رواية غرام اولاد الالفي الفصل السادس عشر 16 من روايات سماء احمد

رواية غرام اولاد الالفي الفصل السادس عشر بقلم سماء احمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية مصرية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية غرام اولاد الالفي كاملة بقلم سماء احمد من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية غرام اولاد الالفي pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية غرام اولاد الالفي الفصل 16 من روايات سماء احمد



رواية غرام أولاد الألفي الفصل السادس عشر


الفصل السادس عشر

كان صقر يحاوط خصرها وهو يتمايل معها اما قاسم فذهب حتي لا يضرب ذلك الصقر
شمس : بص هناك
صقر : فين
شمس : هناك
نظر مكان اشارتها ليجد قمر تنظر لهم وتمسح دموعها بسرعه كلما نزلت تألم قلب صقر
شمس : قلبك وجعك...... لو وجعك يبقي وجودك معايا غلط
صقر : بتحبي قاسم
شمس : انا بتنفسه
صقر : بتعملي كده ليه
شمس : عشان اوجعه
صقر : بس بتوجعي نفسك
شمس : عارفه

عند قصي
ملاك : بطل تبصلي كده بالله عليك
قصي : ابصلك ازاي
ملاك : اسكت يا قصي وارقص وانت ساكت
قصي : ملاك الكل مشغول مش كده
ملاك بإستغراب : ايوه
شدها ونزل من فوق المسرح وذهب متجها للداخل ثم حملها
ملاك : قصي
قصي : حياته
ابتسمت ولم تجب فصعد عبر السلم ليجد آسر وزهرة
آسر : شايفك هربت
اتسعت اعين ملاك ثم خبت وجهها بعنقه
ملاك بهمس : يالهوي عليا نزلني بالله عليك
قصي : دا علي اساس اني لوحدي
خجلت زهرة بشدة ووضعت وجهها بالارض
آسر : هههههه سلم واستلم
ضحك قصي وصعد لاعلي حتي وصل لجناحه ثم انزلها بالغرفة
قصي : ادخلي الحمام البسي اللي جوه وتعالي
ملاك : هاااه اه ماشي
ودخلت الحمام ليعد لثلاثه فتخرج هي بشراسه
ملاك : اه يا قليل الادب يا سافل عايزني البس اللي جوه ابقي قابلني مفكرني ايه لا طبعا مش هلبسه
قصي بعصبيه : بس اسكتي
صمتت بغيظ ممزوج بخوف
قصي : اما تدخلي وتلبسي اللي جوه او هخليكي تدخلي وتطلعي من غير حاجة...... متتكلميش احسنلك وادخلي يلا
ضربت ارجلها بالارض ودخلت لتخرج بعد وقت وتجده يرتدي بنطلون منزلي وعاري الصدر فوضعت يداها علي عيناها
ملاك : شوفوا قليل الادب اللي اتجوزته يا ناس
ابتسم قصي فهي لا تتوقف عن الكلام ووقف ذهب لها وبعد يداها ثم رفع ذقنها لتفتح عيناها ببطء
قصي : ملاكي
ملاك بخجل وهي تشد القميص : دا مش بيطول يا لهوي قصير اوي
كانت تشد قميصها الاسود القصير وهي يبتسم ثم مسك يدها
قصي : خلاص
وانحني حملها فاغمضت عيناها بقوة وشعرت به يضعها علي الفراش
قصي : افتحي عينك
فتحتها لتجده قريب منها
قصي : هنبدأ حياة جديدة وهننسي الماضي مفهوم
ملاك بشراسه : مفهوم بس اسمع وربي لو الزفته رجعت منا سيباك ليها اي انت بتاعي وبس فاهم يا قصي
قصي بابتسامه ساحرة : فاهم يا روح قصي
وانحني قبل جبينها و...........

