رواية غرام اولاد الالفي الفصل الثامن والعشرون 28 من روايات سماء احمد

  رواية غرام اولاد الالفي الفصل الثامن والعشرون بقلم سماء احمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية مصرية ، تعد الرواية  واحدة من اجمل الروايات رومانسية  والتى نالت اعجاب القراء على الموقع ، لـ قراءة احداث رواية غرام اولاد الالفي كاملة بقلم سماء احمد من خلال اللينك السابق ، أو تنزيل رواية غرام اولاد الالفي pdf كاملة  من خلال موقعنا .


رواية غرام اولاد الالفي الفصل 28 من روايات سماء احمد



رواية غرام أولاد الألفي الفصل الثامن وعشرون


الفصل الثامن وعشرون

في صباح يوم جديد
كانت ملاك تقف وتكتب بمزكراتها شعرت به يستيقظ قفلتها ووضعتها بين الكتب التي لم تخفيها حتي بعد امتحانتها وجدته يخرج من الحمام عاري الصدر فوقفت امامه بإبتسامه ساحرة فلاحظ شحوب وجهها والتعب البادي عليها
قصي : انتي كويسه
ملاك : ايوه....... انت بتحبني
قصي بقسوة : صدقيني انا حبي اتمحي ومبكرهش حد قدك
ابتسمت بصفاء واقتربت حاوطت عنقه ودفنت وجهها به فشعر بدموعها تألم قلبة كان يريد ان يكذب كلامه ويخبرها انه يعشقها لكنها تحدثت
ملاك : انا بحبك اوي يا قصي بعشقك متناس ده
وابتعدت ومسحت دموعها وهي لا تقدر علي فتح عيناها
قصي : مالك
ملاك بضعف : م.ف.يش
وكانت ستقع فمسكها وحملها وضعها علي السرير
قصي : ارتاحي
ملاك : قصي
قصي : نعم
شدت زراعه بضعف فاقترب كورت وجهها وقبلته وبكت ثم استدارت واعطته ظهرها متخذة وضع الجنين نظر لها مطولا ثم ذهب

************

في جناح برق
دخل وهو يستعد لحديث مطول ومؤلم لكنه وجدها مازالت نائمة فدخل واخذ شاور وبدل ثيابه لبنطلون چينس وتيشيرت ابيض ضيق لاحظ انها ترمش كثيرا
برق : الحمدلله دي لسه مخموده
اغتاظت بشده ووقفت ووضعت يداها بخصرها ونفخت شعرها لينظر لها بتقييم لما ترتديه فكان هوت شورت وبلوزه كت
ليل : مين دي اللي تفضل مخموده يا بيه صحيح منتا متجوز واحده سيبالك الحبل ع الآخر لا بتسأل ولا بتنيل
واقتربت مسكت تيشيرته بعدما انحنت ليكون وجهها مقابل وجهه
ليل : كنت فين يا بيه طول الليل رد
نظر لوجهها ثم اقترب وخطف قبلة من شفايفها ظن انها ستضايق ان ستصرخ لكنها ابتسمت
برق : ليل
لفت يداها حول عنقه فعاد للخلف ولم تعد ارجلها تصل للأرض
ليل : انتظرتك امبارح عشان نبتدي حياة جديدة
برق : والكلام اللي قولتيه
ليل : كل كلمه بردها ليك وبوجعك بيها ذي اما اتوجعت يا برق...... كنت عارفه انك مستحيل تقتل اهلي بس قلبي الغبي قالي اوافق
برق : انا بحبك يا ليل
ليل : وانا لا يا برق
انزلها بغيظ ومسك اكتافها
برق : قولتي ايه يا بت
ليل بغمزه : وانا بعشقك يا قلب البت
ضحك بكل صوته وهو يعيدها لحضنه ثم بدأ حياته معها كأي زوجين

