رواية غرام اولاد الالفي الفصل الثاني والعشرون بقلم سماء احمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية مصرية ، تعد الرواية واحدة من اجمل الروايات رومانسية والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية غرام اولاد الالفي كاملة بقلم سماء احمد من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية غرام اولاد الالفي pdf كاملة من خلال موقعنا .
رواية غرام أولاد الألفي الفصل الثاني وعشرون
الفصل الثاني وعشرون
في جناح رأفت
كان سميرة تقف مبتسمه تفكر في اولادها الستة شعرت بمن احتضانها من الخلف فربتت علي يده وقبل وجنتها
رأفت : حبيبي بيفكر في ايه
سميرة : حبيبك يا بكاش
رأفت : ايوه حبيبي وحياتي كمان
سميرة : احم هو انت حبيت مين من مراتاتك
رأفت وهو يعد علي يدها : ناهد دي حبيتها اوي واتجوزتها واحنا في الجامعه فجات هالا ووقعت ما بينا ووهمتني اني نمت معاها فاضطريت اتجوزها بموافقه ناهد فماتت ناهد وهي بتولد آسر وهالا خدت آسر بعترف انها حبته اوي
سميرة : طيب ليه اتجوزت نهي
رأفت : هالا مكنتش علي مزاج ابويا فجوزني نهي وماتت نهي بعد ولاده آدم
سميرة : بعدين
رأفت : انا شوفتك كنتي لسه عيلة عندك حوالي ستاشر سنه وانا متجوز نهي وهالا واما نهي ماتت كان عندك سبعتاشر سنه بصراحة عشقتك بمعني الكلمة بس كنت عارف انك هترفضي تتجوزيني حتي اما تكملي التمنتاشر عشان كده عملت اللي عملته وقلت هتجوزك بس انتي هربتي
سميرة : طيب لو بتحبني كنت اتجوزت تاني
رأفت : اهي ايمان دي الوحيدة اللي مندمتش عليها وفرحان ان كان في واحده زيها في حياتي
سميرة بغيرة : ليه
رأفت : ايمان كانت كبيرة في السن وكان نفسها تخلف شوفتها واعجبت بيها واتجوزتها وجبنا قاسم كانت بتحب ولادي اكتر مانا بحبهم تخيلي انها ساعات القيها منيماهم معاها واروح انام في الجنينه
ضحكت سميرة بشدة لكنه وجدته حزن
سميرة : كمل
رأفت : بعد ولادتها لليث تعبت جامد وخافت للولاد يعرفوا لذلك وهمتهم اني بحب واحده كانت خدامه مش مظبوطه ومن يومها استحقروني
التفتت له وكورت وجهه
سميرة : بحبك يا رأفت
رأفت : وانا كمان بحبك يا سميرة
****************
في جناح قاسم
كانت شمس تعود للخلف
شمس : اهدي يا قاسم ههههههه
قاسم بغيظ : بتضحكي انا هعرفك يعني ايه تحضني اسد وقمر كمان ماشي
شمس : ههههههه وفيها ايه وهبوسه كمان مش اخويا
اقترب حتي التصقت هي بالحائط وهو امامها مباشر
قاسم : هتبوسيه يا شمس
شمس : هههههههه ايوة
قاسم : مش خايفه
شمس : لا لانك مش بتضربني خالص فمش خايفه منك لانك اماني
قاسم وهو يرفع ذقنها : بس في حاجات اسوأ من الضرب
شمس بهمس : ذي ايه
قاسم بعشق : مش عارفة
شمس : عايزة اعرف
قاسم : وان قولت مش هقول
شمس وهي تمسك لياقته : مش هتقدر
انحني وحملها علي كتفه لتصرخ ثم رماها علي السرير واعتلاها
قاسم : مش هقدر بس هقدر علي حاجات تانيه
شمس : ربنا يهديك يا قاسم ابعد
ضحك قاسم وانحني يقبلها بشغف وعشق
*****************
في جناح قصي
دخلت وهي تضحك بشدة علي ميان ابنتها التي تشبهها في كل شئ وجدته يجلس كأنه ينوي علي شئ واعينه تشتعل
