رواية غرام اولاد الالفي الفصل الرابع والعشرون 24 من روايات سماء احمد

 رواية غرام اولاد الالفي الفصل الرابع والعشرون بقلم سماء احمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية مصرية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية غرام اولاد الالفي كاملة بقلم سماء احمد من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية غرام اولاد الالفي pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية غرام اولاد الالفي الفصل 24 من روايات سماء احمد



رواية غرام أولاد الألفي الفصل الرابع وعشرون


الفصل الرابع وعشرون

في جناح قاسم
كان يحملها وهو يدخل ثم وضعها علي السرير في وضع جلوس وجلس امامها
قاسم بتوعد : عارفه كميه المصايب اللي عملتيها النهاردة يا هانم
نزلت دموعها وملامحها متحوله لألم
قاسم بقلق : مالك يا شمسي انا أسف لو زعلتك..... شمسي ردي في ايه
شمس ببكاء : الفستان تقيل ورجلي وجعتني اوي من الجزمه
جلس علي ركبته امامها ورفع قدمها وخلعها الحذاء ودلك ارجلها ثم وقف وفتح سوستة الفستان ليحررها منه فخجلت وتركها واتجه للحمام وعاد بعد وقت وحملها ودخل الحمام ليساعدها علي اخذ شاور ثم لف جسمها بفوطه واتجه لغرفه الملابس وساعدها بإرتداء بيجامه مريحه ثم حملها ووضعها علي طرف السرير ودلك ارجلها مره اخري
قاسم : الوجع راح
شمس : ايوه
اراحها علي الفراش وقبل جبينها
قاسم : مش هتأخر
وذهب للحمام عاد بعد وقت بعدما اخذ شاور ونام وحضنها من ظهرها ولف يده حول خصرها
قاسم : حبيبي نام
شمس : لا مستنياك
قاسم وهو يقبل شعرها : يلا نامي يا شمسي
شمس وهي تضع زراعها فوق زراعه وتدخل اصابعها بأصابعه : حاضر يا قلب شمسك
واستلم كلاهما لسلطان النوم
لم تكن ليلة كارلا وآدم مختلفه فنام كلاهما دون الحديث مع الاخر

****************

في صباح يوم جديد
كان الكل مجتمع حتي آدم وكارلا ماعدا شمس وقاسم وفتح عاصي الجريدة ليضحك وهو يقلب بصفحاتها اما سميرة فكانت تشاهد المجله وتضحك وهي تري الغلاف
ملاك : في ايه ضحكونا معاكم
عاصي : الزواج الاسطوري لقاسم الالفي
سميرة : ثنائي العشق
فتح آدم الشاشه علي الاخبار لينتبه الكل
المذيعه : اليكم الخبر المفرح للكثير وهو طلاق قاسم الالفي لزوجته قمر والخبر المحزن زواجه من سكرتيرته الشخصيه شمس وقد تم لهم زواج اسطوري ختم ببكاء قاسم وزوجته فرحا واعترافه بحبه بل بعشقه لها امام الكل
واحضرت فيديو لهم من اول تقبيلها حتي مسحت دموعه وبكائها ثم احضرت بعض الشباب والفتيات ليتحدثوا
فتاه : ربنا يسعدهم الاتنين لايقين علي بعض
فتاه اخري : شمس محظوظه بقاسم دا كريزما ومال فعلا عرفت توقع
شاب : قاسم محظوظ بشمس حد يلاقي قدامه واحده كده وميتجوزهاش
شاب اخر : ربنا يسعدهم هما الاتنين يستحقوا بعض
فتاه : قاسم وشمس ثنائي العشق
شاب : فعلا يستحقوا اللقب هما ثنائي العشق

آسر بضحك : ثنائي العشق وصلوا
شمس باستغراب : قصدك مين
زهرة : مصر كلها ملقباكم بثنائي العشق
قاسم بغرور : نستحق اللقب
شمس : مغرور
قاسم : اللي يتجوزك طبيعي يتغر
جلست وهو بجانبها ليتحدثوا حديث اسري حتي اخذ أسد قاسم وتحدث معه فذهب قاسم لشمس
قاسم : شمس تعالي عايزك
شمس : في ايه
قاسم : تعالي بس

**************

في جناح قاسم
جلس علي السرير وهي بجانبه ومسك يداها الاثنان
شمس بقلق : في ايه يا قاسم
قاسم : شمسي احم أسد عايز يسافر يكمل تعليمه بره وقالي اقولك عشان هو مش هيقدر
نزلت دموع شمس واحمر وجهها كالعادة
شمس : يعني هيسبني تاني
وانفجرت باكيه واحمرار وجهها يزداد لكنه لم يحضنها بل كور وجهها بين يديه
قاسم بخوف : حبيبتي شمس اهدي عشان خاطري متزعليش مش هخليه يسافر....... شمس ابوس ايدك اهدي....... شمس ردي عليا انا خايف
نزلت دموعه هو الاخر
شمس : احضني يا قاسم
قاسم بدموع : لا هتروحي مني ذي المره اللي فاتت مش هحضنك
شمس ببكاء : بس انا عايزة حضنك
بكي هو الاخر كالطفل الخائف من سرقة امه منه
قاسم : لا هتروحي مني وهموت وراكي
كورت وجهه يبداها واقتربت حتي تلامست انفيهم
شمس : مش هسيبك يا قاسم
قاسم : لا انتي بتضحكي عليا لو حضنتك ذي المره اللي فاتت هخسرك
شمس ببكاء شديد : بطل تعذبني بدموعك
زاد وتيرة تنفسه وبكائه لا يقل مثلها لتقترب هي وتقبله من شفايفه ثم تنفست انفاسه ليجذبها لحضنه ويدفن وجهه بشعرها