********************

في الأسفل
بعدما انتهي الكل من الفطار تقسموا ولم يظل سوا شمس فرأت ملاك تنزل وهي تضع يدها بخصرها وذهبت جلست بجانب شمس
شمس بقلق : مالك
ملاك : مفيش شوية ارهاق
شمس : طيب اطلعي ارتاحي وانا هقول لحد يطلعلك الأكل
ملاك : مفيش داعي انا اصلا عايزة اتكلم معاكي
شمس : في ايه
كان قصي قد نسي ملف خاص بالمستشفي فعاد ليأخذة لكنه وقف حين قالت هذا ظنا انها تفكر لمخطط خبيث واقسم انه سيذيقها العذاب
ملاك : ابقي تعالي وقوليلي منظر قصي اما الدكتور يقوله المدام تعيش انت
شمس : بتقولي ايه يا بارده اسكتي بعيد الشر
ملاك : دا مش شر يا شمس دا واقع
شمس بعدم فهم : يعني ايه
ملاك : مكنش المفروض احمل من الاول يا شمس الدكتوره قالتلي انزله لكن انا رفضت ورجعت لقيت قصي هههههههه قالي انا عايز ابني وانه مش عايزني وهيعمل بيا ايه وانا وافقت اني اسيبلة ولادي يمكن نسا ملاك حبيبته وانها مستحيل تتخلي عن ولادها لكنها عملت يا تري ليه........ لأني اصلا مش هعيش ليهم قالتها بمراره فنزلت دموع شمس
وقف قصي مزهول مما سمع الأجل ذلك الطفل سيخسر ملاكه حبيبته منذ الصغر لكنه السبب هو من فعل هذا
شمس : مقولتيش ليه لقصي
ملاك بألم : اقوله ايه وهو بيقولي لو موتي ميهمنيش وقالي اهم حاجة ابني
شمس ببكاء : حرام عليكي يا ملاك طيب مفكرتيش في ميان
ملاك : ميان نستني بيكي يا شمس........ ارجوكي يا شمس خدي بالك من ميان حسسيها اني لسه عايشة ويوم فرحها
خلعت قلادة من رقبتها وفتحت يد شمس ووضعتها بها
ملاك : اديها دي والنونو اعتبريه ذي ولادك اوعي تحسسيه انه يتيم الام ولو قصي اتجوز اتأكدي انها بتعاملهم حلو ماشي
لم يعد يقدر ع سماع الاكثر منها صعد لأعلي بهدوء حتي لا تلاحظ وصل لجناحه وهو يتنفس بإضطراب شديد ويتردد في اذنه "انا مش بس هطلق منك انا هطلق من الدنيا كلها" لاحظ شئ بين كتبها يعلم هذه مزاكراتها لأول مرة سيسمح لنفسه بقرأتها شدها وجد صوره لها عندما كانت صغيرة فهو من اعطاها هذا الدفتر بعدما ظل اسبوع يفعله فتحه وبدأ يقرأ منذ ان اعطاها اياه حتي وصل لزواجهم واستمر بالقراءة حتي هربت وكيف عاشت بدونه واكمل حتي وصل ليوم القاها وامنياتها فترة حملها وكيف كان يهينها ويصفعها كم كرهت نفسها تشعر انه تزوجها لإهانتها واخيرا قبل صعودها وكم المها رده ايريد ان تموت هه لا يعرف انها ستموت قفل مزكراتها ونزل بخطوات متثاقلة وجدها تجلس مع الفتيات وامه وامها وتحتضن ميان بقوه وتلعب بخصلات شعرها
ليل : بما ان تومورو فرحي يعني متغني وفرحيني
ملاك : انا اغني ايه
زهرة : انتي اللي طلبتي تطلقي
ضحك الكل وضربتها ليل بالوساده
ملاك : خلاص متزعليش هغني وسيبك من ام طلاق دي
عمران : ملاك
ملاك : نعم يا قلب ملاك
عمران : غني يا عثفول يا ثغيل
ضحكت ملاك ضحكة رنانه وهو يتأملها
ملاك : يلا نغني سوا
الكل : يا عصفور يا صغير مالك كده متحير مين اللي خلقلك ريش............
واكملوا في جو مرح فدخل من بينهم وجلس بجانب ملاك فابتسمت وهي تكمل واتي قاسم وجلس بجانب شمس وهو يضحك ومعه ليث وادم ثم رأفت وحسن وعاصي حتي انتهوا فضحكوا
برق وهو يدخل : احنا هنعيل ولا ايه
آسر : احلي عيال دول ولا ايه
ملاك : الله ومالها الاغنيه دا حتي كيوووت
عاصي : طيب اسكتي يا بتاعة كيوت انتي
ملاك : بكره اسكت خالص يا عصعص وساعتها هتترجاني اتكلم هههههههه
ضحك الكل الا شمس وقصي الذي ادار وجهها
ملاك بغمزه : في ايه يا مان
قصي : مش هسمحلك تسكتي دقيقه يا لمضة
ملاك : ههههههه ماشي يا عم
كانت تتحدث معه بعفويه تشعر انه حبيبها وليس ذلك القاسي
ليل : بقولكم انا عايزة فرح ذي بتاع شمس بس من غير الرومانسيه عشان مجبش للناس جفاف ذي اللي قاسم جابه
عاصي : ههههههه في دي معاكي حق
شمس : اصلا برق محترم انما قاسم قليل الادب
ليل : علي يدي يا اوختي
ضحك الكل وخطف قاسم قبلة من شفايفها فتصنمت
قاسم بغمزه : عشان انا قليل الادب