ملاك بقلق : قصي في ايه
وقف ومسك فكها بقوه فتأوهت
قصي بفحيح : الظاهر اني سايبلك لدرجه معتش معمول ليا حساب يا هانم بس انا اللي غلطان وهعرفك
ورماها علي السرير
ملاك بعصبيه : في ايه يا قصي مالك انت اتهبلت
قصي : هعرفك الاهبل ده الوقتي
وصفعها بقوة لتصرخ
ملاك بصراخ : انت مفكر ان دي رجوله انك تمد ايدك عليا انت كده مش راجل
قصي : اوريكي انا راجل ولا لا
واقترب منها انحني امامها وجذب حجابها
ملاك ببكاء : لا يا قصي
قصي بفحيح : عارفه ايه الرجوله مش هعمل اللي في بالك بس هسيبك هنا واقسم باللة يا ملاك لو رجلك خطت برة الجناح لاكسرهالك وهعرفك الرجوله عشان انا مش رجل كرسي
ودفعها وخرج لتنفجر باكيه (اتحسدتوا يا منحوسين)
********************
في جناح برق
كان يجلس يشاهد الماتش وهي امامه
برق : ربنا يهديكي يا ليل سبيني اتفرج ع الماتش
ليل : لا مش هتتفرج انت عايز تسبني لوحدي
برق : تعالي بس
ليل : لا
وسارت تتحرك يمينا ويسارا
برق : ليل يووه
ليل : اقعد معايا
برق : بقي كده ماشي
وشدها لحضنه واجلسها علي قدمه ونظر للماتش فادارت وجهه
ليل : بصلي انا
برق : الماتش هيخلص بعد ربع ساعة استني
ليل : لا
وادارت وجهه لها
برق : عايزة ايه يا ست ليل
ليل : عايزة اتكلم معاك اسمع صوتك اشبع منك يا برق
برق : قلب برق انتي
ومسك ذقنها وقبلها ثم ابتعد
برق : عايزانا نتكلم في ايه
ليل : مثلا هتعمل ايه بعدي
برق : هفكر فيكي وهفضل عايش لوحدي لحد اما يجي اليوم اللي تقوليلي فيه انا حرة يا برق خليني ملكك
ليل وهي تلعب بشعره : وان محصلش
برق : يبقي يجمعنا ربنا في الاخرة
ليل : مش هتتجوز
برق : لا
ليل : طيب بحبك
برق : وانا...... قاطعه رنين فونه فأجاب
برق : عامل ايه..... والجرح..... طلعت ولا لسه من المستشفي...... جمال احم هيخلص الاسبوع ده.... ليل كويسه...... خدها معاك
ليل بتوتر : مين
برق : مالك
مسكت الفون بأيد مرتعشة
ليل : ازيك
مالك بابتسامه : تمام اخبارك
نظرت لبرق بعيون ممتلئة بالدموع
ليل : كويسه
مالك : هترجعي امته
ليل : اما موضوع جمال يخلص
مالك : ليل فرحنا بعد عشر ايام وانا عايزك في موضوع قبل الفرح
ليل بدموع تنزل : عشر ايام
مالك : ايوه عشان كده متتأخريش
ليل : ماشي
مالك : سلام
رمت الفون وانفجرت باكيه وهي تحضن برق
برق : هشششش
ليل ببكاء : الفرح بعد عشر ايام يا برق انا مش عايزة
برق : قول انتي بس يا ليل
ليل : مقدرش يا برق
استمع لهم مالك بتوعد ثم اغلق الخط
برق بعصبيه : متقدريش ماشي
وبعدها بهدوء ووقف ليذهب فجرت
ليل : برق
وشدته حضنته وتعلقت برقبته ليبادلها وتمردت دموعه
***************
في صباح يوم جديد
استيقظت ملاك وجدته نائم بجانبها تذكرت انها نامت قبل مجيئة تذكرت ما قالته البارحه لقد اخطأت كثيرا اقتربت منه واعادت شعره للخلف
ملاك : انا أسفة
واقتربت قبلت وجنته اليمني ثم اقربت لتكون شبة اعلاه وقبلت وجنته اليسري
ملاك : انت ارجل واحد شوفته لو حد غيرك كان سابني انا وميان
وضعت يداها بشعره وقبلت شفايفه ببطء
ملاك : بحبك اوي يا قصي