***************

في جناح برق
دخلت عليه لتجده يجلس شارد الذهن وعينه ممتلئة بالدموع فذهبت وجلست علي ركبتها امامه
ليل : مالك يا حبيبي
نظر لها يود احتضانها لكن..... اشار علي الشاشة لتستمع للمذيعه
المذيعه : تم ايجاد جثه جمال الغرباوي في**** وحسب التحقيقات تم اثبات صحة كلام الرائد برق الالفي ان جمال الغرباوي يتاجر بالسلاح
وصوره لجمال وهو مقتول
ليل بصوت مخنوق : معناه ايه
برق : جهزي نفسك يا عروسه فرحك بعد أسبوع
وقف وعادت للخلف ثم جرت مسرعه والدموع تغرق وجهها نزلت من اعلي السلم بسرعه وقفت بالحديقه تصرخ
ليل : ااااااااه ااااااااه
وجلست علي ركبتها باكيه بشدة اما هو فنظر لها عبر الزجاج

********************

في جناح قصي
كانت تجلس وتزاكر مدته فهي تخشي ان ينفذ تهديدة لقد ضاع من عمرها ثلاثة سنوات لا تريد ان تضع الرابعه وبسبب من...... من هو السبب قبل ذلك
ابتسمت بسخريه هي تذكرت هذا لم تشعر بدموعها التي نزلت من عذاب دام ويدوم فرن فونها برقم صديقتها هدي
ملاك : ايوه
هدي : ليكي حق تكلميني من غير نفس ما حضرتك مشرفه ع التلفزيون
ملاك بإختناق : مش نقصاكي يا هدي
هدي : مالك يا ملاك
ملاك ببكاء : مفيش
هدي : انتي بتعيطي يا ملاك مالك ومجتيش الجامعة ليه
ملاك : بزاكر لدكتور قصي احسن يسقطني ويضيع من عمري سنه فوق التلاته اللي ضاعوا قبل كده
هدي : اكيد مكنش قصدة يا ملاك
ملاك : لا قصدة يا هدي وممكن يعملها ميعملهاش ليه وهو قصي الالفي مفكرش انه احرجني ادام الدفعه ولا فكر فيا ان بسببه ضاع مني تلت سنين لا مش بسببه بسببي انا وحبي الغبي الوقتي هو كل حاجة وانا ولا حاجة
هدى : اهدي يا ملاك اكيد مكنش قصده واستهدي بالله وتعالي الجامعه
ملاك : لا مش جايه اقولك معتش راحه جامعات خليه يشبع بيها
هدي بعصبيه : انتي اتهبلتي
ملاك : لا متهبلتش وروحي عشان تلحقي محاضرتك سلام
هدي بتنهيد : سلام
قفلت السكه ووضعت رأسها علي الكتاب تبكي ثم فكرت ان هذا الحل الصحيح ترك الجامعه فدفعت الكتاب بعنف ليأتي عند قدمه فنظرت لأرجله ثم لوجهه بخوف

*************

في جناح آسر
كان يجلس بهدوء يقرأ كتاب متجاهل تلك الغصه التي بقلبه والدموع التي تود التحرر لا يعرف لما ليجدها تحاوط رقبته من الخلف
آسر : تعالي يا طفلة هنا
وشدها لتقع بحضنه وهي تضحك
زهرة : لو سمحت انا كبيرة
آسر : وعايزة ايه يا ست كبيرة
زهرة بضحك : عايزة بوسه
آسر بخبث : بوسه بس
زهرة : ههههههه مش عايزة حاجة
آسر : دانا هديكي كل حاجة
دفعته ووقفت تجري فجري خلفها
آسر : ههههههه وربنا منا سايبك يا زهرة

***************

في جناح آدم
شد يدها عندما كانت تتجاهله للذهاب للحمام والصقها بالحائط
آدم : كارلا
كارلا : ابعد
جعل انفاسه تلفح وجهها لتسكن بين يديه
آدم : انا أسف
كارلا : لا يا آدم
آدم : طيب قوليلي انتي متضايقه ليه
كارلا بسخريه : بجد مش عارف
شدها من يدها وجلس ووضعه علي قدمه ليبدأ باللعب في شعرها وهو يحدثها
آدم : قوليلي الواد آدم الغلس ده عمل ايه
كارلا : متقولش غلس
آدم : اسف ياستي قوليلي بقي
حاوطت عنقه بيداها ودفنت وجهها به لتتحدث بطفوليه
كارلا : زعل قاسم وشمس وكان هيفرقهم
آدم بتنهيد : واتجوزوا يا كارلا
كارلا بدموع تنزل : ضربني قدام الكل مرتين
بعد وجهها ومسح دموعها ثم قبل وجنتاها
آدم : خدي حقك
كارلا بإستغراب : يعني ايه
آدم وهو يرفع يدها : اضربيني ذي اما عملت
كارلا بصدمه : آدم
آدم : استني هننزل قدام الكل وتضربيني
واوقفها ليقف ويشدها لكنه تصنمت مكانها
آدم : مالك
كارلا :........
سمعوا صوت صراخ قوي هز ارجاء القصر

