور لها
...... : هتكوني ليا ملكي لوحدي انا مهوس بيكي يا****

*************

في المستشفي
صقر بقلق : يا تري هيكون بيعمل ايه جوا
آسر بهمس : اخويا وعارفه زمانه مدورها جوا
زهرة بهمس : آسر
آسر : نعم
زهرة : يعني ايه مدورها
آسر : هشرحهالك بالتفصيل اما نرجع جناحنا
وقبل جبينها بغمزه لتبتسم
آدم بطمأنينه : زمانهم بيصفوا حسابهم متقلقش شمس قويه وهو مش هيعمل حاجة
قصي بهمس له : دا هيعمل كل حاجة اخويا وعارفه
نظر له آدم وهو يكتم ضحكته
قصي : احم انا همشي يلا يا ملاك
ملاك بحزن : يلا
قصي لنفسه : يوووه زعلانه
آدم : استني هنيجي معاكم يلا يا كارلا
كارلا : يلا
عاصي : خدني يا بني ابقي طمنوني ولو قتلوا بعض قولولي واجب عليا ادفنهم
ضحكت الفتيات حتي قمر وذهبوا الي القصر



موعد البارت الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل الثالث عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل الرابع عشر  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام اولاد الالفي ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-