رواية غرام اولاد الالفي الفصل الواحد والعشرون 21 من روايات سماء احمد

رواية غرام اولاد الالفي الفصل الواحد والعشرون بقلم سماء احمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية مصرية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية غرام اولاد الالفي كاملة بقلم سماء احمد من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية غرام اولاد الالفي pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية غرام اولاد الالفي الفصل 21 من روايات سماء احمد



رواية غرام أولاد الألفي الفصل الواحد وعشرون


الفصل الواحد وعشرون

دخلت شمس وقاسم جناحهم سويا وهو ممسك بيدها
شمس : مش هطير يا قاسم سبني
قاسم : ههههههه ماشي...... تعالي
واخذها لغرفة تبديل الملابس واعطاها تيشيرت له
قاسم بحده : عارفه لو رجلك طلعت بره الجناح ده بالتيشيرت هكسرهالك
شمس : يا غيور
شدها من خصرها لتلتصق به وقبل جبينها
قاسم : عليكي بغير من الهوا...... مش يلا ناخد شاور
شمس : لا يا قليل الادب انا هدخل لوحدي
قاسم : ليه بس يا شمسي دا انا ذي جوزك يعني
شمس : ههههههه لا
قاسم : فكري
شمس : لا
قاسم : هتندمي
شمس : لا
قاسم : هترجعي تقولي يا ريتني وافقت دا قاسم حبيبي وابو ولادي في المستقبل
شمس : هههههه لا والف لا
ودفعته وجرت للحمام ليضحك بكل صوته
قاسم : مش هسيبك المره الجايه يا شمسي

******************

في الاسكندريه
اقنعت تمارا اهلها بصعوبه ان تبقي بجانب مالك الليله وانه مثل اخوها فهو اصبح جيد لكن المسكنات تجعله ينام فكانت تجلس ممسكة بيدة
تمارا : اقولك ع سر انا بحبك من زمان بس انت اللي غبي يا مالك محستش ولو قومت هتتجوز ليل كمان عشر ايام وانا هتقهر
ونزلت دموعها لتتحول الي بكاء اما هو كان مستيقظ يستمع لها بهدوء
تمارا : عارفه انك بتحب ليل بس اعمل ايه قلبنا مش في ايدينا...... انا هقنع بابا وادخل جامعة القاهرة عشانكم بس انت قوم وابقي كويس
فتح عينه ببطء ونظر لها
مالك : وتسبيني ي تمارا
شهقت وحوالت الوقوف والذهاب لكنه شدها لتقع فوقه لن يقول انه لم يتألم لكنه سعيد بقربها
مالك : ردي يا تمارا
تمارا : انت بتحب ليل يا مالك
رفع ذقنها بيده لينظر لعيونها الزرقاء التلجيه التي تشبه عين ليل
مالك : انا اتفرضت علي ليل ذي اما هي اتفرضت عليا وهي بتحب برق
تمارا بصدمه : ايه
مالك : منا حبيت غبية مبتفكرش لو فكرتي كنتي شوفتي ان اختك ماكنتش بتقاوم وهي في حضن برق انما انا بالعافيه لو مسكت ايدها ولو بتفكري كنتي شوفتي عيطها وحزنها من وقت ما برق سافر
تمارا بتفكير : صح بس انت بردك بتحبها
مالك بغيظ : يخربيت اللي ربط الجاموسه وسابك
ضربته بقبضاتها علي صدره ليتأوة
تمارا : أسفه
مالك : بحبك
تمارا : وانا كمان
لكن السؤال هنا كيف سيقنعوا اهلهم وهل سيستطيعوا ام للقدر رأي اخر

***************

في القاهرة
في قصر الالفي
كان أسد يمشي خارج غرفته متجه الي المطبخ ليشرب وجد تلك الصغيره تتسلل ببطء للمطبخ
أسد : بتعملي ايه
استدارت لتفتح عيناها علي اتساع كالقطه ثم تحدثت بطفولية
ميان : وانت مالك
أسد بخبث : مالي يعني مش هتقولي طيب اروح اعرف قصي بيه علي اللي بيحصل
جرت له ومسكت يده تمنعه من الذهاب
ميان : لا بالله عليك هقولك انا راحه اكل ايث كريم ومش عايثة حد يعرف بلييييث متقولش لحد
أسد بتفكير : ماشي
اخذته للمطبخ واوقفته امام الفريزر
ميان : هاته من هنا
أسد : والمقابل
اشارت له ان ينزل وقبلته من وجنته فنظر لها لوقت ثم اخرج لها ايس كريم لتبدأ بأكله بطفوليه
ميان : هاتلك واحده وانا مش هقول لحد
أسد : لا عايز من دي
واشار للخاصه بها فرفعتها له
ميان : خلاص خد منها
جلس علي ركبته امامها فهي قصيرة جدا مقارنه به وبدأ يأكلها معها وهما يضحكان فرأهم قصي شعر بالغيرة الممزوجه بالغضب لكنه ابتسم حين رأي ضحكة كلاهما واتجه لجناحة