****************

في جناح قصي
ملاك بتوتر : ا.انا م.مكنش ق.قصدي ا.اسفه
انحني وحمل الكتاب وضعه علي الطاوله لتقف امامه بتوتر بادي عليها
قصي : مرحتيش الجامعه النهارده ليه
ملاك : ا.اصلي ا.ان.....
قصي بحده : من غير تأتأه جاوبي
ملاك ببعض الشجاعه : معتش عايزة اروح
قصي بعدم فهم : يعني ايه
ملاك : يعني انا هفرغ نفسي لميان والطفل اللي انت عايزة وليك ومعتش عايزة اروح الجامعه
قصي بغضب : وهو بمزاجك
ملاك : ايوه بمزاجي انا لاني صاحبة الشأن
قصي بعصبيه : لا مش بمزاجك يا ملاك والجامعه هتتذفتي تروحيها والغياب بعد كده بحساب
ملاك بهدوء : قصي انا معتش عايزة اروح الجامعه
قصي بصراخ : وانا قولت هتروحي يا ملاك اما نشوف كلام مين اللي هيمشي
ملاك بصراخ مثلة : عايزني اروح عشان تحرجني وتسقطني عشان تثبت للكل ان مراتك زيها ذي اقل طالب واقل مش كفاية ضيعت من عمري تلت سنين هاجي واضيع الرابعه بسببك وانت متستهلش.....
صفعة قويه تلقتها منه وقعت ارضا اثرها وفجأه سمعوا صوت صراخ هز كل القصر

*****************

خرج الكل من غرفهم ليجدوا آسر يجلس ارضا وزهرة تفترش الارض حولها دم كثير
آسر : زهرة حبيبتي قومي زهرة ردي عليا زهررررة
نزل الكل مسرع وسحبه قاسم وبرق بعيدا بينما حملها قصي لأحد الغرف
قاسم : آسر اهدي وروح عالجها
آسر : زهرة حبيبتي مش هتسبني مش كده زهرة
حرك برق رأسه علامه اليأس لقصي
قصي : ملاك روحي هاتي****من الصيدليه
ملاك وهي تخفي اثر الصفعه بحجابها : حاضر
وجرت جلبت ما يلزم ليبدأ قصي بتعقيم الجرح لزهرة ثم خياطته
قصي : ملاك المقص
اعطته اياه لينظر لها ويجد اثار اصابعه فأكمل عمله ببرود مؤلم لها وحين انتهي اعطاها حقنه
قصي : آسر هي هتفوق متقلقش
ذهب آسر واحتضنه بفرحه وهو يضحك ثم انحني وحضنها ليشعر بها تتحرك فابتعد
آسر : حبيبتي زهرة انتي.....
انكمشت بعيد عنه وتساقطت دموعها
زهرة : ابوس ايدك ابعد
آسر بصدمه : زهرة
زهرة بصراخ : ابعد عني جدي ارجوك طلقني منه انا بكرهه دا قتل ابني ابعده دا اغتصبني ابعده عني
نظر الكل لآسر بصدمه ممزوجه بزهول بينما اغمض آسر عيونه لتنساب دموعه فنظرت له بصدمه
عاصي بصوت جوهري : زهرة اطلعي جناحكم
زهرة برجاء : لا يا جدي ابوس ايدك
عاصي : قولت اطلعي
صعدت بخوف وهي تنظر لآسر الذي وضع يده علي وجهه ودموعه تنزل
عاصي بعصبيه : ممكن افهم ايه اللي حصل..... ما ترد يا زفت...... اعمل حسابك زهرة مش هتبات علي زمتك
آسر : متقدرش
عاصي : لا اقدر ونص وابقي قابلني ان باتت علي زمتك وهتطلقها بالتلاته
آسر بصراخ : كله منك وعايزني اطلقها انت السبب في كل ده قولتلي طلقها وهتجوزها تجوز البنت اللي فضلت سنين اعشقها لغيري سكرت بسببك واغتصبتها وهي الغبيه راحت خبت كل حاجة تثبت كده وفي الاخر تطلع حامل عايزني اعمل ايه اخدها بالحضن قتلته وانا مفكر انها خانتني بس كاميرتها كانت وقعت وصورت اللي حصل كل ده حصل بسببك انت
وتركه وصعد لجناحة حيث صدمه اكبر
*****************
كده الفصل الرابع وعشرون خلص

بقلمي / سماء أحمد



موعد البارت الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل الرابع وعشرون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل الخامس وعشرون  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام اولاد الالفي ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-