انحنت وقبلت عنقه ثم عضته ليفتح عينه
قصي بنوم : في ايه
نظرت لعيونه وابتسمت ومرت شفايفها علي وجهه ثم قبلته
قصي : ابعدي يا ملاك
ملاك : أسفه يا قلب ملاك
قصي : قولت ابعدي يا ملاك
همست وهي تنظر لعينه ويدها تحدد تقاسيم وجهه
ملاك : عايزني أبعد يا قلب ملاك
قصي بحدة : ايوه
ملاك : بس انا مش عايزة
وقبلت وجنته برقة ليعتليها هو
قصي : قدامك حلين اما تقومي من وشي الوقتي او هاخد اللي عايزة ومش هقبل أسفك
ملاك برقه : هختار التاني ومتأكده انك هتقبلة
قصي بغضب : انتي اللي جنيتي علي نفسك
وقبلها بعنف حتي نزفت شفاها ثم نزل لعنقها يقبله بقوه جعلها تتأوه وفجأة صرخت فنظر وجد دماء من عنقها لم يعبأ واكمل ما يفعل
*****************
مر اليوم واليوم التالي وجاء يوم الزفاف
في جناح آدم
كان يجلس بحزن لم يتركوا مكان الا وبحث عنها لا يعرف ان كان قاسم يبحث ام لا وجد دق علي بابا الجناح فذهب وفتح
آدم : هو انت
قاسم : تك البلا في منظرك تعالي معايا بره
آدم : ليه ما تدخل
قاسم : مينفعش يا تور انت متجوز يلا
آدم : لا بتفهم يالا
وخرج معه حيث غرفه كبيرة بالقصر
آدم : في ايه
قاسم : النهاردة فرحنا يا عريس
آدم : مش فاهم
قاسم : انت اتجوزت بكتب كتاب والنهاردة هنعمل فرحنا سوا وكارلا هترجع زمانها بتجهز الوقتي
فرح آدم واحتضنه وقاطعم رنين الفون
قاسم : ابو الاسود
ليث بتعب : ايه دا بتهزر صحيح ما اللي يتجوز شمس يحصلة اكتر من كدا
قاسم : طيب اتلم احسنلك
آدم : مش هتيجي
ليث : مش هقدر..... العيلة عاملين ايه
آدم : كله تمام الا كارما
ليث : احم انا هقفل الوقتي سلام
آدم وقاسم : سلام
وقفلوا السكه فتنهد قاسم
قاسم : كل مرة يتهرب
آدم : ربنا يهديه
وقاطعهم دخول برق وآسر وابوهم وشباب غريبون
*************
في الجامعه
كانت تجلس تستمع للدكتور بشرود لم تتحدث معه منذ ذلك اليوم لا يؤلمها تعامله القاسي وجروح جسمها ولكن ما يؤلمها جملته بعدما انتهي
قصي : لو مفكره اني هقبل أسفك بعد اللي عملته غلطانه
ودفعها عنه ثم اتجه للحمام
لم تتحدث معه من يومها ولا هو فعل
خرج الدكتور فظلت مكانها
هدي : مش هتروحي مكتب دكتور قصي
ملاك : لا
هدي : مالك يا ملاك انتوا متشاكلين
لم تجب فاحتضنتها هدي لتفجر باكية بشدة
هدي : اهدي خلاص
ظلت ملاك تبكي لوقت ليس قصير حتي تجمع الطلاب فمسحت دموعها فدخل هو وتحدث بعدما القي السلام
قصي بجدية : الامتحان درجاته مش عجباني نهائي كل مره بتوقع ع الاقل عشرة يقفلوا المره دي واحدة بس وهي ملاك...... طبعا درجات الامتحان ده هتحسب وبالنسبه لملاك دا هيرجع من الدرجات اللي بتتخصم في الكلام بره المنهج
ضحك الكل الا هي كانت تنظر للسبورة وليس له لاحظ ذلك
قصي : ملاك اوقفي
وقفت ولم تنظر له فسألها شئ ولم تجب
قصي : ملاك ردي
ملاك : مش عارفة
قصي بعصبيه : ومش عارفه ليه يا هانم ردي انا بشرح المحاضرة مش عشان حضرتك تقولي مش عارفه اترزعي وان سألتك بعد كده ومجاوبتيش يا ملاك صدقيني ممكن اشيلك المادة
جلست بهدوء وعيناها التمعت بالدموع وتمردت البعض لتمسحها وبدأ هو شرح المحاضرة وعندما انتهي اوقفها مره أخري لتنزل دموعها وهي تجاوب صحيح