***************

في جناح قصي
دخل جناحه فكانت تزاكر جلس بهدوء يفكر فانتبهت له وقفت وذهبت جلست علي قدمه تتلمس لحيته
ملاك : مالك يا حبيبي
قصي : شوفت ميان وأسد سوا في المطبخ
ملاك : وفيها ايه بعدين ميان لسه طفلة وأسد شاب وناضج
قصي : شوفتي فرحتي وفرحتك اما كنا بنكون سوا هي نفسها فرحتهم
ملاك : وفيها ايه يا قصي
قصي : فيها يا ملاك خايف عليها
ملاك : خايف لتبقي ذي امها مش كده وتحمل منه من غير جواز وترخص نفسها
قصي بحده : ملاك الغلط مش غلطك الغلط غلطي انا اللي عملت كده
ملاك بدموع : بس انا اللي......
قصي بعصبيه : انتي غلطتي في حاجة واحده يا ملاك...... سبتيني انا نفسي قصي اللي بتعيطي في حضنه بس تسبيني وتتحملي كل ده لوحدك حتي الولادة
ملاك : خلاص يا قصي بلاش تقلب في الماضي بقولك انت ليه مبقتش مغني
قصي بتنهيد : انتي سبتيني
حزنت فحلمهم ان يصيروا مغنين وافترقوا ليتبخر الحلم
ملاك : مفيش مشكلة المهم احنا سوا
قصي : صح...... وحشتيني
ملاك : منا معاك اهو احنا هنستهبل
قصي : يخربيت لسانك مش قصدي كده
ملاك : امال
حملها ورماها علي السرير وتمدد بجانبها وهو يعيد خصلاتها للخلف
ملاك : عاااا لا ورايا مزاكره
ضحك بكل صوته وهو يقترب

********************

في جناح قاسم
خرج من الحمام بعدما اخذ شاور ليجدها تقف امام الشباك هو يعرف جيدا انها لن تنسي بسهوله رغم تمثيلها انها نست حضنها من الخلف فابتسمت واستدارت له ولفت يداها حول عنقه
شمس : ملبستش تيشيرت ليه
قاسم بمشاكسه : مانتي خدتيه انا عايز تيشيرتي
شمس : ههههههه ومفيش غير ده
قاسم : في بس انا عاجبني ده
شمس : هههههههههههه مش هتاخده
قاسم : طيب بس انا عايز حقه
شمس : وحقه كام
قاسم : بوسه كل دقيقه
شمس : نععععم ليه ان شاء الله
قاسم : كده وخلاص
شمس : مش هدفع
قاسم : ليه
شمس : هههههههه كده..... تعالي نطلع التراس
قاسم : عيوني
وحملها بين يديه وخرج وضعها علي سور التراس فنظرت خلفها هي في اعلي طابق بالقصر فهذا طابق قاسم وليث
شمس : مين اللي تحتنا
قاسم : قصي وتحته آسر وبعدين جدي وتحته الطابق الاول
شمس بشرود : يعني الوقعه من هنا بموته
ونظرت خلفها لينظر لها بقلق ثم انزلها وهو يضمها
شمس : في ايه
دار بها لتضحك بصوتها كله