ضحك الكل فضربته علي صدرة
ملاك : يا قاسم العيال قاعدين
عمران : احنا مش عيال يا ملاك انا لثه بايث بوثي قبل ما اجي من الحتانه
زهرة بزهول : الواد ده تربية ابوه
آسر بضحك : دا مش تربية ابوه دا ذي ابوه
آدم بخبث : ههههههه آسر كان هاري البنات بوس من اول الحضانه لحد ما اتجوز
برق بخبث : ويا عالم بطل بعد الجواز ولا
قصي بخبث : اكيد لا دا آسر الالفي الملك
ليث بخبث : صحيح انا فاكر كان بيكلم خمس بنات سوا يوم الحنه
قاسم بخبث : وعلي رأي المثل ديل الكلب
الخمس شباب : عمره ما يتعدل
زهرة بغيظ : اه صحيح عمره ما يتزفت
ونظرت لآسر ثم وقفت وذهبت
آسر : يا ولاد ال ع فكرة بقي احنا السته ذي بعض وآدم جده قفشه مره بيبوس واحده في حفلة وانا مره قفشت قاسم بيتفق مع واحده هيروحلها البيت وبرق دا روحنا سوا ملهي ليلي وكل واحد قضي الليلة وليث الكلب ده مقفوش قبل كده بيحضن واحده ويقولها انتي شبهها وقصي....... اه اما مليكة سابته جاله انهيار كفايه عليك كده
وصعد تركهم
عاصي : انا بقول نستأذن احنا
واخذ رأفت وحسن وسميره وسهير وميان وعمران للحديقه
شمس : ويا تري قبل الجواز ولا بعده
قاسم بهيام : قبل ما اشوفك اصلا انا من يوم اما شوفتك وانتي ماليه عيني
شمس : بردك المفروض تحس بيا ومتجيش ناحية غيري
قاسم : اصلا كانت اول مره وآسر الكلب هو اللي راح وبعدها توبت
ضحكت بكل صوتها فداعب انفه بأنفها
كارلا : انا قولت من الاول بتخوني
آدم : يا بنتي دا من زمان اوي
كارلا ببكاء : بردك خيانه
آدم : يا لهوي عليا منك لله يا آسر
تركته وصعدت لغرفتها فجري خلفها
كارما : بتتخيلني في غيري
ليث : اعمل ايه ما انتي المتخلفه وسيبتيني
كارما : الحق عليا انا يعني ماشي يا ليث
وتركته وصعدت
ليث : منك لله يا آسر خدي هنا بس نتفاهم
ليل : مع آسر وملهي ماشي يا برق وايه لازمة تتجوز مانتا مقضيها
برق : ع فكرة بقي آسر تاب من يوم ما اتجوز زهرة وانا من يوم ما شوفتك والله
ليل بسخريه : مصدقاك يااخويا
وتركته وصعدت هي الاخري
برق بصدمه : اخوكي ماشي يا ليل انا هعرفك اخوكي
نظرت خلفها رأته مسرع فجرت ليجري هو الاخر وقاسم وشمس يضحكوا
قاسم : يلا يا شمسي ترتاحي قبل الاكل
شمس : يلا
انحني وحملها فشهقت
قاسم : ريلاكس يا قلب قاسم
واتجه للسلم بينما قصي ينظر لملاك كأنه يحفظ ملامحها
ملاك : انا آسفه
قصي : هششش
ملاك : مالك يا حبيبي
قصي : استني انتي اكلتي
تذكرت انها لم تأكل وهو الان سيتعصب بسبب ابنه
ملاك بدموع : هاكل اهو متتعصبش انا واخده بالي منه ومش هيحصله حاجة
فهم مقصدها ليشتم نفسه ثم انحني وحملها اتجه للمطبخ ودخل
قصي : الكل بره
نظروا لبعض وخرجوا فوضعها علي المنضده وقفل الباب وكذلك الباب المطل علي الحديقه واتجه خلع عنها حجابها ومسك ذقنها
قصي : ملاكي تحب تاكل ايه
ملاك بابتسامه : اي حاجة منك حلوه
بدأ بعمل طعام لها وينظر لها بين حين وآخر وتذكر كيف كان يصفعها فذهب لها بعدما ترك الطعام يطها وكور وجهها
ملاك : في حاجة
قصي : اسف ع كل مره ايدي اتمدت فيها عليكي يارب كانت تتقطع قبل ما اعملها
ملاك : بعيد الشر عنك
قصي : بعشقك يا ملاك
ملاك : وانا بموت فيك يا قلب ملاك
انحني وبدأ يقبل وجنتاها كأنه يمحي صفعاته تحت دقات قلبها المتسارعة
ملاك بهمس : قصي
قصي بمرح ولهجة صعيديه : يابوي ع قصي طالعة من بؤقك كيف الشهد
ضحكت بكل صوتها فهو يعلم مدي حبها لتلك اللهجة
ملاك : انا عشجاك يا ولد الالفي
قصي : وانا.....الوكل ولع يا وليه
وذهب للطعام بسرعه لتضحك هي ضحكة رنانه
ملاك : ههههههههه اه ههههههه يا بطني هههههههه
وضع الطعام بالطبق وهو يبتسم ثم ذهب لها وهي مازالت تضحك
قصي : وبحبه ايوا بحبه ومن اول ما عرفته دوقت انا طعم الحب في قربه وعايش ليه
ابتسمت وشبكت يداها خلف رأسة
ملاك : وانا كمان بحب اللي بيحبه
قصي : مين ده
ملاك : المز اللي قدامي ده
ضحك بكل صوته وبدأ يطعمها