قصي : تمام اتفضلي اقعدي
مسحت دموعها وجلست وجدت فونها يضئ فتحته
قصي : تعاليلي المكتب
لم تنظر له فتضايق وخرج ليجد بعد وقت رساله منها وجدها "لا انا هروح"
وقف بسرعة وذهب باتجاه السكشن
قصي : هدي
هدي : نعم يا دكتور
قصي : فين ملاك
هدي : روحت
قصي : ماشي
واتجه لسيارته واعينه تخرج نار
**********************
في قصر الالفي
دخلت ملاك جناحها واتجهت للحمام لتأخذ شاور حتي تذهب للفتيات في منزل كارلا حيث يتحضروا وخرجت بعد وقت وهي تلف جسمها بفوطه لتجد قصي يجلس تعلم انه غاضب لكنه لم تعيرة انتباه وجاءت لتتخطاه مسكها من زراعها وهو يضغط عليه بقوة
ملاك : ااه دراعي
مسك فكها بعنف لتصرخ
قصي بصراخ : اذفتي مشيتي ليه من غيري
تجمعت دموعها ولم تجب
قصي : متردي يا زفته..... مش هتردي طيب يا ملاك
وحاوطها بزراعه ورفع ذقنها ليجد علامات زرقاء ومازالت اسنانه موجوده بعد قليلا ليجد اكتافها كذلك وزراعيها فمسك اكتافها وتحسس احد العلامات فأغمضت عيناها ضغط بخفه لتصرخ بقوة وتبكي
قصي بحزن : انا أسف يا ملاكي
وحضنها وهو يقبل مكان الكدمات وصعد لشفايفها يقبلها ثم اعادها للخلف ليجعلها تنام علي السرير و.....
بعد وقت
ملاك : لو مفكر اني كده هقبل بعد اللي عملته غلطان
وتركته وذهبت بإتجاه الحمام لينام علي ظهرة ووضع زراعيه خلف رأسه يبتسم بتسليه يبدو ان قطته الشرسه خرجت لكنه ايقن انه سيروضها لا يعلم ان ربما ينقلب السحر ع الساحر
*******************
كده الفصل الثاني وعشرون خلص
بقلمي / سماء أحمد
في جناح رأفت
كان سميرة تقف مبتسمه تفكر في اولادها الستة شعرت بمن احتضانها من الخلف فربتت علي يده وقبل وجنتها
رأفت : حبيبي بيفكر في ايه
سميرة : حبيبك يا بكاش
رأفت : ايوه حبيبي وحياتي كمان
سميرة : احم هو انت حبيت مين من مراتاتك
رأفت وهو يعد علي يدها : ناهد دي حبيتها اوي واتجوزتها واحنا في الجامعه فجات هالا ووقعت ما بينا ووهمتني اني نمت معاها فاضطريت اتجوزها بموافقه ناهد فماتت ناهد وهي بتولد آسر وهالا خدت آسر بعترف انها حبته اوي
سميرة : طيب ليه اتجوزت نهي
رأفت : هالا مكنتش علي مزاج ابويا فجوزني نهي وماتت نهي بعد ولاده آدم
سميرة : بعدين
رأفت : انا شوفتك كنتي لسه عيلة عندك حوالي ستاشر سنه وانا متجوز نهي وهالا واما نهي ماتت كان عندك سبعتاشر سنه بصراحة عشقتك بمعني الكلمة بس كنت عارف انك هترفضي تتجوزيني حتي اما تكملي التمنتاشر عشان كده عملت اللي عملته وقلت هتجوزك بس انتي هربتي
سميرة : طيب لو بتحبني كنت اتجوزت تاني
رأفت : اهي ايمان دي الوحيدة اللي مندمتش عليها وفرحان ان كان في واحده زيها في حياتي
سميرة بغيرة : ليه
رأفت : ايمان كانت كبيرة في السن وكان نفسها تخلف شوفتها واعجبت بيها واتجوزتها وجبنا قاسم كانت بتحب ولادي اكتر مانا بحبهم تخيلي انها ساعات القيها منيماهم معاها واروح انام في الجنينه
ضحكت سميرة بشدة لكنه وجدته حزن
سميرة : كمل
رأفت : بعد ولادتها لليث تعبت جامد وخافت للولاد يعرفوا لذلك وهمتهم اني بحب واحده كانت خدامه مش مظبوطه ومن يومها استحقروني