*******************

في الحفلة
زهرة : بس يا آسر الناس
آسر : الله واحد وحاضن مراته
زهرة : مش قدام كل الناس ابعد
ابتعد بتذمر لتضحك هي قاطعهم قدوم شاب
الشاب : مدام زهرة ممكن اتكلم مع حضرتك
رفع آسر حاجبة من له الجرأة علي قول ذلك لزوجته
آسر بعصبيه : تتكلم معاها بتاع ايه
الشاب : لو سمحت متدخلش
آسر وهو يمسك لياقة الشاب : لا هدخل ونص
الشاب : اهدي يا دكتور آسر انا اللي اتقدمت ليها من جدها عاصي وموافق انها تتجوزني بابنها
لم يتمالك آسر نفسه بدأ بلكم الشاب وضربه
آسر بصراخ : عايز تتجوز مراتي هااا رد عايز مراتي انا هعرفك
جاء برق وليث وآدم وحاولوا ابعاده لكنه كالتور الهائج وزهرة وقفت تبكي خائفة منه وابتعد آسر علي الشاب عندما اغمي عليه واتجه لها لترتعب ثم مسك يدها ومشي بإتجاه القصر

******************

في جناح آسر
دخل وتركها ثم اتجه لتحفه وكسرها بالحائط وهو يصرخ
آسر : اااااااه بيقول تتجوزيه يا هانم
وذهب لها ليجدها تبكي وزاد بكائها عندما اقترب وقف امامها ينوي القسوة عليها لكنه اندفعت لحضنه تدفن وجهها بصدرة
زهرة ببكاء وشهقات : خ.خا.ي.يف.ه
رفع يدة لوجهها يبعده ثم مسح دموعها
آسر بجنون : زهرة انتي ملكي انا مش كده حبيبتي انا حبيبة آسر مش كده ردي يا زهرة انتي بتحبيني انا لوحدي يا زهرة عمري ردي
استغربت حالته الجنونيه لكنها اومأت بتأكيد
زهرة : ايوه يا آسر انا بحبك وملكك لوحدك
بدأ يقبل كل انش بوجهها لتنزل دموعه وحضنها
آسر : اوعي تسبيني يا زهرة انا بعشقك متسبنيش ماشي
زهرة : مش هسيبك يا آسر مش هسيبك

**************

شعرت شمس بيد تسحبها ثم دخلوا الحديقة الخلفية ثم مسك يدها اليمين ومسك اصبعها وخلع الخاتم ثم رماه
شمس بعصبيه : قاسم انت هببت ايه
قاسم : هششش ده مش المفروض يفضل هنا
شمس : لا المفروض يا قاسم عارف ليه لان انا الوقتي ملك صقر
شد شعرها بعنف وقرب وجهها من وجهه وهو يحاوط خصرها
قاسم بفحيح : انا ساكت علي المهزلة دي عشانك وعشان متتعبيش لكن اقسم بالله انا ممكن اطربقها فوق دماغك ودماغه وانتي ملكي يا شمس
شمس لنفسها : انا لا ملكك ولا ملكه يا قاسم
قاسم : شمس
نظرت له ولم تجب سمعوا صوت اغنيه رومانسية المفضلة لشمس لا يعرفوا من اين فنظر لاعلي ليجد قمر وغمزت له فابتسم وترك شعر شمس ثم جذبها لتلصق به وبدأ يتمايل بهدوء ورفع يده فك شعرها لترفع عيناها له
شمس : بتعمل كده ليه
قاسم : بعشقك
شمس : مستحيل اسامحك
قاسم : بعشقك
شمس : كل مجهودك في الفاضي
قاسم : بعشقك
نزلت دموعها لتنزل دموعه ثم رفعها ودار بها وهو يضمها