*********************

في جناح آسر
دخل ليجدها تقف وتتوعد له فابتسم بتسليه
آسر : بس كانت حتة ليلة خرافه
التفتت له وتقدمت منه
زهرة : ميهمنيش ماضيك هو سؤال من يوم جوازنا خونتني
لم يجب فأغمضت عيناها بألم والتفتت لكنه شدها ودفعها للحائط وشبك اصابعه بأصابعها
آسر : بعد اول ليلة معاكي اقسمت اني مالمس غيرك وان مكنش لا انتي ولا غيرك
زهرة : بجد يا آسر
آسر : بجد يا قلب آسر
زهرة : طيب ابعد بقي واقفتنا مش لطيفة
آسر : هههههه بس عجباني
زهرة : ابعد بقي
آسر : ماشي اهو
وتركها لتشك به فجرت لكنه حملها من خصرها
زهرة : عااااا سيبني يا آسر
آسر بضحك : لا مستحيل
ورماها بخفه علي السرير وحاوطها بزراعاه
زهرة : حبيب قلبي يا آسر ربنا يهديك
آسر : لقد اصدرت المحكمة القرار ويجب ان ينفذ
زهرة : حبوب يا آسر
آسر وهو يقترب : نووو
زهرة : عاااا........
قاطعها بتقبيله لها

************
كده الفصل الثامن وعشرون خلص

بقلمي / سماء أحمد



موعد البارت الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله 

هنا تنتهى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل الثامن وعشرون ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرام اولاد الالفي الفصل التاسع وعشرون  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرام اولاد الالفي ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-