*******************

في صباح يوم جديد
كانت شمس تجلس وحدها اسفل تنتظره هو اخذ من فلوس ومن محفظته وذهب لا تعرف الي اين شعرت بمن مسك يداها اجل هو أسد نظرت له ولم تجب بل ارتفع ضغطها
أسد : شمس حبيبتي انا أسف..... شمس ردي عليا.... انا خرجت في آخر لحظه من الشباك لقيت هالا وام قمر بيتكلموا سوا هالا تبقي عمتنا يا شمس وهي عملت كده لانها بتكره اهلنا وام قمر كانت بترسم علي ابونا...... قررت انتقم منهم بس ام قمر فلتت وماتت في حادثه وانتي بتحبي قمر اوي مرضتش أأزيها عشانك
نزلت دموعها واحمرار وجهها يزداد
شمس : مفكرتش فيا يا أسد عارف قمر اللي بتقول عليها دي دمرت حياتي وانت كمان سبتني كله اتخلي عني انا مش زعلانه من حد فيكم انا مقهورة منكم
ووقفت مسحت دموعها لتجد الكل اجتمع ويستمعوا لهم بهدوء وجدت قاسم يدخل حقيبة هدايا ووقف امامها فنظرت لقمر ولقاسم
قاسم : دي من فلوسي وفلوسك يا شمسي هنحافظ عليها سوا
فتحت الحقيبه لتجد بلورة كاللتي كسرت
شمس : يعني دي ذي التانيه بس الفرق ان دي حب متبادل التانيه حب شمس بس
قاسم : دي عشق قاسم لشمس
نظرت لقمر فنظر حيث تنظر هي وفجأة شعر بشئ يتهشم نظر ليجدها تركت البلورة تهشمت بعدما انصطدت بالأرض
قاسم : شمس
شمس : انا كده كسرت قلبك وقلبي....... حبنا ذي دي أزاز بينكسر بسهولة انا انكسر قلبي مرتين وانت مرة انا بقي مش هسمح لمره تالته يا قاسم متنتظرش مني حب ولا حتي اخويا ينتظر مني حب
قاسم : ليه يا شمس سامحيني
شمس : لو جيتو سوا بس انتوا كل واحد استلمني ورماني للي بعده انا لسه قايلاها لأسد وهقولهالك يا قاسم انا مقهورة منكم
والتفتت وجلست بهدوء عكس الدم الذي يغلي بداخلها فأشار له قصي عليها
قصي بهمس : هديها يا قاسم بسرعة
نظر لها ليعلم انها تعبت مره اخري فذهب وجلس علي ركبتيه امامها يقبل يداها ونزلت دموعه
قاسم : مش عايز حبك يا شمس بس عايزك تفضلي جنبي بصحتك اهدي عشان خاطري
شمس بتعب : مش بإيدي يا قاسم واللهي ما هو بإيدي
ارتفع وحضنها ليبكي كالطفل
قاسم : مش عايز اخسرك يا شمس بالله عليكي متعمليش كده في نفسك
نزلت دموعها هي الاخري وسندت رأسها علي كتفه واغمضت عيناها كان يشعر بوتيرة تنفسها العاليه وفجأة لم يعد يسمعها
قاسم : شمسي شمس ردي
وبعدها ليجدها مغمضة العينين
قاسم بصراخ : شمس ردي عليا شمس
جري آسر وقصي لها بينما بعد آدم وبرق قاسم الذي يصرخ ويبكي
قاسم بصراخ وبكاء : سبني شمممممس
قصي : آسر قلبها واقف
جعلوها تنام علي الارض وبدأ يضغطوا علي قلبها ولكنه لا يستجيب
آسر : هروح اجيب حقنه
وجري للصيدلية التي بالقصر احضر حقنه وملأها بسرعه
قاسم ببكاء : قصي ارجوك صحيها ساعدها يا قصي مقدرش اعيش من غيرها هموت من غيرها شمس قومي عشاني
كان الكل يبكي علي انهيار قاسم وموت شمس بينما جري آسر لقصي
آسر : الحقنه دي توصل لقلبها فورا
قصي : هات
قاسم ببكاء وصراخ : شمس عشان خاطري قومي يااااارب قومها ليا يااااااارب
مسك قصي الحقنه واعطاها لشمس مباشر لقلبها ليرجع نبضها وتنفسها فدفع قاسم اخويه وجري يحتضنها ورفعها عن الأرض
قاسم ببكاء : شمس حبيبتي انتي رجعتي متسبنيش يا شمس عشان خاطري اكرهيني بس خليكي جنبي
جاء ليقترب أسد فبعده
قاسم بصراخ : محدش يقرب منها ابعدوا محدش هيجي يمها
شمس بتعب : انا كويسه يا قاسم اهدي
بعد رأسها وبدأ يقبل كل انش بوجهها
قاسم : هبعدك عنهم بس افضلي كويسه