**************

في جناح برق
نظرت للمرآة فاتجه لها وفتح سوستة الفستان فتمسكت بالفستان بقوة حتي لا يقع وجاء لتجري علي الحمام فمسكها
ليل بعصبيه : برررق
ادخل يده بشعرها وادارها
برق بعصبيه : انا مش واحد غريب انا جوزك يا هانم حتي لو مؤقت
ليل بصوت عالي : يعني ايه جوزي انت راجل غريب وانا.........
قاطعها بقبلة علي شفايفها ثم ابتعد وحضنها ليقبل عنقها ببطء
ليل : برق
برق : هششش هبعد
وابتعد نظر لها فهي كالفاكهة المحرمه ثم اتجه للسرير وجلس وهو يفتح ازرار قميصة فذهبت وجلست علي قدمه دفنت وجهها بعنقه تبكي بشدة فمسد علي شعرها
برق : ليه عملتي كده
ليل ببكاء : عشان تطلع بهدوء ومتعملش مشاكل كنت عارفه انك ممكن تقتل
برق : انتي عارفه اني بحبك
ليل : عارفة وعارفة كمان اني بعشقك
عاد للخلف يتمدد وهي بحضنه اغمض عينه وهي ايضا

************

في صباح يوم جديد
في جناح قصي
رن المنبه لتضايق ملاك
ملاك بنوم : قصي اقفل الزفت ده.....قصي.....رد يووه
وفتحت عيناها تحاول التقاطه من جانبه فضايقه شعرها ليفتح عينه ويجدها شبه فوقه نجحت هي بقفل المنبه جاءت لتبتعد شدها
ملاك : يا نصاب انتي صاحي
قصي : يخربيت لسانك هما سحبوكي منه يوم الولاده
ملاك : معرفش
ابتسم ثم قبل وجنتها
قصي : صباح الفل
ملاك : صباح النور يا عسل انت
قصي : شايفاني ابن اختك
ضحكت بكل صوتها ليتأملها ثم احتضنها لتبادله وتهمس له بصوتها العذب
ملاك : انت سندي وانت ضلي الحلو اللي فاضلي في الحياة في الحياااة انتي ليا انا لوحدي اللي زيك روحي تطمن معاه معااااه
قصي : انتي حياتي
رفعت رأسها ملاك : دا كفايه مش عايزة اكتر من كده
ابتسم وهو ينظر لتقاسيم وجهها ثم جذبها ليقبلها من شفايفها وابتعد ليحملها ويتجه للحمام
قصي : شاور سريع عشان الجامعه يا ملاكي

*****************

في الاسفل
نزل الكل واحد تلو الاخر حتي اجتمعوا وكانت شمس تفكر ثم ذهبت وجلست بجانب آدم
شمس : امته
آدم : كمان عشر ايام
شمس : آدم بيه مش عايزة حد يعرف ارجوك
آدم : مع اني مش فاهم بس تمام
شمس : هي الطيارة الجايه امته اللي هتنقل الموظفين
آدم : بعد بكره الصبح وفي تذاكر زيادة
شمس : ماشي شكرا
مسك يدها بعفويه
آدم : علي ايه يا مجنونه انا اخوكي
نزل قاسم ورأهم هكذا فكور يده بعصبيه ونزل وخلفه قصي وملاك
ملاك : بقولك يا قصي امي هتيجي بكره من العمرة وهتاخد ميان اسبوع
قصي بضيق : تاخد ميان ليه يا ملاك
ملاك : هي مش متعودة تقعد لوحدها وبعدين هتاخدها اسبوع بس لانك نقلت مدرستها هنا
قصي بتأفف : اسبوع بس لو اسبوع ويوم معدتش هتروح ومفيش نقاش
ملاك بهمس : بارد
قصي : حاسبي لخليلك لسانك ده في ايدك
جزت علي اسنانها وتركت يده لتنزل وتجلس بجانب شمس وهو يتابعها بنظرات عند
عاصي : يلا ع الفطار
اتجه الكل للفطار وجلست كل واحده امام زوجها لتنظر ملاك لقصي الذي يتابعه بتسليه وهي تأكل فزاد غيظها ومسكت قطعه جبنه رمتها به
ملاك بغيظ : متبصليش كده يا بارد
نظر لقطعه الجبنه ولها بتسليه
قصي ببرود : احترمي نفسك
ملاك : واللهي انك غلس كمان وربنا منا ديقاه معاك هاااا
ووقفت لتذهب فتحدث
قصي بعصبيه : وربي لو ما ترزعتي مكانك وفطرتي لهوريكي وش تاني...... نظرت له..... اترزعي قالها بصراخ لتنتفض بخوف وتجلس بحزن
عاصي : قصي ملاك خلاص
مسح علي وجهه بعنف ووقفت اتجه لها وسحبها للخارج حتي سيارته ثم دفعها بداخلها وركب هو ايضا ثم اتجه لمكان ونزل هو وهي دخلوا لمطعم محجوز لهم وجلسوا لتجد كل ما تحب علي طاوله
قصي : أسف
احتضنته بفرحه
ملاك : مبزعلش منك اصلا
قصي وهي يقبلها بخفه : يلا يا ملاكي ناكل