التفتت له وكورت وجهه
سميرة : بحبك يا رأفت
رأفت : وانا كمان بحبك يا سميرة
****************
في جناح قاسم
كانت شمس تعود للخلف
شمس : اهدي يا قاسم ههههههه
قاسم بغيظ : بتضحكي انا هعرفك يعني ايه تحضني اسد وقمر كمان ماشي
شمس : ههههههه وفيها ايه وهبوسه كمان مش اخويا
اقترب حتي التصقت هي بالحائط وهو امامها مباشر
قاسم : هتبوسيه يا شمس
شمس : هههههههه ايوة
قاسم : مش خايفه
شمس : لا لانك مش بتضربني خالص فمش خايفه منك لانك اماني
قاسم وهو يرفع ذقنها : بس في حاجات اسوأ من الضرب
شمس بهمس : ذي ايه
قاسم بعشق : مش عارفة
شمس : عايزة اعرف
قاسم : وان قولت مش هقول
شمس وهي تمسك لياقته : مش هتقدر
انحني وحملها علي كتفه لتصرخ ثم رماها علي السرير واعتلاها
قاسم : مش هقدر بس هقدر علي حاجات تانيه
شمس : ربنا يهديك يا قاسم ابعد
ضحك قاسم وانحني يقبلها بشغف وعشق
*****************
في جناح قصي
دخلت وهي تضحك بشدة علي ميان ابنتها التي تشبهها في كل شئ وجدته يجلس كأنه ينوي علي شئ واعينه تشتعل
ملاك بقلق : قصي في ايه
وقف ومسك فكها بقوه فتأوهت
قصي بفحيح : الظاهر اني سايبلك لدرجه معتش معمول ليا حساب يا هانم بس انا اللي غلطان وهعرفك
ورماها علي السرير
ملاك بعصبيه : في ايه يا قصي مالك انت اتهبلت
قصي : هعرفك الاهبل ده الوقتي
وصفعها بقوة لتصرخ
ملاك بصراخ : انت مفكر ان دي رجوله انك تمد ايدك عليا انت كده مش راجل
قصي : اوريكي انا راجل ولا لا
واقترب منها انحني امامها وجذب حجابها
ملاك ببكاء : لا يا قصي
قصي بفحيح : عارفه ايه الرجوله مش هعمل اللي في بالك بس هسيبك هنا واقسم باللة يا ملاك لو رجلك خطت برة الجناح لاكسرهالك وهعرفك الرجوله عشان انا مش رجل كرسي
ودفعها وخرج لتنفجر باكيه (اتحسدتوا يا منحوسين)
********************
في جناح برق
كان يجلس يشاهد الماتش وهي امامه
برق : ربنا يهديكي يا ليل سبيني اتفرج ع الماتش
ليل : لا مش هتتفرج انت عايز تسبني لوحدي
برق : تعالي بس
ليل : لا
وسارت تتحرك يمينا ويسارا
برق : ليل يووه
ليل : اقعد معايا
برق : بقي كده ماشي
وشدها لحضنه واجلسها علي قدمه ونظر للماتش فادارت وجهه
ليل : بصلي انا
برق : الماتش هيخلص بعد ربع ساعة استني
ليل : لا
وادارت وجهه لها
برق : عايزة ايه يا ست ليل
ليل : عايزة اتكلم معاك اسمع صوتك اشبع منك يا برق
برق : قلب برق انتي
ومسك ذقنها وقبلها ثم ابتعد
برق : عايزانا نتكلم في ايه
ليل : مثلا هتعمل ايه بعدي
برق : هفكر فيكي وهفضل عايش لوحدي لحد اما يجي اليوم اللي تقوليلي فيه انا حرة يا برق خليني ملكك
ليل وهي تلعب بشعره : وان محصلش
برق : يبقي يجمعنا ربنا في الاخرة
ليل : مش هتتجوز
برق : لا
ليل : طيب بحبك
برق : وانا...... قاطعه رنين فونه فأجاب
برق : عامل ايه..... والجرح..... طلعت ولا لسه من المستشفي...... جمال احم هيخلص الاسبوع ده.... ليل كويسه...... خدها معاك
ليل بتوتر : مين
برق : مالك
مسكت الفون بأيد مرتعشة
ليل : ازيك
مالك بابتسامه : تمام اخبارك
نظرت لبرق بعيون ممتلئة بالدموع
ليل : كويسه