لم يعبأ لاحد من الواقفين واستمر بتقبيلها وجنتاها جبينها انفها شفايفها عيناها ذقنها
شمس بخجل : خلاص يا قاسم
دفن وجهه بعنقها ليبكي مره اخري فنزلت دموعها وبكت تري قاسم ضعيف لأجلها هي فقط
شمس ببكاء : خلاص يا قاسم..... خلاص يا حبيبي انا كويسه
قاسم : انا بعشقك يا شمس انا خايف
شمس بابتسامه وسط دموعها : وانا كمان بعشقك يا قاسم ومش هسيبك
شعرت به يبتسم ونظرت للكل لتجدهم يبتسموا وهم يمسحوا دموعهم ونظرت لأخاها
شمس : قاسم ابعد ثواني
قاسم : لا مش هسيبك
شمس بابتسامه : مش هسيبك خالص
ابتعد لتشير لأسد ان يقترب فاقترب وجلس امامها فتحت يداها له ليحضنها بشدة وهو يبكي
شمس وهي تلعب بشعره : خلاص بقي يا أسدي حبيب اختك انت
أسد : انا أسف
شمس : معتش زعلانه منك...... قمر تعالي هنا
ذهبت وجلست بجانبها لتحضنها مع أسد فبكت قمر بشدة
شمس : ايه الناس العكننه دي
ملاك : معاكي حق يا اوختشي
نظرت لها وضحكوا ليضحك الكل
ميان : انا جعانه خلثوا الفيلم الهندي ده شمث وبقت كويثه بث بقي
شمس : معاكي حق يا لته
وبعد أسد وقمر وساعد قاسم شمس لتقف وهو ينظر لها بتوعد واتجهوا للطعام
شمس بوجع : مين اللي حقني مكان قلبي
قصي : احم انا
شمس : الله يكون في عونك يا ملاك ايده ما شاء الله مرزبه
عاصي : من ناحية مرزبه فولاد الالفي كلهم كده
ضحك الكل وحين انتهوا من الطعام اتجهوا جميعا للحديقه
شمس : صحيح يا ملاك ايه حكايه ملاك ومليكة دي
ملاك : واللهي انا نفسي معرفش اكتر من اني في شهادة ميلادي ملاك وبينادوا مليكة حتي كتبي كنت بكتب عليها مليكة ومحدش يعرف ملاك دي نهائي حتي قايمة الفصل كانوا بيقولولي مليكة وهي مكتوبه ملاك
سهير : حسن كان عايز يسميكي ملاك وانا مليكة فراح كتبك ملاك وانتي معروفه بمليكة عشان مزعلش
ملاك وهي تحرك فمها يمينا ويسارا : عشان مزعلش يا سهير وانا بقول الولية كبته علي نفسها من ساعة ما سابت جوزها اتاريها عشجاه ياما واحنا عندنا التار ولا العار نچوزوا الابن للبنيه
سميرة : لا بجد يا سهير بنت دي مسحوبه من لسانها
ملاك : حماتي استهدي بالله انا مرات ابن خبيثه فاتقي شري
سميره : طب وليه الطيب احسن انتي في حالك وانا في حالي
ملاك وهي تلعب بحواجبها : انا حالك يا مزة
مسح قصي علي وجهه بعنف من تصرفاته المشاكسه امام الكل لا تعير انتباه لا له ولا للشباب ولا حتي الكبار
سميرة : ربنا يصبرك علي ما ابتلاك يا قصي يا بني الحمد لله ربنا بعتلنا واحدة عاقله ذي كارلا وليل انما انتي وشمس وزهرة مش ضامناكم ولا حتي كارما
ملاك : بقي كده يا سميرة ان ما فسدتلك ليل وكارلا مبقاش ملاك
ضحك الكل بما فيهم ليل
آسر بمزاح : محدش عارف امي مين يا جماعه
سهير بحمحمه : امك اختي يا آسر واسمها ناهد
نظر لها ليجدها تتحدث بجديه فحزن الا يعرف اسم امه الا بعد اربعة وثلاثين سنه
ملاك : ايه ده الوسيم ده ابن خالتي يا حلاوة مش كنت تقول دا بيدبسوا الولد لبنت خالته
آسر : ههههههه معاكي حق يا ريتهم قالوا
زهرة وقصي بعصبيه : آآآسر ملاااااك
نظر آسر لملاك وانفجروا ضاحكين تحت نظرات التوعد
***************
كده الفصل الواحد وعشرون خلص

بقلمي / سماء أحمد




موعد البارت الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل الواحد وعشرون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل الثاني وعشرون  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام اولاد الالفي ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-