*******************

كانت قمر تتمشي لتري ڤيلا جميلة جدا يسودها اللون الابيض والاسود فذهبت لها وجدت بوابتها مفتوحه قليلا ولا يوجد حارس فشدها الدخول لها فدخلت ومشت يالله كم هي جميلة سارت تتأملها حتي سمعت صوت
سمارة : انتي مين
التفتت لتجدها سمارة
سمارة : قمر
وجرت حضنتها لتبادلها قمر بمحبة ثم شدتها سمارة للداخل لتجد والدة صقر نجوي
نجوي : قمر
جرت قمر لحضنها تقبل يدها وتبكي بشدة
نجوي : مالك يا حبيبتي
قمر : تعبانه اوي يا ماما نجوي
نجوي : احكي يا ضنايا
حكت لها قمر ما فعلت ليسمعها صقر من الاول فهو كان ينزل متجه لعمله
نجوي : ليه يا قمر انتي يا بنتي مش كده
قمر : ندمانه يا ماما بس اتعلمت اتعلمت كتير...... لا قاسم ولا صقر حبوني قاسم كان عقله وقلبه مع شمس كان بيروح يبات معاها بالرغم اني مراته علنا في حياته ما فكر يلمسني او حتي يبوسني كانت شياطين الدنيا في وشه لو اضايقت منه اما صقر....
نزلت دموعها كالشلال تحدثت بغصة والم
قمر : صقر دا ندمت اني حبيته ميستخلش يا امي باعني سابني اول اما شاف شمس انا بكرهه بقرف من نفسي اني حبيته يا ريتني ما شوفته ولا حبيته
نجوي بدموع : وهتعملي ايه
قمر : هأجر بيت واشتغل واصرف علي نفسي مستحيل ارجع لجوز امي وفي نفس الوقت مش هفضل في قصر الالفي هبدأ من اول وجديد
نجوي : شاطره يا قمر
قمر : همشي انا بقي اشوفك بعدين
وقبلة يدها ثم ذهبت لينزل صقر
سمارة : يا ابيه
صقر : نعم
سمارة : هو انت بجد بتحب شمس
صقر بتردد : ايوه
وتركها وذهب

************

في المساء
في احد الحفلات
دخل برق وليل سويا بكبرياء لتلك الحفلة لينتبه لهم الجميع ثم ذهب واحد لهم لترتعش ليل ومسكت ببرق اكثر
جمال بحقد وغيرة : اهلا بحضرة الرائد
سلموا علي بعضهم بقرف
برق : اهلا اعرفك حاليا مدام برق الالفي ليل يعني بقت مراتي
جاء ليمسك يدها ويقبلها فبعدها برق
برق : مبتسلمش
وتركه وبيده ليل وقف علي احد الطاولات
برق : العصير اللي يجي حطية علي بؤقك بس اياكي تدوقي نقطه مفهوم
ليل بخوف : ليه
برق : اسمعي الكلام
ليل : طيب بس امسك ايدي انا خايفه
شدها لتقف بجانبه وحاوطها لتمسك ثيابه بخوف ثم جاء لهم العصير ففعلت ما قال ليشغلوا اغنيه اجنبي مشهوره فمسك يدها واتجه للمسرح
برق : اللي علمتهولك نفذيه الوقتي
ليل : بس قدام الناس
ادارها لتلتصق به ثم بدأ يرقص معها رقصه رومانسيه وهي يجعلها تدور وتلتصق به ثم رفعها بخفه وهو يترقب جمال واكمل الرقصه وحين انتهي اخذها لمنضدتهم ليلاحظ تمتمات الكل ونظرات جمال ثم انحني وقبلها بجانب شفايفها لتحمر وجنتها وهو ينظر لجمال بابتسامه خبيثة فأشار جمال للحراس ليفهم برق فمسك يدها ويذهب ببطء حين خرجوا شرعوا بالجري سويا حتي اقتربوا من السيارة التي تركها علي بعد تحسبا لهذا ثم جلسوا بها لينطلق
ليل بصوت متقطع : ايه اللي حصل
برق : كانا هنتخطف يلا القصر هو اللي امان الوقتي
وانطلق متجها للقصر