مالك : هترجعي امته
ليل : اما موضوع جمال يخلص
مالك : ليل فرحنا بعد عشر ايام وانا عايزك في موضوع قبل الفرح
ليل بدموع تنزل : عشر ايام
مالك : ايوه عشان كده متتأخريش
ليل : ماشي
مالك : سلام
رمت الفون وانفجرت باكيه وهي تحضن برق
برق : هشششش
ليل ببكاء : الفرح بعد عشر ايام يا برق انا مش عايزة
برق : قول انتي بس يا ليل
ليل : مقدرش يا برق
استمع لهم مالك بتوعد ثم اغلق الخط
برق بعصبيه : متقدريش ماشي
وبعدها بهدوء ووقف ليذهب فجرت
ليل : برق
وشدته حضنته وتعلقت برقبته ليبادلها وتمردت دموعه
***************
في صباح يوم جديد
استيقظت ملاك وجدته نائم بجانبها تذكرت انها نامت قبل مجيئة تذكرت ما قالته البارحه لقد اخطأت كثيرا اقتربت منه واعادت شعره للخلف
ملاك : انا أسفة
واقتربت قبلت وجنته اليمني ثم اقربت لتكون شبة اعلاه وقبلت وجنته اليسري
ملاك : انت ارجل واحد شوفته لو حد غيرك كان سابني انا وميان
وضعت يداها بشعره وقبلت شفايفه ببطء
ملاك : بحبك اوي يا قصي
انحنت وقبلت عنقه ثم عضته ليفتح عينه
قصي بنوم : في ايه
نظرت لعيونه وابتسمت ومرت شفايفها علي وجهه ثم قبلته
قصي : ابعدي يا ملاك
ملاك : أسفه يا قلب ملاك
قصي : قولت ابعدي يا ملاك
همست وهي تنظر لعينه ويدها تحدد تقاسيم وجهه
ملاك : عايزني أبعد يا قلب ملاك
قصي بحدة : ايوه
ملاك : بس انا مش عايزة
وقبلت وجنته برقة ليعتليها هو
قصي : قدامك حلين اما تقومي من وشي الوقتي او هاخد اللي عايزة ومش هقبل أسفك
ملاك برقه : هختار التاني ومتأكده انك هتقبلة
قصي بغضب : انتي اللي جنيتي علي نفسك
وقبلها بعنف حتي نزفت شفاها ثم نزل لعنقها يقبله بقوه جعلها تتأوه وفجأة صرخت فنظر وجد دماء من عنقها لم يعبأ واكمل ما يفعل
*****************
مر اليوم واليوم التالي وجاء يوم الزفاف
في جناح آدم
كان يجلس بحزن لم يتركوا مكان الا وبحث عنها لا يعرف ان كان قاسم يبحث ام لا وجد دق علي بابا الجناح فذهب وفتح
آدم : هو انت
قاسم : تك البلا في منظرك تعالي معايا بره
آدم : ليه ما تدخل
قاسم : مينفعش يا تور انت متجوز يلا
آدم : لا بتفهم يالا
وخرج معه حيث غرفه كبيرة بالقصر
آدم : في ايه
قاسم : النهاردة فرحنا يا عريس
آدم : مش فاهم
قاسم : انت اتجوزت بكتب كتاب والنهاردة هنعمل فرحنا سوا وكارلا هترجع زمانها بتجهز الوقتي
فرح آدم واحتضنه وقاطعم رنين الفون
قاسم : ابو الاسود
ليث بتعب : ايه دا بتهزر صحيح ما اللي يتجوز شمس يحصلة اكتر من كدا
قاسم : طيب اتلم احسنلك
آدم : مش هتيجي
ليث : مش هقدر..... العيلة عاملين ايه
آدم : كله تمام الا كارما
ليث : احم انا هقفل الوقتي سلام
آدم وقاسم : سلام
وقفلوا السكه فتنهد قاسم
قاسم : كل مرة يتهرب
آدم : ربنا يهديه
وقاطعهم دخول برق وآسر وابوهم وشباب غريبون
*************
في الجامعه
كانت تجلس تستمع للدكتور بشرود لم تتحدث معه منذ ذلك اليوم لا يؤلمها تعامله القاسي وجروح جسمها ولكن ما يؤلمها جملته بعدما انتهي
قصي : لو مفكره اني هقبل أسفك بعد اللي عملته غلطانه
ودفعها عنه ثم اتجه للحمام
لم تتحدث معه من يومها ولا هو فعل