اقتباس نااااار ياهوووو
نظر قصي خلفها بابتسامه جانبيه يقسم اذا عادت مليكة لن يترك ملاكه
قاطعهم صوت يشمئز الكل منه حتي اولادها
هالا : احنا وصلنا
نظروا ليجدوا هالا ورأفت وفتاة ثالثة فوقفوا جميعهم
عاصي بدون نفس : اهلا
ملاك : ههههههه شوفوا خدت حقي منهم مفكرني عيلة زيهم
نظروا لميان المقيدة بحبل مع عمران من ايديهم ليضحك البعض
شمس : انتي عملتي ايه
ملاك بفخر : ربطهم اومال اسيبهم يشتموني من غير ما اخد حقي
ميان : فكينا يا مامي احنا اثفين يلا بقي
ملاك : لا هسيبكم كده يا غلسين
عمران : انتي ملاك ثليله
ملاك بغرور : عارفه انا اكتر واحدة شريرة في العالم ههههههههه
هالا : دي بقي اللي اختارتها وفضلتها علي مليكة حبيبتك يا قصي انا اللي غلطانه اني جبتلك مليكة معايا
ودفعت الفتاة التي اتت معها للأمام كانت تمتلك اعين ملاك بالعدسات ولون شعرها
نظرت لهم ملاك لتتلاشي ضحكتها وتقع الورده من يدها وتجمعت دموعها اجل عرفتهم لتنظر لقصي الان عرفت لما تعشقه
قصي بصدمه : مليكة
ونظر لملاك التي يجد دموعها متجمعه
الفتاة : ايوه انا مليكة يا قصي مليكة حبيبة طفولتك يا حبيبي
تعمدت ان تأخد جرأة مليكة
قصي : مليكة حبيبتي
ارتعشت ملاك وانحنت تفك ابنتها ومسكت يدها بتملك خائف من ان يؤذوها لو عرفوا الحقيقة
ملاك بارتعاش : قصي مليكة حبيبتك رجعت وانت مش بتحبني انا هسيب القصر وورقتي توصلي
وجاءت لتذهب بسرعة اوقفتها يده
قصي : راحة فين
ملاك : همشي سيبني
قصي بصوت مخنوق : مش انتي قولت انك مش هتسبيني لحد ولا حتي مليكة
نظرت لعينه واغمضت عيناها لتنزل دموعها بغزارة ودموعه تجمعت
ملاك : سيبني انت بتحبها
قصي وهو ينظر لتلك الفتاة : مش حاسس نحيتها بحاجة انا حاسس اني بحبك انتي مقدرش اقعد من غيرك انتي
ملاك : سبني يا قصي ابوس ايدك
وزاد بكائها تحت صدمه الكل وزيادة ارتعاشها ثم بعدت يده والتفتت لتذهب فتمردت دمعه ونزلت علي وجنته
قصي : ملاك متمشيش بقولك بحبك

(ولعت في الفصل الجاي وعايزة تشجيع حلو عشان منتأخرش وناس تزعل )
************
كده الفصل السادس عشر خلص

بقلمي / سماء أحمد




موعد البارت الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل السادس عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل السابع عشر  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام اولاد الالفي ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-