خرج الدكتور فظلت مكانها
هدي : مش هتروحي مكتب دكتور قصي
ملاك : لا
هدي : مالك يا ملاك انتوا متشاكلين
لم تجب فاحتضنتها هدي لتفجر باكية بشدة
هدي : اهدي خلاص
ظلت ملاك تبكي لوقت ليس قصير حتي تجمع الطلاب فمسحت دموعها فدخل هو وتحدث بعدما القي السلام
قصي بجدية : الامتحان درجاته مش عجباني نهائي كل مره بتوقع ع الاقل عشرة يقفلوا المره دي واحدة بس وهي ملاك...... طبعا درجات الامتحان ده هتحسب وبالنسبه لملاك دا هيرجع من الدرجات اللي بتتخصم في الكلام بره المنهج
ضحك الكل الا هي كانت تنظر للسبورة وليس له لاحظ ذلك
قصي : ملاك اوقفي
وقفت ولم تنظر له فسألها شئ ولم تجب
قصي : ملاك ردي
ملاك : مش عارفة
قصي بعصبيه : ومش عارفه ليه يا هانم ردي انا بشرح المحاضرة مش عشان حضرتك تقولي مش عارفه اترزعي وان سألتك بعد كده ومجاوبتيش يا ملاك صدقيني ممكن اشيلك المادة
جلست بهدوء وعيناها التمعت بالدموع وتمردت البعض لتمسحها وبدأ هو شرح المحاضرة وعندما انتهي اوقفها مره أخري لتنزل دموعها وهي تجاوب صحيح
قصي : تمام اتفضلي اقعدي
مسحت دموعها وجلست وجدت فونها يضئ فتحته
قصي : تعاليلي المكتب
لم تنظر له فتضايق وخرج ليجد بعد وقت رساله منها وجدها "لا انا هروح"
وقف بسرعة وذهب باتجاه السكشن
قصي : هدي
هدي : نعم يا دكتور
قصي : فين ملاك
هدي : روحت
قصي : ماشي
واتجه لسيارته واعينه تخرج نار
**********************
في قصر الالفي
دخلت ملاك جناحها واتجهت للحمام لتأخذ شاور حتي تذهب للفتيات في منزل كارلا حيث يتحضروا وخرجت بعد وقت وهي تلف جسمها بفوطه لتجد قصي يجلس تعلم انه غاضب لكنه لم تعيرة انتباه وجاءت لتتخطاه مسكها من زراعها وهو يضغط عليه بقوة
ملاك : ااه دراعي
مسك فكها بعنف لتصرخ
قصي بصراخ : اذفتي مشيتي ليه من غيري
تجمعت دموعها ولم تجب
قصي : متردي يا زفته..... مش هتردي طيب يا ملاك
وحاوطها بزراعه ورفع ذقنها ليجد علامات زرقاء ومازالت اسنانه موجوده بعد قليلا ليجد اكتافها كذلك وزراعيها فمسك اكتافها وتحسس احد العلامات فأغمضت عيناها ضغط بخفه لتصرخ بقوة وتبكي
قصي بحزن : انا أسف يا ملاكي
وحضنها وهو يقبل مكان الكدمات وصعد لشفايفها يقبلها ثم اعادها للخلف ليجعلها تنام علي السرير و.....
بعد وقت
ملاك : لو مفكر اني كده هقبل بعد اللي عملته غلطان
وتركته وذهبت بإتجاه الحمام لينام علي ظهرة ووضع زراعيه خلف رأسه يبتسم بتسليه يبدو ان قطته الشرسه خرجت لكنه ايقن انه سيروضها لا يعلم ان ربما ينقلب السحر ع الساحر
*******************
كده الفصل الثاني وعشرون خلص
بقلمي / سماء أحمد
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد البارت الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله
هنا تنتهى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل الثاني وعشرون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل الثالث وعشرون أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام اولاد الالفي ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .